problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002
-
Autor tematucrossiasz
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 18:11
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002
WITAM. mam problem z obrotami w CR 250, w crossie zostal zalozony nowy tłok PROX i zrobiony nikasil, wymieniona swieca, filtr powietrza, wyczyszczony gaźnik, nowe uszczelki pod glowicom i cylinddrem. moto 1 raz odpalił wmiare, ale puźniej coraz gozej silnik sie juz zagrzal mocno a on odpalal raczej tylko na ssaniu, regolowalem gaxnikiem i nic. gdy dodam gazu troche to tak jaby chcial zgasnąc a pochwili wskoczy na wyzsze obroty i czasen niechce z nich zejsc. jeslij ktos moze mi cos poradzić to z góru dzieki i POZDRO
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002
Witaj,
1. Kto przeprowadzał ten remont?
2. Na jaki luz został spasowany tłok?
3. Czy membrana jest szczelna?
4. Możesz napisać jaki kolor ma świeca?
5. Na czym polegała ta regulacja gaźnika?
Takich pytań może być multum. Rozumiem, że masz problemy z uruchamianiem silnika, gdy ten już się rozgrzeje oraz "skaczą" Ci obroty? Myślę, że wina leży tutaj po stronie ilości mieszanki podawanej przez gaźnik. Podasz kolor świecy, będzie wiadome, czy motocykl dostaje za mało paliwa, czy za dużo. Na przyszłość - pisz wyraźniej
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
1. Kto przeprowadzał ten remont?
2. Na jaki luz został spasowany tłok?
3. Czy membrana jest szczelna?
4. Możesz napisać jaki kolor ma świeca?
5. Na czym polegała ta regulacja gaźnika?
Takich pytań może być multum. Rozumiem, że masz problemy z uruchamianiem silnika, gdy ten już się rozgrzeje oraz "skaczą" Ci obroty? Myślę, że wina leży tutaj po stronie ilości mieszanki podawanej przez gaźnik. Podasz kolor świecy, będzie wiadome, czy motocykl dostaje za mało paliwa, czy za dużo. Na przyszłość - pisz wyraźniej
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematucrossiasz
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 18:11
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002
ja cylinder zawiozlem do czech do sewisu hondy, i oni to do jakieś firmy wyslali co jako jedyna sie tym zajmoje w czechach, i ja odbieralem komplet czyli cylinder dopasowany tłok pierścienie. na jakie pasowanie to zrobili to niewiem.
membrana przylega bo wczoraj sprawdzalem,
gaźnik jest przeczyszczony dysze tez, a ustawialem na gaźniku obroty i dysze od powietrza lecz czy byla pół obrotu czy 3 wykrencona to praktycznie niebylo ruznicy,
świeca jest nowa, jaki kolor ma to niesprawdzalem,
wczoraj moto jak byl zimny to na zalaczonym ssaniu zapalił za 2 razem, gdy sie zagrzał ssanie wyłączyłem to zaczoł chodzic nierówno przygasac no i gdy dodawalem gazu to przymulal, az w koncu wszed na wysokie obroty i niechciał z nich zejśc niedalo sie go wyłaczyć az wkoncu sie wyłaczył i zaczelo lecie paliwo z wężyka ktory wychodzi z komory pływakowej!!! chyba sie cos blokneł, Ale napewno nie linka, ostatnio tak było kilka razy nawet gdy tylko odkrecilem kranik
POZDRAWIAM
membrana przylega bo wczoraj sprawdzalem,
gaźnik jest przeczyszczony dysze tez, a ustawialem na gaźniku obroty i dysze od powietrza lecz czy byla pół obrotu czy 3 wykrencona to praktycznie niebylo ruznicy,
świeca jest nowa, jaki kolor ma to niesprawdzalem,
wczoraj moto jak byl zimny to na zalaczonym ssaniu zapalił za 2 razem, gdy sie zagrzał ssanie wyłączyłem to zaczoł chodzic nierówno przygasac no i gdy dodawalem gazu to przymulal, az w koncu wszed na wysokie obroty i niechciał z nich zejśc niedalo sie go wyłaczyć az wkoncu sie wyłaczył i zaczelo lecie paliwo z wężyka ktory wychodzi z komory pływakowej!!! chyba sie cos blokneł, Ale napewno nie linka, ostatnio tak było kilka razy nawet gdy tylko odkrecilem kranik
POZDRAWIAM
-
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: śr, 5 sie 2009, 11:16
- Motocykl: Kx 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Burzyn
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002
Ja miałem taki problem wczoraj z moją RM 125 i rozwiązaniem był zapłon. Okazało się że jeden z kabli był urwany i ledwo się trzymał i podczas jazdy moto nie wkręcał się na obroty bo kable robiły zwarcie.Mnie też wydawało się że łapie lewe powietrze ale to nie było to i to nie był tez problem z dyszą. Dorobiłem kabel i wszystko w porządku. Sprawdź kable i będziesz wiedział.
-
Autor tematucrossiasz
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 18:11
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002
niestety to nic z kablami!!! wczoraj sprawdzałem wszystkie przewody i nic nie ujzałem, a pozatym cross sie wkrenca na wysokie obroty, tylko na nizszych zamula i przygasa a z wyzszych ma problem czasem zejść. wszystko juz tam przestudiowałem i nic, zostały mi jeszcze zimeringi na wale moze orjentujecie się ile mogą kosztowac zimeringi takie 2 /????? a jeszcze jedno pytanko ustawia sie w tych motorach zapłon jakoś bo cos mi sie niewydaje!! pozdrawiam
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002
Coś masz namieszane z gaźnikiem i jego przyłączeniem do silnika - chodzi mi o króćce, ew. membranę lub jej obudowę.
Poza tym paliwo nie ma prawa lecieć ot tak sobie z wężyka przelewowego. A jeśli tak się dzieje to motocykl jest permanentnie przylany. Do sprawdzenia zaworek iglicowy ( stan samej iglicy) oraz wyczyszczenie gaźnika sprężonym powietrzem, bo może dostał się jakiś syfek pod zaworek iglicowy. Ew. może też przycinać się pływak albo ktoś kombinował z poziomem paliwa i przekombinował. W każdym razie jeszcze raz do przeglądu gaźnik.
Moto przed remontem chodziło jakoś czy kupiłeś już nie działający?
Jeszcze jest ewentualność, że jeśli był silnik rozpoławiany, to może został źle złożony i gdzie z dołu chwyta lewe powietrze..
Poza tym paliwo nie ma prawa lecieć ot tak sobie z wężyka przelewowego. A jeśli tak się dzieje to motocykl jest permanentnie przylany. Do sprawdzenia zaworek iglicowy ( stan samej iglicy) oraz wyczyszczenie gaźnika sprężonym powietrzem, bo może dostał się jakiś syfek pod zaworek iglicowy. Ew. może też przycinać się pływak albo ktoś kombinował z poziomem paliwa i przekombinował. W każdym razie jeszcze raz do przeglądu gaźnik.
Moto przed remontem chodziło jakoś czy kupiłeś już nie działający?
Jeszcze jest ewentualność, że jeśli był silnik rozpoławiany, to może został źle złożony i gdzie z dołu chwyta lewe powietrze..
-
Autor tematucrossiasz
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 18:11
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002
wszyscy piszom ze to gaźnik, ale czy was to niedziwi ze dopiero szfankuje gdy sie zagrzeje, bo mi sie wydaje ze zostaly tylko zimeringi na wale bo po rozgrzaniu guma sie robi miększa i to tam bul. a membrany sa ok. bo sprawdzałem, gaźnik jest bardzo dokładnie przeczyszczony, a na iglicy poziom paliwa ustawiony na 1 rowku i na najmniejszej dawce paliwa chodził fajnie zawsze. a tera dałem na sierodkowy rowek lecz bez roznicy wszystko jest dobrze pouszczelniane tzn. kruciec w bloku, gaźnik w krućcu i od strony filtra. moto kupiłem w zeszłym roku w marcu i juz troszke hodzil nierowno tylko gdy był bardzo mocno zagrzany, a ja mu tak w dupe jeszce wtedy nie dawałem, silnik rozpoławiałem po kupnie w celu oględzin skrzyni biegów itp. uszczalki zostały załozone wtedy nowe na składaniu bloku.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002
Zlituj się z tą ortografią....
Zaworek iglicowy to NIE JEST TO SAMO co iglica przepustnicy. Zaworek iglicowy odpowiada za zamykanie dopływu paliwa kiedy pływak/pływaki osiągną odpowiedni poziom. Ten poziom nazywamy poziomem paliwa w komorze/komorach pływakowych.
Ty zaś regulujesz wysokość iglicy na przepustnicy. I to nie ma wpływu na wypływanie paliwa z gaźnika rurkami przelewowymi. Jeśli przelewa ci rurkami to jest gdzieś albo brud ( czyli na czubku zaworka albo w gnieździe zaworka), ew. uszkodzony stożek zaworka, ew. uszkodzony pływak.
A co do uszczelniaczy na wale to mają być odporne na temperaturę panującą w silniku. Nie wiem jakie dałeś, ale jeśli to są uszczelniacze z hurtowni, po 2 zł za sztukę, to nie dziw się, że masz problem.
Zaworek iglicowy to NIE JEST TO SAMO co iglica przepustnicy. Zaworek iglicowy odpowiada za zamykanie dopływu paliwa kiedy pływak/pływaki osiągną odpowiedni poziom. Ten poziom nazywamy poziomem paliwa w komorze/komorach pływakowych.
Ty zaś regulujesz wysokość iglicy na przepustnicy. I to nie ma wpływu na wypływanie paliwa z gaźnika rurkami przelewowymi. Jeśli przelewa ci rurkami to jest gdzieś albo brud ( czyli na czubku zaworka albo w gnieździe zaworka), ew. uszkodzony stożek zaworka, ew. uszkodzony pływak.
A co do uszczelniaczy na wale to mają być odporne na temperaturę panującą w silniku. Nie wiem jakie dałeś, ale jeśli to są uszczelniacze z hurtowni, po 2 zł za sztukę, to nie dziw się, że masz problem.
-
Autor tematucrossiasz
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 18:11
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002
wiem co to zaworek iglicowy, gdy do komory plywakowej paliwo leci to pływak sie podnosi i zamyka zaworkiem dopływ!!!! a ja uszczelniaczy na wale jeszcze nie wymieniałem, i niewiadomo czy ktos je wogóle kiedyś wymieniał, a takie żeczy sie eksploatują, nikt normalny do takiego sprzętu wysoko obrotowego itp. nie wsadzi uszczelniaczy za 2 zł, ja zamówiłem japońskiej firmy PROX 40 zł!!!!
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002
Jeśli wiesz, to zdanie wyżej o tym nie świadczy. Poziomu paliwa w komorze pływakowej nie ustawiasz iglicą na przepustnicy.crossiasz pisze: a na iglicy poziom paliwa ustawiony na 1 rowku i na najmniejszej dawce paliwa chodził fajnie zawsze. a tera dałem na sierodkowy rowek
Mam rozumieć, że dopiero teraz zamówiłeś te simmery i je założysz? To do dzieła a jak załozysz daj znać o skutkach.
Normalny czy nie normalny...widziałem już róóóóóżne patenty i lepienie gównem, stąd moje pytania.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002
1).Jak moto odpalisz i trochę zagrzejesz uderz kilka razy małym młotkiem z boku w komorę pływakowa gaźnika powinno pomóc . Podobnie jeśli paliwo zaczyna przelewać się przez wężyki nadmiaru
2) Jak odpalasz to nie trzymaj na ssaniu aż dostanie temperatury tylko próbuj lekko gazować i wyłączaj ssanie .
3).Wymiana samych uszczelniaczy w silniku mija się z celem , zdejmij dekiel od strony koła zamachowego i spróbuj poszarpać za to koło góra dół jeżeli czujesz luz to trzeba pomyśleć o łożysku, łożyskach na wale bo bez ich wymiany .....
4).Honda 250/02 ma już zawór wydechowy sterowany silnikiem elektrycznym poprzez cięgna Bowdena (linki ) . Włosy w lince są bardzo delikatne i przecierają sie - efekt - zawór nie pracuje prawidłowo linki do wymiany.Zdejmij pokrywę zaworu i obserwuj czy zawór reaguje przy dodaniu ponad 2/3 gazu
5) Rolgaz ustawiony bez luzu albo linka gazu też uszkodzona
Teraz pytania.
Ile ci pali ten motocykl od poczatku Twojej z nim przygody i czy coś w tej sprawie robiłeś np. żeby palił więcej albo mniej.?
Co możesz powiedzieć o stanie układu tłokowo- korbowego, cylindra?
Jakiego używasz oleju i w jakim stosunku? :drinkers:
2) Jak odpalasz to nie trzymaj na ssaniu aż dostanie temperatury tylko próbuj lekko gazować i wyłączaj ssanie .
3).Wymiana samych uszczelniaczy w silniku mija się z celem , zdejmij dekiel od strony koła zamachowego i spróbuj poszarpać za to koło góra dół jeżeli czujesz luz to trzeba pomyśleć o łożysku, łożyskach na wale bo bez ich wymiany .....
4).Honda 250/02 ma już zawór wydechowy sterowany silnikiem elektrycznym poprzez cięgna Bowdena (linki ) . Włosy w lince są bardzo delikatne i przecierają sie - efekt - zawór nie pracuje prawidłowo linki do wymiany.Zdejmij pokrywę zaworu i obserwuj czy zawór reaguje przy dodaniu ponad 2/3 gazu
5) Rolgaz ustawiony bez luzu albo linka gazu też uszkodzona
Teraz pytania.
Ile ci pali ten motocykl od poczatku Twojej z nim przygody i czy coś w tej sprawie robiłeś np. żeby palił więcej albo mniej.?
Co możesz powiedzieć o stanie układu tłokowo- korbowego, cylindra?
Jakiego używasz oleju i w jakim stosunku? :drinkers:
-
Autor tematucrossiasz
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 18:11
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002
witam
co do łozysk to sprawdzałem sa w jak najlepszym stanie,
o zaworze wydechowym tez myślałem czy silniczek krokowy działa, odkręciłem pokrywe i przy dodaniu gazu cięgna chodzą dobrze i one same sa OK,
moto palił jak dlamnie nie duzo, nieliczyłem nigdy tego na motogodziny, porównywalnie palił tyle co nowsze CRF 450 bo najcześciej w takim towazystwie jeździłem są w nich te same baki, a paliwo schodziło porówno, z tego co wiem to 2T pali więcej!!!
tłok jest nowy i jest zrobiony nikasil, moto po wymianie popykał sobie około 15 min, i to wszystko bo te obroty.....
do palikwa jest laNY castrol power racing full syntetyk!!! 1;30
pozdrawiam
co do łozysk to sprawdzałem sa w jak najlepszym stanie,
o zaworze wydechowym tez myślałem czy silniczek krokowy działa, odkręciłem pokrywe i przy dodaniu gazu cięgna chodzą dobrze i one same sa OK,
moto palił jak dlamnie nie duzo, nieliczyłem nigdy tego na motogodziny, porównywalnie palił tyle co nowsze CRF 450 bo najcześciej w takim towazystwie jeździłem są w nich te same baki, a paliwo schodziło porówno, z tego co wiem to 2T pali więcej!!!
tłok jest nowy i jest zrobiony nikasil, moto po wymianie popykał sobie około 15 min, i to wszystko bo te obroty.....
do palikwa jest laNY castrol power racing full syntetyk!!! 1;30
pozdrawiam