problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
crossiasz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 18:11
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002

Post autor: crossiasz » ndz, 17 sty 2010, 23:04

WITAM. mam problem z obrotami w CR 250, w crossie zostal zalozony nowy tłok PROX i zrobiony nikasil, wymieniona swieca, filtr powietrza, wyczyszczony gaźnik, nowe uszczelki pod glowicom i cylinddrem. moto 1 raz odpalił wmiare, ale puźniej coraz gozej silnik sie juz zagrzal mocno a on odpalal raczej tylko na ssaniu, regolowalem gaxnikiem i nic. gdy dodam gazu troche to tak jaby chcial zgasnąc a pochwili wskoczy na wyzsze obroty i czasen niechce z nich zejsc. jeslij ktos moze mi cos poradzić to z góru dzieki i POZDRO

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002

Post autor: Mateusz_MX » pn, 18 sty 2010, 18:39

Witaj,

1. Kto przeprowadzał ten remont?
2. Na jaki luz został spasowany tłok?
3. Czy membrana jest szczelna?
4. Możesz napisać jaki kolor ma świeca?
5. Na czym polegała ta regulacja gaźnika?

Takich pytań może być multum. Rozumiem, że masz problemy z uruchamianiem silnika, gdy ten już się rozgrzeje oraz "skaczą" Ci obroty? Myślę, że wina leży tutaj po stronie ilości mieszanki podawanej przez gaźnik. Podasz kolor świecy, będzie wiadome, czy motocykl dostaje za mało paliwa, czy za dużo. Na przyszłość - pisz wyraźniej :wink:

Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
crossiasz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 18:11
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002

Post autor: crossiasz » wt, 19 sty 2010, 14:08

ja cylinder zawiozlem do czech do sewisu hondy, i oni to do jakieś firmy wyslali co jako jedyna sie tym zajmoje w czechach, i ja odbieralem komplet czyli cylinder dopasowany tłok pierścienie. na jakie pasowanie to zrobili to niewiem.
membrana przylega bo wczoraj sprawdzalem,
gaźnik jest przeczyszczony dysze tez, a ustawialem na gaźniku obroty i dysze od powietrza lecz czy byla pół obrotu czy 3 wykrencona to praktycznie niebylo ruznicy,
świeca jest nowa, jaki kolor ma to niesprawdzalem,
wczoraj moto jak byl zimny to na zalaczonym ssaniu zapalił za 2 razem, gdy sie zagrzał ssanie wyłączyłem to zaczoł chodzic nierówno przygasac no i gdy dodawalem gazu to przymulal, az w koncu wszed na wysokie obroty i niechciał z nich zejśc niedalo sie go wyłaczyć az wkoncu sie wyłaczył i zaczelo lecie paliwo z wężyka ktory wychodzi z komory pływakowej!!! chyba sie cos blokneł, Ale napewno nie linka, ostatnio tak było kilka razy nawet gdy tylko odkrecilem kranik
POZDRAWIAM

ArekMx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: śr, 5 sie 2009, 11:16
Motocykl: Kx 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Burzyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002

Post autor: ArekMx » śr, 20 sty 2010, 11:04

Ja miałem taki problem wczoraj z moją RM 125 i rozwiązaniem był zapłon. Okazało się że jeden z kabli był urwany i ledwo się trzymał i podczas jazdy moto nie wkręcał się na obroty bo kable robiły zwarcie.Mnie też wydawało się że łapie lewe powietrze ale to nie było to i to nie był tez problem z dyszą. Dorobiłem kabel i wszystko w porządku. Sprawdź kable i będziesz wiedział.

Autor tematu
crossiasz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 18:11
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002

Post autor: crossiasz » czw, 21 sty 2010, 16:05

niestety to nic z kablami!!! wczoraj sprawdzałem wszystkie przewody i nic nie ujzałem, a pozatym cross sie wkrenca na wysokie obroty, tylko na nizszych zamula i przygasa a z wyzszych ma problem czasem zejść. wszystko juz tam przestudiowałem i nic, zostały mi jeszcze zimeringi na wale moze orjentujecie się ile mogą kosztowac zimeringi takie 2 /????? a jeszcze jedno pytanko ustawia sie w tych motorach zapłon jakoś bo cos mi sie niewydaje!! pozdrawiam

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002

Post autor: BartekJ » pt, 22 sty 2010, 00:19

Coś masz namieszane z gaźnikiem i jego przyłączeniem do silnika - chodzi mi o króćce, ew. membranę lub jej obudowę.
Poza tym paliwo nie ma prawa lecieć ot tak sobie z wężyka przelewowego. A jeśli tak się dzieje to motocykl jest permanentnie przylany. Do sprawdzenia zaworek iglicowy ( stan samej iglicy) oraz wyczyszczenie gaźnika sprężonym powietrzem, bo może dostał się jakiś syfek pod zaworek iglicowy. Ew. może też przycinać się pływak albo ktoś kombinował z poziomem paliwa i przekombinował. W każdym razie jeszcze raz do przeglądu gaźnik.
Moto przed remontem chodziło jakoś czy kupiłeś już nie działający?
Jeszcze jest ewentualność, że jeśli był silnik rozpoławiany, to może został źle złożony i gdzie z dołu chwyta lewe powietrze..

Autor tematu
crossiasz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 18:11
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002

Post autor: crossiasz » pt, 22 sty 2010, 16:31

wszyscy piszom ze to gaźnik, ale czy was to niedziwi ze dopiero szfankuje gdy sie zagrzeje, bo mi sie wydaje ze zostaly tylko zimeringi na wale bo po rozgrzaniu guma sie robi miększa i to tam bul. a membrany sa ok. bo sprawdzałem, gaźnik jest bardzo dokładnie przeczyszczony, a na iglicy poziom paliwa ustawiony na 1 rowku i na najmniejszej dawce paliwa chodził fajnie zawsze. a tera dałem na sierodkowy rowek lecz bez roznicy wszystko jest dobrze pouszczelniane tzn. kruciec w bloku, gaźnik w krućcu i od strony filtra. moto kupiłem w zeszłym roku w marcu i juz troszke hodzil nierowno tylko gdy był bardzo mocno zagrzany, a ja mu tak w dupe jeszce wtedy nie dawałem, silnik rozpoławiałem po kupnie w celu oględzin skrzyni biegów itp. uszczalki zostały załozone wtedy nowe na składaniu bloku.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002

Post autor: BartekJ » pt, 22 sty 2010, 20:05

Zlituj się z tą ortografią....

Zaworek iglicowy to NIE JEST TO SAMO co iglica przepustnicy. Zaworek iglicowy odpowiada za zamykanie dopływu paliwa kiedy pływak/pływaki osiągną odpowiedni poziom. Ten poziom nazywamy poziomem paliwa w komorze/komorach pływakowych.
Ty zaś regulujesz wysokość iglicy na przepustnicy. I to nie ma wpływu na wypływanie paliwa z gaźnika rurkami przelewowymi. Jeśli przelewa ci rurkami to jest gdzieś albo brud ( czyli na czubku zaworka albo w gnieździe zaworka), ew. uszkodzony stożek zaworka, ew. uszkodzony pływak.

A co do uszczelniaczy na wale to mają być odporne na temperaturę panującą w silniku. Nie wiem jakie dałeś, ale jeśli to są uszczelniacze z hurtowni, po 2 zł za sztukę, to nie dziw się, że masz problem.

Autor tematu
crossiasz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 18:11
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002

Post autor: crossiasz » pt, 22 sty 2010, 22:48

wiem co to zaworek iglicowy, gdy do komory plywakowej paliwo leci to pływak sie podnosi i zamyka zaworkiem dopływ!!!! a ja uszczelniaczy na wale jeszcze nie wymieniałem, i niewiadomo czy ktos je wogóle kiedyś wymieniał, a takie żeczy sie eksploatują, nikt normalny do takiego sprzętu wysoko obrotowego itp. nie wsadzi uszczelniaczy za 2 zł, ja zamówiłem japońskiej firmy PROX 40 zł!!!!

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002

Post autor: BartekJ » sob, 23 sty 2010, 14:15

crossiasz pisze: a na iglicy poziom paliwa ustawiony na 1 rowku i na najmniejszej dawce paliwa chodził fajnie zawsze. a tera dałem na sierodkowy rowek
Jeśli wiesz, to zdanie wyżej o tym nie świadczy. Poziomu paliwa w komorze pływakowej nie ustawiasz iglicą na przepustnicy.
Mam rozumieć, że dopiero teraz zamówiłeś te simmery i je założysz? To do dzieła a jak załozysz daj znać o skutkach.
Normalny czy nie normalny...widziałem już róóóóóżne patenty i lepienie gównem, stąd moje pytania.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002

Post autor: amator » sob, 23 sty 2010, 22:54

1).Jak moto odpalisz i trochę zagrzejesz uderz kilka razy małym młotkiem z boku w komorę pływakowa gaźnika powinno pomóc . Podobnie jeśli paliwo zaczyna przelewać się przez wężyki nadmiaru
2) Jak odpalasz to nie trzymaj na ssaniu aż dostanie temperatury tylko próbuj lekko gazować i wyłączaj ssanie .
3).Wymiana samych uszczelniaczy w silniku mija się z celem , zdejmij dekiel od strony koła zamachowego i spróbuj poszarpać za to koło góra dół jeżeli czujesz luz to trzeba pomyśleć o łożysku, łożyskach na wale bo bez ich wymiany .....
4).Honda 250/02 ma już zawór wydechowy sterowany silnikiem elektrycznym poprzez cięgna Bowdena (linki ) . Włosy w lince są bardzo delikatne i przecierają sie - efekt - zawór nie pracuje prawidłowo linki do wymiany.Zdejmij pokrywę zaworu i obserwuj czy zawór reaguje przy dodaniu ponad 2/3 gazu
5) Rolgaz ustawiony bez luzu albo linka gazu też uszkodzona
Teraz pytania.
Ile ci pali ten motocykl od poczatku Twojej z nim przygody i czy coś w tej sprawie robiłeś np. żeby palił więcej albo mniej.?
Co możesz powiedzieć o stanie układu tłokowo- korbowego, cylindra?
Jakiego używasz oleju i w jakim stosunku? :drinkers:

Autor tematu
crossiasz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 18:11
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z obrotami i odpalaniem HONDA CR 250 ROK 2002

Post autor: crossiasz » ndz, 24 sty 2010, 10:15

witam
co do łozysk to sprawdzałem sa w jak najlepszym stanie,
o zaworze wydechowym tez myślałem czy silniczek krokowy działa, odkręciłem pokrywe i przy dodaniu gazu cięgna chodzą dobrze i one same sa OK,
moto palił jak dlamnie nie duzo, nieliczyłem nigdy tego na motogodziny, porównywalnie palił tyle co nowsze CRF 450 bo najcześciej w takim towazystwie jeździłem są w nich te same baki, a paliwo schodziło porówno, z tego co wiem to 2T pali więcej!!!
tłok jest nowy i jest zrobiony nikasil, moto po wymianie popykał sobie około 15 min, i to wszystko bo te obroty.....
do palikwa jest laNY castrol power racing full syntetyk!!! 1;30
pozdrawiam :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”