Honda CR 250r 01' problem z cylindrem.
-
Autor tematuKre_K
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 455
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
- Motocykl: cyryfy
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Honda CR 250r 01' problem z cylindrem.
Witam,pisze na prosbe znajomego.Ma taka sama honde jak ja (tj. 2001 rok 250ccm) i okazalo sie,ze rozmiar jego cylindra wynosi 66.44.Zaden z producentow tj.
-Vertex
-Wiseco
-Wossner
-Prox
-Namura
-Mitaka
nie robi rozmiaru 66.39 lub 66.40,bo na 4 lub 5 setek chce miec spasowany tlok.Jesli dobrze rozumiem wyjscia sa w sumie 3:
-robic tuleje
-wsadzac tlok np. ostatni vertexa 66.37 (luz na 7 setek i praktycznie brak kompresji)
-kupic nowy cylinder.
Gosciowi widzi sie ostatnia opcja najbardziej.Pytanie brzmi, "od ktorego rocznika bedzie pasowal na 100% cylinder do tej hondy?"
Staralem sie podpatrzec np. na tej stronie http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... detail.asp
czy cylindry od 96 sa takie same jak w 01 (na eby.com wystawiaja jako takie same),ale patrzac po kodach sa rozne (z tym,ze to moga byc tylko kody w ich katalogu).
Chcialbym prosic kogos o pomoc w tym temacie i chcialbym,zeby byly to osoby,ktore sa pewne swojego zdania na temat podobienstwa cylindrow lub innego rozwiazania.Podjąłem sie pomocy chłopakowi,bo kupil sprzet za ciezko zarobione pieniadze i naciał sie na tzw. lewe sanki.
-Vertex
-Wiseco
-Wossner
-Prox
-Namura
-Mitaka
nie robi rozmiaru 66.39 lub 66.40,bo na 4 lub 5 setek chce miec spasowany tlok.Jesli dobrze rozumiem wyjscia sa w sumie 3:
-robic tuleje
-wsadzac tlok np. ostatni vertexa 66.37 (luz na 7 setek i praktycznie brak kompresji)
-kupic nowy cylinder.
Gosciowi widzi sie ostatnia opcja najbardziej.Pytanie brzmi, "od ktorego rocznika bedzie pasowal na 100% cylinder do tej hondy?"
Staralem sie podpatrzec np. na tej stronie http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... detail.asp
czy cylindry od 96 sa takie same jak w 01 (na eby.com wystawiaja jako takie same),ale patrzac po kodach sa rozne (z tym,ze to moga byc tylko kody w ich katalogu).
Chcialbym prosic kogos o pomoc w tym temacie i chcialbym,zeby byly to osoby,ktore sa pewne swojego zdania na temat podobienstwa cylindrow lub innego rozwiazania.Podjąłem sie pomocy chłopakowi,bo kupil sprzet za ciezko zarobione pieniadze i naciał sie na tzw. lewe sanki.
---------------------------
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR 250r 01' problem z cylindrem.
Cylinder jest taki sam w 92-01, wiem bo ostatnio sam kupowałem.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 312
- Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
- Motocykl: RM 250 '95
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR 250r 01' problem z cylindrem.
hmmm widzisz... roznie to bywa. powiem ci na przykładzie rm 250 z lat 93-95. w modelu p i r czyli 93-94 cylindry nie rozniły sie pomiedzy sobą ale juz z modelu s czyli 95 jest inny. oczywiscie mozna je zamontowac zamiennie bo róznica jest tylko w zaworach wydechowych. jezeli przełozysz kompletny cylinder z 93-94 do 95 to bedzie dzialalo. na odwrót tez. ale juz jeżeli zechesz wymienic tylko cylinder to mozesz obudzic sie z ręką w nocniku bo zawory nie bedą pasowały. po coś producent nadaje numery katalogowe...
nie wiem jak soie sprawa ma w hondzie bo nie mam w tym przypadku dostepu do takich informacji jakie mam w suzuki
pzdr
nie wiem jak soie sprawa ma w hondzie bo nie mam w tym przypadku dostepu do takich informacji jakie mam w suzuki
pzdr
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR 250r 01' problem z cylindrem.
Potwierdzam zdanie Włodiego. 92-01 te same cylindry, nie będzie żadnego problemu z zaworami wydechowymi. Cylinder oczywiście należy zregenerować lub wymienić. Ja polecam tę pierwszą opcję, czyli nałożenie nowej warstwy nicasilu. Na Allegro ogłasza się człowiek, który wykonuje to w Niemczech za kwotę 700zł. Odradzam wstawianie tulei. Możesz również porozmawiać z Włodi'm, ile będzie kosztował nowy cylinder w USA. Dolar spada
Cylinder:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Micro-Mi ... ccessories
Nicasil:
http://allegro.pl/item833114178_nicasil ... 2t_4t.html
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
Cylinder:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Micro-Mi ... ccessories
Nicasil:
http://allegro.pl/item833114178_nicasil ... 2t_4t.html
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
Ostatnio zmieniony sob, 5 gru 2009, 10:43 przez Mateusz_MX, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematuKre_K
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 455
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
- Motocykl: cyryfy
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR 250r 01' problem z cylindrem.
tez mi sie tak wydaje,bo kupujac tlok do cr 250 z rocznika 92 pasuje az do 01.cylindry wygladaja tak samo i tloki sa w takim samym przedziale rocznikowym,ale czy zawor wydechowy bedzie pasował?WLD_Wlodi pisze:Cylinder jest taki sam w 92-01, wiem bo ostatnio sam kupowałem.
czyli musze szukac cylindra z 97 roku do 01 czy od 92 do 01,ale z zaworem?
Ostatnio zmieniony sob, 5 gru 2009, 11:14 przez Kre_K, łącznie zmieniany 1 raz.
---------------------------
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR 250r 01' problem z cylindrem.
Nie jestem pewny jak to jest w 250-tce ale 125 od 01 ma inny cylinder niż starsze. Od 01 Niema już HPP tylko jakiś inny zawór i jest on po drugiej stronie(czyli po stronie dyfra)
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR 250r 01' problem z cylindrem.
Honda CR 250R 97-01 żadnych zmian w cylindrze i zaworze. 92-96 inna głowica oraz minimalne zmiany przy zaworze. W roku '00 zmieniono membranę.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Honda CR 250r 01' problem z cylindrem.
Po pierwsze napisz mi kto to robił wymiarowanie tego cylindra?.Kre_K pisze:Witam,pisze na prosbe znajomego.Ma taka sama honde jak ja (tj. 2001 rok 250ccm) i okazalo sie,ze rozmiar jego cylindra wynosi 66.44.Zaden z producentow
nie robi rozmiaru 66.39 lub 66.40,bo na 4 lub 5 setek chce miec spasowany tlok.Jesli dobrze rozumiem wyjscia sa w sumie 3:
-robic tuleje
-wsadzac tlok np. ostatni vertexa 66.37 (luz na 7 setek i praktycznie brak kompresji)
-kupic nowy cylinder.
Chcialbym prosic kogos o pomoc w tym temacie i chcialbym,zeby byly to osoby,ktore sa pewne swojego zdania na temat podobienstwa cylindrow lub innego rozwiazania.Podjąłem sie pomocy chłopakowi,bo kupil sprzet za ciezko zarobione pieniadze i naciał sie na tzw. lewe sanki.
Po drugie, w jakich płaszczyznach był mierzony ten cylinder i jaki wynik był w tych miejscach,
Po trzecie na jakiej podstawie chcesz zamontować tłok z luzem 0,04- 0,05 skoro nominalny tłok ma wartość 66,34 a cyliinder 66,4 co daje luz rzędu 0.06 setek i taki minimalny luz musi być zachowany. Dlaczego? Ano dlatego że tak duży tłok potrzebuje taki luz na rozszerzanie sie . Nie trzeba poprawiać japońskich inzynierów i dawać nie zalecane luzy.Przy luzie 0,04 - 0,05 tłok bardzo szybko się zatrze .
W tym przypadku, jeżeli gładź cylindra jest w należytym stanie wystarczy załozyć nowy tłok o wymiarze dostępnym 66,37 , i wiem że luz 0,07 wcale nie będzie oznaczał braku kompresji jak uważasz.
Na wstawienie tulei bądz zakup nowego czy regenerację tego cylindra masz jeszcze czas. Mysle ze te pieniązki za zakup nowego cylindra przeznaczyć lepiej na remont pozostałych elementów motocykla. pozdrawiam.