Strona 1 z 1

4T serwis - czyli co i jak.

: wt, 27 wrz 2005, 16:44
autor: SERek
PISZCIE CO KIEDY ZMIENIAĆ I KONTROLOWAĆ W CZTEROTAKTACH

Większość motocrossowców wie co robić z sportowymi silnikami 2T co w nich wymieniać, kontrolować, co robić w razie awarii, itd. niemając pojęcia co robić ze swoim nowym czterotaktem(np. ja).Proszę tych, których zaliczyłem do mniejszości aby umieścili tutaj informacje serwisowe o czterosówach.

Dobra. koniec ogółów. Moja Yamaha WR 250F ma przejechane 5000km po terenie.:-k
Think Co robić aby biedulka się nie sypneła za szybko(jak na 4T).

  [ROZWIĄZANY]

: śr, 28 wrz 2005, 21:15
autor: xwachu
witam!

podstawa to regularne wymiany oleju(jak mialem HUSQVARNE TE 610 to lalem MOTULA, kolega mial KTM'a 520 EXC to lal CASTROLA... byle dobry klasy 10-40. hmm wydaje mi sie ze robilem wymiane raz na 10 wypadow), potem sporadyczne ale bardzo wazne to regulacja zaworow(zaniedbanie moze okazac sie bardzo kosztowne) i czyszczenie filtra powietrza.... to takie podstawy na poczatek. jak bedziesz sie ich trzymal to bedziesz jezdzil a jezdzil(wszystko zalezy od stanu motocykla oraz umiejetnosci)

pozdrawiam

: pt, 30 wrz 2005, 20:34
autor: maverick
Napewno: :twisted:
1) olej ale i o filtrze oleju nie należy zapominać, MX co 5-8tankowań
2) bardzo ważne zawory ale ważniejszy łańcuszek rozrządu (koszt mały 170-240zl a remont 5-8tys PLN)
3) regulacja gaźnika (ważniejsza niz 2takcie)
4) filtr powietrza (4pak wieksze ma ssanie na powietrze)
5) układ chłodzenia (widziałem 2takty jeżdżące bez wody i po zalaniu tez było ok ale w 4 to by było niemożliwe)

Reszta to jak w kazdym. 8)

: sob, 1 paź 2005, 02:05
autor: natha
ta strona dotyczy przede wszystkim yzf/wr 250, ale moze byc pomocna dla wszystkich wlascicieli 4T: http://www.thumperfaq.com/

: ndz, 9 paź 2005, 19:20
autor: Motocross_Świebodzin
z tego co wiem w yz250f i w wr250 sa zawory płytkowe ktorych sie nie reguluje

: pn, 10 paź 2005, 18:27
autor: maverick
w takim układzie nic nie wiesz

: pn, 10 paź 2005, 21:46
autor: Motocross_Świebodzin
to zapytaj sie kogos co sie na tym zna :twisted: :twisted:

: pn, 10 paź 2005, 22:58
autor: maverick
sorry, nie reguluje sie płytek
je sie wymienia 8)
A zawory płytkowe nie istnieją :shock:

: sob, 15 kwie 2006, 20:18
autor: ecik
A co ile reguluje sie zawory w 250 4T ?? i co ile trzeba wymieniac łancuszek rozrzadu zeby wszystko bylo w jak najlepszym porzadku ?:)

PS. Prosze o odpowiedz mavericka :P

: sob, 15 kwie 2006, 20:20
autor: MXrool
No w zwory to trzeba zerknąć raz na miesiac i sprawdzić luz, jeśli będzie OK to nie trzeba ruszać. Łańcuszek to tak przy 60h trzeba było by już wymienić.