Skrzynia korbowa a cisnienie.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 455
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Skrzynia korbowa a cisnienie.

Post autor: Kre_K » sob, 28 lis 2009, 11:11

Witam,chcialem sie zapytac czy w skrzyni korbowej silnika 2t 250 wystepuje wysokie cisnienie.Wiem,ze sprezanie nastepuje w cylindrze,ale mieszanka krazy tez w skrzyni korbowej.Czy cisnienie jest tak mocne,ze jest w stanie wydmuchac uszczelke spod silnika?
---------------------------

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skrzynia korbowa a cisnienie.

Post autor: bulamoto » sob, 28 lis 2009, 12:43

Tak jest taka mozliwosc, paliwo wtedy dostaje sie do oleju, po spuszczeniu olej nie ma swojej konsystencji i czuc w nim benzyne. Rowniez jezeli uszczlnienie miedzy karterami ulega zniszczeniu moze byc brany olej ze skrzyni biegow. Tak czy siak silnik nie bedzie dobrze dzialal. Bedzie sie zachowywal tak jakby lapal lewe powietrze, bral olej i kopcil. Zamiast uszczelki stosuje sie silikony silnikowe (bezoctowe, biale, czarne, szare) przeznaczone do silnikow. PS: dlaczego sie wlasnie o to pytasz?

adas12
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 109
Rejestracja: czw, 1 paź 2009, 16:49
Motocykl: CRF 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skrzynia korbowa a cisnienie.

Post autor: adas12 » sob, 28 lis 2009, 13:00

Zapewne koledze "wypluł" silnik uszczelke między karterami, dlatego ja zawsze przesmaruje uszczelke czarnym sylikonem tak dla pewności :)
byla Rm 250
byla RMZ 250
byla LTR 450
jest CRF 450

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skrzynia korbowa a cisnienie.

Post autor: Big » sob, 28 lis 2009, 19:07

Ja tylko czerwonym :wink: Duuużo :lol:

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skrzynia korbowa a cisnienie.

Post autor: bulamoto » sob, 28 lis 2009, 23:23

Big pisze:Ja tylko czerwonym :wink: Duuużo :lol:
aa odejdz duszo nieczysta :axe: :mrgreen:

arek7
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: czw, 19 lis 2009, 20:26
Motocykl: pomarańczowy
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: świętokrzyskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skrzynia korbowa a cisnienie.

Post autor: arek7 » ndz, 29 lis 2009, 14:49

2t w skrzyni korbowej też występuje ciśnieni,nie tak duże jak przy sprężaniu ale zawsze jakieś.Tłok w dwutakcie działa jak podwójna strzykawka,po wybuchu leci na dół i automatycznie pompuje paliwo kanałami za cylindrem nad tłok i od nowa :wink: .Przed sylikonowaniem trzeba dobrze odtłuścić.Sylikon silnikowy,który nie reaguje z benzyną i nic nie powinno się dziać,a i simeringi na wale są też bardzo ważne.Dawno dawno temu składałem CR 250 na hermetyk i też ręce prostowało cały sezon :D

GucioMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: wt, 13 maja 2008, 14:58
Motocykl: Suzuki RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sokółka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skrzynia korbowa a cisnienie.

Post autor: GucioMX » ndz, 29 lis 2009, 20:29

Ja uszczelki smaruję pokostem, nic nie puszcza i przy okazji ładnie wygląda ;)
Albo Suzuki, albo nic...

arek7
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: czw, 19 lis 2009, 20:26
Motocykl: pomarańczowy
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: świętokrzyskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skrzynia korbowa a cisnienie.

Post autor: arek7 » wt, 1 gru 2009, 15:51

to ciekawe,muszę tego spróbować a drogo nie wychodzi bo lnianego 5l 72zł kosztuje.ps.a czym nakładasz go na uszczelke? :rolleyes:

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skrzynia korbowa a cisnienie.

Post autor: tonku » wt, 1 gru 2009, 17:50

arek7 pisze:to ciekawe,muszę tego spróbować a drogo nie wychodzi bo lnianego 5l 72zł kosztuje.ps.a czym nakładasz go na uszczelke? :rolleyes:
daj sobie spokuj z takimi patentami!
kup silikon silnikowy,który będzie odporny na temperature,oleje itp.nie wiem jaki macie problem z tym wyglądem?!robicie fugi 1cm?! :lol:

wystarczy po skręceniu dekla,karteru(czy co tam kręcicie)powycierać nadmiar który wyszedł na zewnątrz i jest ładnie i masz pewność,że to będzie trzymać :wink:

GucioMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: wt, 13 maja 2008, 14:58
Motocykl: Suzuki RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sokółka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skrzynia korbowa a cisnienie.

Post autor: GucioMX » wt, 1 gru 2009, 18:44

Dlaczego mówisz, że to patent, pokost właśnie do tego służy.
Albo Suzuki, albo nic...

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skrzynia korbowa a cisnienie.

Post autor: tonku » wt, 1 gru 2009, 19:41

GucioMX pisze:Dlaczego mówisz, że to patent, pokost właśnie do tego służy.
ja myślałem,że pokost służy do impregnacji drzewa,lub uszczelniania drewnianych konstrukcji(techniczny).

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skrzynia korbowa a cisnienie.

Post autor: Mateusz_MX » wt, 1 gru 2009, 20:20

Bo pokost służy do zabezpieczenia drewna. Ma właściwości "wypijania wody", aby drewno nie gniło. Ja w swojej karierze nigdy nie smarowałem nowych uszczelek jakimiś silikonami, czy pokostem. Wystarczy oczyścić kartery, czy pokrywy i założyć nową uszczelkę. Nigdy nie miałem problemu, że gdzieś uciekał olej, czy płyn chłodniczy. Silikon (czerwony Loctite) stosuję tylko, gdy rozpoławiam silnik. Wtedy minimalnie liznę nim kartery i skręcam. Ważne jest, by używać również pasty do zabezpieczenia gwintów przed odkręcaniem i zapieczeniem. Zero problemów przy późniejszym serwisie, jak i eksploatacji.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”