Gaźnik Mikuni
-
Autor tematuRafał92
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: wt, 21 lip 2009, 00:27
- Motocykl: Honda CR 125 2001
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Gaźnik Mikuni
Witam. Ostatnio korzystając z okazji, że mam remont silnika rozkręciłem też gaźnik do przeczyszczenia i chciałbym się dowiedzieć co regulują odpowiednio śrubki 1 i 2 na obrazku sądzę, że 1 jest od powietrza a 2 to nie wiem od czego. A obroty podobno się reguluje grzybkiem od ssania ale nie wiem ile w tym prawdy ;/
I jeszcze jedno pytanie na temat dysz. Standardowa dysza główna u mnie powinna być 380, ja mam założoną 390, dodam, że mam tuningowany tłumik FMF, dyfuzor standardowy. Na tej stronie http://www.procircuit.com/jettingspecs.htm#2001 pisze, że powinienem mieć 370 tylko to się tyczy całego układu wydechowego a ja mam sam tłumik, to ja już nie wiem jaką dyszę założyć I jak jeździłem na wakacje i w te zimniejsze dni, to w niższych temperaturach tak jakby lepiej się wkręcała na obroty.
Jeszcze bym sprawdził rozmiar dyszy od niskich obrotów, ale nie wiem gdzie jest xD Jak ktoś mógłby powiedzieć gdzie ją znajdę to byłbym wdzięczny Na razie nie wiem na jakim poziomie jest iglica, ale jak raptownie dodawałem gazu to to z tłumika wydobywał się stłumiony dźwięk, więc chyba jest za wysoko A świeca po jeździe ma kolor brązowy, ale jak na moje oko powinna być ciutkę jaśniejsza. Za dużo paliwa dostaje? Proszę o pomoc
Obrazek gaźnika: [img=http://img187.imageshack.us/img187/9981/33909967.th.jpg]
I jeszcze jedno pytanie na temat dysz. Standardowa dysza główna u mnie powinna być 380, ja mam założoną 390, dodam, że mam tuningowany tłumik FMF, dyfuzor standardowy. Na tej stronie http://www.procircuit.com/jettingspecs.htm#2001 pisze, że powinienem mieć 370 tylko to się tyczy całego układu wydechowego a ja mam sam tłumik, to ja już nie wiem jaką dyszę założyć I jak jeździłem na wakacje i w te zimniejsze dni, to w niższych temperaturach tak jakby lepiej się wkręcała na obroty.
Jeszcze bym sprawdził rozmiar dyszy od niskich obrotów, ale nie wiem gdzie jest xD Jak ktoś mógłby powiedzieć gdzie ją znajdę to byłbym wdzięczny Na razie nie wiem na jakim poziomie jest iglica, ale jak raptownie dodawałem gazu to to z tłumika wydobywał się stłumiony dźwięk, więc chyba jest za wysoko A świeca po jeździe ma kolor brązowy, ale jak na moje oko powinna być ciutkę jaśniejsza. Za dużo paliwa dostaje? Proszę o pomoc
Obrazek gaźnika: [img=http://img187.imageshack.us/img187/9981/33909967.th.jpg]
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Gaźnik Mikuni
Witaj,
Śrubka nr. 1 reguluje ilość powietrza dostarczanego do gaźnika, natomiast ta druga jest od obrotów biegu jałowego. Nic tam nie regulujesz grzybkiem ssania. Dyszę zmień na standardową (380), gdyż zmiana końcówki nie wymaga modernizacji gaźnika. Śrubkę nr. 1 odkręć o 1 i 1/2 obrotu od maksymalnego wkręcenia. Iglica powinna opierać się na 3 klipie.
Na schemacie element nr. 31 to dysza niskich obrotów:
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... CARBURETOR
Śrubka nr. 1 reguluje ilość powietrza dostarczanego do gaźnika, natomiast ta druga jest od obrotów biegu jałowego. Nic tam nie regulujesz grzybkiem ssania. Dyszę zmień na standardową (380), gdyż zmiana końcówki nie wymaga modernizacji gaźnika. Śrubkę nr. 1 odkręć o 1 i 1/2 obrotu od maksymalnego wkręcenia. Iglica powinna opierać się na 3 klipie.
Na schemacie element nr. 31 to dysza niskich obrotów:
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... CARBURETOR
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematuRafał92
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: wt, 21 lip 2009, 00:27
- Motocykl: Honda CR 125 2001
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Gaźnik Mikuni
Ok, dzięki za pomoc Iglica na 3 pozycji od góry? Jeżeli dobrze myślę to większe dysze daje się na zimę?
-
Autor tematuRafał92
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: wt, 21 lip 2009, 00:27
- Motocykl: Honda CR 125 2001
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Gaźnik Mikuni
Właśnie się dobrałem do iglicy i okazało się, że jest założona inna niż standardowa. Powinna być 6BEG20-68 a jest 6BEG20-69. Czym się różnią i jaki ma wpływ wymiana iglicy? Sprawdziłem też dysze niskich obrotów i tą mam akurat standardową czyli 45. Dalej mnie zastanawia dlaczego motor przymulał po nagłym dodaniu gazu jeżeli iglica była ustawiona na 3 pozycji ;/ powinienem ją jeszcze obniżyć ;/ ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Gaźnik Mikuni
Wyglada ,że po polsku masz gaznik . Czyli wahy do oporu.
Do orzygania.
Opuść iglice o jeden w dół.
Do orzygania.
Opuść iglice o jeden w dół.
-
Autor tematuRafał92
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: wt, 21 lip 2009, 00:27
- Motocykl: Honda CR 125 2001
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Gaźnik Mikuni
Ta dysza pasuje do wszystkich gaźników MIKUNI?
http://allegro.pl/item822316790_dysza_g ... _nowa.html
http://allegro.pl/item822316790_dysza_g ... _nowa.html