Gaźnik Mikuni

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
Rafał92
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: wt, 21 lip 2009, 00:27
Motocykl: Honda CR 125 2001
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Gaźnik Mikuni

Post autor: Rafał92 » ndz, 22 lis 2009, 19:03

Witam. Ostatnio korzystając z okazji, że mam remont silnika rozkręciłem też gaźnik do przeczyszczenia i chciałbym się dowiedzieć co regulują odpowiednio śrubki 1 i 2 na obrazku :D sądzę, że 1 jest od powietrza a 2 to nie wiem od czego. A obroty podobno się reguluje grzybkiem od ssania ale nie wiem ile w tym prawdy ;/
I jeszcze jedno pytanie na temat dysz. Standardowa dysza główna u mnie powinna być 380, ja mam założoną 390, dodam, że mam tuningowany tłumik FMF, dyfuzor standardowy. Na tej stronie http://www.procircuit.com/jettingspecs.htm#2001 pisze, że powinienem mieć 370 tylko to się tyczy całego układu wydechowego a ja mam sam tłumik, to ja już nie wiem jaką dyszę założyć :( I jak jeździłem na wakacje i w te zimniejsze dni, to w niższych temperaturach tak jakby lepiej się wkręcała na obroty.
Jeszcze bym sprawdził rozmiar dyszy od niskich obrotów, ale nie wiem gdzie jest xD Jak ktoś mógłby powiedzieć gdzie ją znajdę to byłbym wdzięczny :) Na razie nie wiem na jakim poziomie jest iglica, ale jak raptownie dodawałem gazu to to z tłumika wydobywał się stłumiony dźwięk, więc chyba jest za wysoko :D A świeca po jeździe ma kolor brązowy, ale jak na moje oko powinna być ciutkę jaśniejsza. Za dużo paliwa dostaje? Proszę o pomoc :)

Obrazek gaźnika: [img=http://img187.imageshack.us/img187/9981/33909967.th.jpg]

Awatar użytkownika
Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gaźnik Mikuni

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 22 lis 2009, 19:49

Witaj,

Śrubka nr. 1 reguluje ilość powietrza dostarczanego do gaźnika, natomiast ta druga jest od obrotów biegu jałowego. Nic tam nie regulujesz grzybkiem ssania. Dyszę zmień na standardową (380), gdyż zmiana końcówki nie wymaga modernizacji gaźnika. Śrubkę nr. 1 odkręć o 1 i 1/2 obrotu od maksymalnego wkręcenia. Iglica powinna opierać się na 3 klipie.

Na schemacie element nr. 31 to dysza niskich obrotów:
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... CARBURETOR
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Awatar użytkownika
Autor tematu
Rafał92
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: wt, 21 lip 2009, 00:27
Motocykl: Honda CR 125 2001
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik Mikuni

Post autor: Rafał92 » ndz, 22 lis 2009, 20:34

Ok, dzięki za pomoc :) Iglica na 3 pozycji od góry? Jeżeli dobrze myślę to większe dysze daje się na zimę?

Awatar użytkownika
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik Mikuni

Post autor: grayfox » pn, 23 lis 2009, 16:29

Tak, zimne powietrze to gęstsze powietrze więc więcej papu motor potrzebuje.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Rafał92
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: wt, 21 lip 2009, 00:27
Motocykl: Honda CR 125 2001
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik Mikuni

Post autor: Rafał92 » pn, 23 lis 2009, 18:54

Właśnie się dobrałem do iglicy i okazało się, że jest założona inna niż standardowa. Powinna być 6BEG20-68 a jest 6BEG20-69. Czym się różnią i jaki ma wpływ wymiana iglicy? Sprawdziłem też dysze niskich obrotów i tą mam akurat standardową czyli 45. Dalej mnie zastanawia dlaczego motor przymulał po nagłym dodaniu gazu jeżeli iglica była ustawiona na 3 pozycji ;/ powinienem ją jeszcze obniżyć ;/ ?

Awatar użytkownika
Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gaźnik Mikuni

Post autor: Big » śr, 25 lis 2009, 15:08

Wyglada ,że po polsku masz gaznik . Czyli wahy do oporu.
Do orzygania.

Opuść iglice o jeden w dół.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Rafał92
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: wt, 21 lip 2009, 00:27
Motocykl: Honda CR 125 2001
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik Mikuni

Post autor: Rafał92 » pn, 30 lis 2009, 21:54

Ta dysza pasuje do wszystkich gaźników MIKUNI?
http://allegro.pl/item822316790_dysza_g ... _nowa.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”