SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: bzyk_na_secie » pn, 23 lis 2009, 22:08

Acha.Dzięki. już rozumiem gdzie popełniłem błąd.Nie wolno po prostu słuchać mechaników.Ale skoro tak mówicie to z moim katem raczej dobrze nie jest :evil: .
Jeszcze jedno.W jakimś czasopiśmie( nie pamiętam już jakim) przeczytałem że jak 2T piłuje sie koło minuty na pełnych obrotach to tłok zużywa się dziesięć razy szybciej i jeśli się nie ochłodzi silnika to może pęknąć tłok i cylinder.To jest prawda?

Awatar użytkownika
adas12
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 109
Rejestracja: czw, 1 paź 2009, 16:49
Motocykl: CRF 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: adas12 » pn, 23 lis 2009, 23:32

Na biegu jałowym silnik pracuje bez obciążenia czyli kręci dużo wyższe obroty co mysle może
Spowodować duże przeciążenie dla silnika w danym momencie
byla Rm 250
byla RMZ 250
byla LTR 450
jest CRF 450

Awatar użytkownika
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: pytlar » wt, 24 lis 2009, 07:25

adas12 pisze:Na biegu jałowym silnik pracuje bez obciążenia czyli kręci dużo wyższe obroty co mysle może
Spowodować duże przeciążenie dla silnika w danym momencie
nie kręci sie dużo wyżej - kreci sie tak samo, ale nie ma gdzie oddać swoją moc co działa na niego destrukcyjnie....

ogolnie w 125 2t te 40-50h to już jest kaplica... a powisz, że jest 40-50 wiec pewnie jest jeszcze wiecej :P
koledze niedawno tez wydawało sie, że ma kompresje... i szukal przyczyn w zaplonie, gazniku, membranach... a mimo wszystko wyszło, że tłok sie przytarł i pierścień zapieczony :]
:)

Awatar użytkownika
Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: bzyk_na_secie » wt, 24 lis 2009, 08:17

Z tego co mi wiadomo to pierścień się zapieka wtedy kiedy się robi złą mieszankę, albo kiedy się wysoko kręci moto i od razu gasi.

Awatar użytkownika
adas12
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 109
Rejestracja: czw, 1 paź 2009, 16:49
Motocykl: CRF 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: adas12 » wt, 24 lis 2009, 09:01

tak ale silnik pracuje wtedy na takich obrotach ktore sa nie osiagalne pod czas jazdy i powoduje to bardzo szybkie wymeczanie materialu
byla Rm 250
byla RMZ 250
byla LTR 450
jest CRF 450

Awatar użytkownika
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: pytlar » wt, 24 lis 2009, 11:42

ja tam nie zauważyłem różnicy:] i w 2t można beszczelnie spałować motor na luzie i na biegu podczas jazdy, a 4t to ma odcinke więc róznica oczywista :P
:)

Awatar użytkownika
tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: tonku » wt, 24 lis 2009, 15:20

pytlar pisze:w 2t można beszczelnie spałować motor na luzie i na biegu podczas jazdy
to dlaczego tak szybko crosiwa zdychają na asfalcie?

Awatar użytkownika
bolo666
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: wt, 6 paź 2009, 18:54
Motocykl: YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: bolo666 » wt, 24 lis 2009, 17:21

Na 100% tłok miałem takie same objawy w mojej YZ 250 i niestety ja zajechałem. Już jest wszystko ok ale Tobie radze jak najszybciej wymienic tłok żeby nie narobic sobie kosztów.

Awatar użytkownika
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: pytlar » wt, 24 lis 2009, 18:09

tonku pisze:
pytlar pisze:w 2t można beszczelnie spałować motor na luzie i na biegu podczas jazdy
to dlaczego tak szybko crosiwa zdychają na asfalcie?
bo wtedy motor pracuje już pod za dużym obciążeniem... przeważnie debile crossem zapieprzają na asfalcie na ostatnim biegu na pełnej manecie, gdzie silnik nie dość ze ma ciężko to są dodatkowo bardzo duże opory powietrza :]
zauważ, że jak sprzęgło sie zaczyna ślizgać to im wyższy bieg tym gorzej - coraz wieksze obciążenie silnika...
:)

Awatar użytkownika
tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: tonku » wt, 24 lis 2009, 18:58

to aby ominąć te obciążenia i opory powietrza,jedz na odkręconej manecie na trzecim biegu na asfalcie.jak długo wytrzyma?

Awatar użytkownika
Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: bzyk_na_secie » wt, 24 lis 2009, 22:12

Ale 4t nie zajedziesz tak szybko na asfalcie a 2t w 2 minuty,bo 2T nie lubią jak się je długo kręci na wysokich obrotach i tak trzyma.Jak już chcesz pałować na asfalcie 2T to się rozpędź i odpuść manetke, jak zwolni z 15-20km/h to dalej mu w piz... ale tak czy siak to i tak go zaraz zarżniesz.Jakby 2T były dobre na asfalt to robili by 125 i 250 supermoto a robią je raczej w 4T bo wiedzą że nikt normalny by nie wyrobił na remonty silnika w 2T.

Awatar użytkownika
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: pytlar » śr, 25 lis 2009, 08:28

ale supermoto 250 2t na miasto to bym chciał :D super sprawa napewno :D jest pare filmików na yotube cwiary 2t w supermoto i to poprostu poezja jest :D tylko w zakretach na 2 kołach, tak to przod cały czas do góry leci :P
:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”