SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk
-
Autor tematubzyk_na_secie
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
- Motocykl: KTM SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ziemia Lubuska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk
Witam forumowiczów.
Mój sx od kilku dni zaczyna ciężko palić.Jak jest zimny to trzeba go kopać z 30-40 razy i dopiero zaczyna gadać,a jak sie zagrzeje to od pierwszego kopa.Proszę pomóżcie co sie w nim mogło stać.
Mój sx od kilku dni zaczyna ciężko palić.Jak jest zimny to trzeba go kopać z 30-40 razy i dopiero zaczyna gadać,a jak sie zagrzeje to od pierwszego kopa.Proszę pomóżcie co sie w nim mogło stać.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 251
- Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
- Motocykl: yz125 sx125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk
Moze tloczek juz nie domaga?? Swieca jakiego koloru po jezdzie??
-
- Mistrz prostej
- Posty: 109
- Rejestracja: czw, 1 paź 2009, 16:49
- Motocykl: CRF 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin/Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk
tłok kiedy był wymieniany?wina gaznika odpada gdyż nawet jak by był ciepły to też by ciężko palił. Nie czujesz spadku kompresji jak kopiesz?
byla Rm 250
byla RMZ 250
byla LTR 450
jest CRF 450
byla RMZ 250
byla LTR 450
jest CRF 450
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk
Ssanie to ci dobrze działa ?? Podlej mu wahy i zobacz czy łapie od razu.bzyk_na_secie pisze:Witam forumowiczów.
Mój sx od kilku dni zaczyna ciężko palić.Jak jest zimny to trzeba go kopać z 30-40 razy i dopiero zaczyna gadać,a jak sie zagrzeje to od pierwszego kopa.Proszę pomóżcie co sie w nim mogło stać.
A kompresję to choćby paluchem sprawdz.
-
Autor tematubzyk_na_secie
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
- Motocykl: KTM SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ziemia Lubuska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk
no własnie komprecha słaba, ale nie najgorsza.
ssanie działa dobrze ale sprzedający sie chwalił że przy gaźniku mieszał.
tłok w czerwcu wymieniany nalatane ok 40-50 godz. spokojnie, amatorsko
ssanie działa dobrze ale sprzedający sie chwalił że przy gaźniku mieszał.
tłok w czerwcu wymieniany nalatane ok 40-50 godz. spokojnie, amatorsko
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk
bzyk_na_secie pisze:nalatane ok 40-50 godz.
W takim razie zrzucasz cylinder i oddajesz go do pomierzenia. Konieczna jest zmiana tłoka, oby tylko nie było już za późno 40-50mth to za dużo jak na jeden tłok, mógł on już uszkodzić powłokę nicasil'u.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematubzyk_na_secie
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
- Motocykl: KTM SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ziemia Lubuska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk
W warsztacie mechanik mi mówił że tak jak ja jeżdżę to to jest zaledwie 1/5 tego co taki motor przebyłby na torze więc spokojnie można go wymieniać co 80-100 godzin.
Zalóżmy że jeśli już uszkodził ten nikasil albo go wytarł do końca to da rade cylek na szlif i tuleje abo nikasil dalej wprasować czy już trzeba drugi cylinder?
Słuchajcie a jeszcze jedno mi sie nasuwa na myśl czy ustawienie gźnika też wpływa na zużycie tłoka itd.?Bo jeśli ktoś przy nim szybciej mieszał a zapewnia że w 100% jest tak jak ma być(chodził dobrze) to może być przyczyną przeregulowany gaźnik.
Zalóżmy że jeśli już uszkodził ten nikasil albo go wytarł do końca to da rade cylek na szlif i tuleje abo nikasil dalej wprasować czy już trzeba drugi cylinder?
Słuchajcie a jeszcze jedno mi sie nasuwa na myśl czy ustawienie gźnika też wpływa na zużycie tłoka itd.?Bo jeśli ktoś przy nim szybciej mieszał a zapewnia że w 100% jest tak jak ma być(chodził dobrze) to może być przyczyną przeregulowany gaźnik.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 251
- Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
- Motocykl: yz125 sx125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk
Dobry mechanik bez rozlozenia nie dowiesz sie jak sie miewa nicasil i reszta silnika. Stawiam, ze kompresje mierzyles palcem...jezeli wynik wyszedl Tobie dobry, to podaj jakie masz cisnienie. Po tyly wyjezdzonych godzinkach, dobrze byloby jak motor odwiedzi serwis...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 109
- Rejestracja: czw, 1 paź 2009, 16:49
- Motocykl: CRF 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin/Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk
Silnik na stół i jazda. Tylko cylindra nie zaność temu mechanikowi co Ci powiedział ze seta możesz 80 mth na tłoku latać....
byla Rm 250
byla RMZ 250
byla LTR 450
jest CRF 450
byla RMZ 250
byla LTR 450
jest CRF 450
-
Autor tematubzyk_na_secie
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
- Motocykl: KTM SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ziemia Lubuska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk
Czy ja wiem?Tyle godzin to nie aż tak dużo jak na jeden tłok.Znam i takich co jeżdżą na jednym 150 godz i zmieniają-tyle że oni mają licznik motogodzin a ja nie.Ale skoro tak mówicie to znaczy że coś w tym jest.Szukam mechanika i zawioze mu cały sprzęt niech jeszcze gaźnik ustawi.
A kompreche to czuć pod butem jak odpalasz.Mam już jakieś porównanie bo odpalałem 4t i 2t ładnych pare razy i idzie wyczuć kiedy tłok woła o pomoc .
A kompreche to czuć pod butem jak odpalasz.Mam już jakieś porównanie bo odpalałem 4t i 2t ładnych pare razy i idzie wyczuć kiedy tłok woła o pomoc .
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk
Motocykl ma wyjeżdżone na tym tłoku ok. 40mth. Twój mechanik twierdzi, że jest to 1/5 tego co można na nim wyjeździć (mechanik nie ma pojęcia o wyczynowych motocyklach) :ANAL: 200mth na jednym tłoczku...Cylinder można oddać do nałożenia nowej powłoki nicasilu (droga sprawa), lub tuleja (ok. 300zł), jeżeli oczywiście będzie taka potrzeba. Jeśli jakiś zakład pomierzy ten cylinder i spasują Ci jeszcze jakąś selekcję tłoka, to będzie dobrze. Luz ma wynosić 0,05mm. Dostępne selekcje znajdziesz na stronach producentów tłoków.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 42
- Rejestracja: pn, 6 paź 2008, 14:32
- Motocykl: yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk
...
Ostatnio zmieniony pt, 25 cze 2010, 12:47 przez marcin180, łącznie zmieniany 1 raz.