SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: bzyk_na_secie » sob, 21 lis 2009, 13:25

Witam forumowiczów.
Mój sx od kilku dni zaczyna ciężko palić.Jak jest zimny to trzeba go kopać z 30-40 razy i dopiero zaczyna gadać,a jak sie zagrzeje to od pierwszego kopa.Proszę pomóżcie co sie w nim mogło stać.

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: bulamoto » sob, 21 lis 2009, 17:55

Moze tloczek juz nie domaga?? Swieca jakiego koloru po jezdzie??

adas12
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 109
Rejestracja: czw, 1 paź 2009, 16:49
Motocykl: CRF 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: adas12 » ndz, 22 lis 2009, 10:15

tłok kiedy był wymieniany?wina gaznika odpada gdyż nawet jak by był ciepły to też by ciężko palił. Nie czujesz spadku kompresji jak kopiesz?
byla Rm 250
byla RMZ 250
byla LTR 450
jest CRF 450

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: Big » ndz, 22 lis 2009, 13:53

bzyk_na_secie pisze:Witam forumowiczów.
Mój sx od kilku dni zaczyna ciężko palić.Jak jest zimny to trzeba go kopać z 30-40 razy i dopiero zaczyna gadać,a jak sie zagrzeje to od pierwszego kopa.Proszę pomóżcie co sie w nim mogło stać.
Ssanie to ci dobrze działa ?? Podlej mu wahy i zobacz czy łapie od razu.

A kompresję to choćby paluchem sprawdz.

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: bzyk_na_secie » ndz, 22 lis 2009, 18:31

no własnie komprecha słaba, ale nie najgorsza.
ssanie działa dobrze ale sprzedający sie chwalił że przy gaźniku mieszał.
tłok w czerwcu wymieniany nalatane ok 40-50 godz. spokojnie, amatorsko

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 22 lis 2009, 19:37

bzyk_na_secie pisze:nalatane ok 40-50 godz.

W takim razie zrzucasz cylinder i oddajesz go do pomierzenia. Konieczna jest zmiana tłoka, oby tylko nie było już za późno :? 40-50mth to za dużo jak na jeden tłok, mógł on już uszkodzić powłokę nicasil'u.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: bzyk_na_secie » pn, 23 lis 2009, 16:35

W warsztacie mechanik mi mówił że tak jak ja jeżdżę to to jest zaledwie 1/5 tego co taki motor przebyłby na torze więc spokojnie można go wymieniać co 80-100 godzin.
Zalóżmy że jeśli już uszkodził ten nikasil albo go wytarł do końca to da rade cylek na szlif i tuleje abo nikasil dalej wprasować czy już trzeba drugi cylinder?
Słuchajcie a jeszcze jedno mi sie nasuwa na myśl czy ustawienie gźnika też wpływa na zużycie tłoka itd.?Bo jeśli ktoś przy nim szybciej mieszał a zapewnia że w 100% jest tak jak ma być(chodził dobrze) to może być przyczyną przeregulowany gaźnik.

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: bulamoto » pn, 23 lis 2009, 17:27

Dobry mechanik :mrgreen: bez rozlozenia nie dowiesz sie jak sie miewa nicasil i reszta silnika. Stawiam, ze kompresje mierzyles palcem...jezeli wynik wyszedl Tobie dobry, to podaj jakie masz cisnienie. Po tyly wyjezdzonych godzinkach, dobrze byloby jak motor odwiedzi serwis...

adas12
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 109
Rejestracja: czw, 1 paź 2009, 16:49
Motocykl: CRF 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: adas12 » pn, 23 lis 2009, 17:42

Silnik na stół i jazda. Tylko cylindra nie zaność temu mechanikowi co Ci powiedział ze seta możesz 80 mth na tłoku latać....
byla Rm 250
byla RMZ 250
byla LTR 450
jest CRF 450

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: bzyk_na_secie » pn, 23 lis 2009, 18:13

Czy ja wiem?Tyle godzin to nie aż tak dużo jak na jeden tłok.Znam i takich co jeżdżą na jednym 150 godz i zmieniają-tyle że oni mają licznik motogodzin a ja nie.Ale skoro tak mówicie to znaczy że coś w tym jest.Szukam mechanika i zawioze mu cały sprzęt niech jeszcze gaźnik ustawi.

A kompreche to czuć pod butem jak odpalasz.Mam już jakieś porównanie bo odpalałem 4t i 2t ładnych pare razy i idzie wyczuć kiedy tłok woła o pomoc :mrgreen: .

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: Mateusz_MX » pn, 23 lis 2009, 18:34

Motocykl ma wyjeżdżone na tym tłoku ok. 40mth. Twój mechanik twierdzi, że jest to 1/5 tego co można na nim wyjeździć (mechanik nie ma pojęcia o wyczynowych motocyklach) :ANAL: 200mth na jednym tłoczku...Cylinder można oddać do nałożenia nowej powłoki nicasilu (droga sprawa), lub tuleja (ok. 300zł), jeżeli oczywiście będzie taka potrzeba. Jeśli jakiś zakład pomierzy ten cylinder i spasują Ci jeszcze jakąś selekcję tłoka, to będzie dobrze. Luz ma wynosić 0,05mm. Dostępne selekcje znajdziesz na stronach producentów tłoków.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

marcin180
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 42
Rejestracja: pn, 6 paź 2008, 14:32
Motocykl: yz 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: marcin180 » pn, 23 lis 2009, 19:17

...
Ostatnio zmieniony pt, 25 cze 2010, 12:47 przez marcin180, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”