SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
yamaha88
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: czw, 15 paź 2009, 21:58
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: qqq
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: yamaha88 » śr, 25 lis 2009, 09:13

bzyk_na_secie pisze:Ale 4t nie zajedziesz tak szybko na asfalcie a 2t w 2 minuty,bo 2T nie lubią jak się je długo kręci na wysokich obrotach i tak trzyma.Jak już chcesz pałować na asfalcie 2T to się rozpędź i odpuść manetke, jak zwolni z 15-20km/h to dalej mu w piz... ale tak czy siak to i tak go zaraz zarżniesz.Jakby 2T były dobre na asfalt to robili by 125 i 250 supermoto a robią je raczej w 4T bo wiedzą że nikt normalny by nie wyrobił na remonty silnika w 2T.
zgadzam sie :finga:
Z kącików uśmiechu można obliczyć rozpiętość wolności...

Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 455
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: Kre_K » czw, 26 lis 2009, 22:11

marcin180 pisze:Cytat zaciągnięty ze stronki www.enduro-adventure.pl
Niskie obroty i duże obciążanie na nich silnika wpływa bardzo destrukcyjnie na układ korbowo-tłokowy,
ja tak zajechalem silnik przy 30 km/h na 5 biegu
---------------------------

Portal
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: sob, 17 paź 2009, 00:56
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: Portal » pt, 27 lis 2009, 07:05

Czy ja wiem?Tyle godzin to nie aż tak dużo jak na jeden tłok.Znam i takich co jeżdżą na jednym 150 godz i zmieniają-tyle że oni mają licznik motogodzin a ja nie.Ale skoro tak mówicie to znaczy że coś w tym jest.Szukam mechanika i zawioze mu cały sprzęt niech jeszcze gaźnik ustawi.
1) Zależy jaki masz licznik, jeżeli wali Ci cały czas jaki rozgrzewasz Moto i nawet to jak dopyrkasz sobie do lasu to się nie dziw że tyle wybija.
2) Jeżeli chcesz aby cylinder był w stanie nie naruszonym to wymieniaj tłok co 10-15 mth albo co 30-40 jeżeli chcesz co parę tłoków robić nicasil.
3) Te wspomniane słowa o 40mth na tym tłoku to właśnie wartość przy której remont się kłania.
4) Kolega wyżej miał rację pisząc że te silniki nie nadają się do jazdy na wolnych obrotach, co też nie oznacza że masz go przeciągać na każdym biegu. Wrzuć sobie 1 bieg niżej i ciągnij go na średnich/wysokich :)
5) Jeżeli czujesz że moto osłabł, ciężko pali i ma właśnie miękka kopkę to nawet nie masz co tego odpalać bo szkoda sprzętu. Nieś to TYLKO I WYŁACZNIE do profesjonalnego serwisu MotoCrossowego i niech robią Ci cylinder razem z nowym tłokiem :)

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: bzyk_na_secie » pt, 27 lis 2009, 22:08

Ok.Tyle że sie kłania problem z kasą bo jak trzeba zrobić nikasil i tłoczek + regulacja gaźnika i robocizna to z 2 tysiące mnie to wyniesie.Nie mówiąc o korbie i wale bo to to już raczej przewyższy jego wartość.Ale co cross to cross. Trzeba się z tym liczyć.

ktm_Martin_sx_125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 106
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 10:48
Motocykl: Yamaha yz250f' 08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuczno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX ciężko pali na zimno a na ciepło na dotyk

Post autor: ktm_Martin_sx_125 » sob, 28 lis 2009, 20:58

Ja za zrobienie sx'a dałem 2200 - korba, tłok i nicasil i oczywiście robocizna :wink: :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”