Regulacja zaworów - co i jak?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: Joker » czw, 17 cze 2010, 21:43

powiedzcie mi panowie jak ustawić rozrząd w YZ250F 2005r. ??
wiem ze tłok musi byc w GMP czyli punkcik na magnecie musi być widoczny w tym małym otworze :) serwisówke mam ale jakąś ubogą w informacje :)
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: konon312 » pt, 18 cze 2010, 12:33

sciagnij sobie tego manuala http://www.yamaha-motor.eu/community/se ... anuals.jsp

strona 3-20.

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: Marcel111 » czw, 22 mar 2012, 22:32

wg serwisówki regulację zaworów należy przeprowadzać w GMP zapłon(krzywki wałka w dół) w EXC dodatkowo należy zablokować wał śrubą z przodu silnika.

Zastanawiam się, czy można to robić bez ustawiania GMP i blokowania wału, ważne by podczas badania ssących nie były przed lub po otwarciu kiedy krzywka będzie blisko dzwigienek analogicznie wydechowe.
Teoretycznie ssące można by badać podczas otwarcia wydechowych a wydechowe podczas otwarcia ssących.
Kiedy otwarte są jedne, wałek na drugich jest w fazie okrągły (bez krzywki) tak samo jak podczas GMP zapłon, kiedy to w fazie zamknięte ( okrągłe) są po prostu oba.

Po co? Po to by nie zdejmować osłony silnika, biegałki, lewego dekla, tylko na 5 biegu kołem ustawić otwarte wydechy i sprawdzić luz na ssących, potem odwrotnie.

na tym filmie widać, że podczas otwartych jednych krzywka na drugich jest i tak w fazie okrągła, więc teoretycznie luz powinień wychodzić taki sam jak w GMP zaplon

http://www.youtube.com/watch?v=-8cXXjsRg70
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: tomasz12 » pt, 23 mar 2012, 13:35

Aby poprawnie zmierzyć, ( ustawić ) luz zaworowy, wałki oraz wał korbowy powinny być ustawione na cechach. Tak jak podaje producent motocykla, inaczej pomiar może być nie prawidłowy. Nie rozumiem co ma na celu wykonanie pomiaru inaczej niż podaje serwisówka, nawet blokowanie wału to dodatkowo 3 minuty roboty.

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: Marcel111 » ndz, 6 maja 2012, 20:05

w kxf 450 jakie płytki są nominalnie? Chodzi mi o to by po stanie płytek ocenić stan zaworów, czyli jakie wartości uważane są już za kończące się zawory.
Z tego co widziałem producent sprzedaje płytki od 2,00 do 3.00.

http://www.kawasakipartshouse.com/home. ... I1392E1210

Czy jeśli wartość jest w okolicy 2,00 to znaczy, że zawory się kończą ? z drugiej strony hot cams oferuje rozmiary nawet od 1,2 mm

http://2011.olekmotocykle.pl/download/p ... t_cams.pdf

czy w kxf 450 można stosować wartości poniżej 2,00 mm czy grozi to wpadnięciem zaworu (za bardzo osiadł)?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

colorsdesign
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: śr, 21 wrz 2011, 12:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: colorsdesign » wt, 22 maja 2012, 18:24

Witam forumowiczów,

Jestem w trakcie regulacji zaworów i w związku z tym mam pytanie. Motor to CRF 250 z 2009 roku.
Na obrazku poniżej, na zaworze wydechowym prawym płytka jest jakby zapadnięta, tzn jest poniżej poziomu gniazda w którym się znajduje. Czym może być to spowodowane ? Rozumiem że żadna zmiana płytek nic nie da ? Skoro szczelinomierz podczas pomiaru opiera się nie na płytce a na górnej krawędzi gniazda. Luz tak zmierzony to 0,15mm przy prawidłowej wartości 0,28. W lewym zaworze płytka wystaje prawidłowo.

Dzięki za pomoc i pozdrawiam !
Załączniki
honda_plytka.jpg
honda_plytka.jpg (190.43 KiB) Przejrzano 11767 razy
honda_plytka.jpg
honda_plytka.jpg (190.43 KiB) Przejrzano 11767 razy

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: tomasz12 » wt, 22 maja 2012, 22:02

Witam, sytuacja bardo niebezpieczna, prawdopodobnie za chwile urwie się zawór w miejscu spinki, ( wyślizgnie się ze spinki). Po wyjęciu płytki będzie to widoczne, gdyż prawidłowo, zawór wystaje około 2mm ponad spinkę a w tym przypadku płytka zaworowa opiera się już na spince, tzn. trzonek zaworu jest już równo ze spinką. Zawór do wymiany !

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: Majster128 » wt, 22 maja 2012, 22:11

Wyciąg płytkę, zmierz jej grubość.

colorsdesign
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: śr, 21 wrz 2011, 12:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: colorsdesign » wt, 22 maja 2012, 22:15

Dzięki za fachową odpowiedź !
Płytka ma 2.50 mm (luz w tym miejscu wynosił 0,10mm).
Co do wymiany - wymienia się parami czy nie ma konieczności ? Czy dać jeden tytan czy dwa nowe stalowe (cena wyjdzie podobna).

Pozdrawiam

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: tomasz12 » śr, 23 maja 2012, 15:14

Wymień dwa lub cztery, najlepsze będą oryginalne tytanowe, jeżeli masz już wyjęte zawory, wstaw proszę fotkę zaworów, interesuje mnie czy są wyrobione tak jak opisywałem w poprzednim poście?

colorsdesign
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: śr, 21 wrz 2011, 12:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: colorsdesign » śr, 23 maja 2012, 19:26

tomasz12 pisze:Witam, sytuacja bardo niebezpieczna, prawdopodobnie za chwile urwie się zawór w miejscu spinki, ( wyślizgnie się ze spinki). Po wyjęciu płytki będzie to widoczne, gdyż prawidłowo, zawór wystaje około 2mm ponad spinkę a w tym przypadku płytka zaworowa opiera się już na spince, tzn. trzonek zaworu jest już równo ze spinką. Zawór do wymiany !
Wygląda na to że zawór się trzyma. Spinka raczej też jest we właściwym miejscu (w obu zaworach na tej samej wysokości). Poniżej linki do zdjęć.
http://colors-design.pl/DSC_0802.JPG
http://colors-design.pl/DSC_0803.JPG
http://colors-design.pl/DSC_0804.JPG
http://colors-design.pl/DSC_0813.JPG
http://colors-design.pl/DSC_0814.JPG

Co o tym sądzicie ? Zawór jest za głęboko czy coś innego jest wyżej niż powinno ?
Pozdrawiam

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: tomasz12 » czw, 24 maja 2012, 21:55

Jest tak, jak przypuszczałem obydwa zawory są w stanie krytycznym, zaraz wpadną do środka. Konieczny jest demontaż głowicy i wymiana zaworów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”