Regulacja zaworów - co i jak?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: BaRy » ndz, 1 mar 2009, 15:55

konon312 i jak sprawdziłeś czy te szklanki opierają się o podkładke czy o koniec zaworu :?:
Możesz to sprwdzić suwmiarką.
Mi to wyszło w starej Yamaszce jak nie miałem zbyt wiele płytek w zapasie.

Teraz wkładam najcieńsze płytki jakie mam i z nimi mierzę, do określenia grubości płytek jakie potrzebuje wystarczy mi jedno poskręcanie wałków i zwymiarowanie.

Jak powkładasz stare płytki z nowymi zaworami po przefrezowaniu lub wymianie gniazd może się okazać, że stare płytki bedą za grube(np stara płytka wydechowego bedzie grubsza niż potrzebujesz teraz w ssącym na którą ja wstawiłeś) oprze się to o wałek i nie da się zmierzyć luzu.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: konon312 » ndz, 1 mar 2009, 17:32

BaRy pisze:konon312 i jak sprawdziłeś czy te szklanki opierają się o podkładke czy o koniec zaworu Możesz to sprwdzić suwmiarką.Mi to wyszło w starej Yamaszce jak nie miałem zbyt wiele płytek w zapasie.
No wlasnie u mnie to widac na oko ze nieda rady :?
Wezme jeszcze dla pewnosci zrobie tak, ze pomluje ta koncowke w szklance markerem z farba i szybko wzloze szklanke i bedzie widac czy dotyka ona zaworu( he nizly patent wymyslilem :lol: )

Mam jeszcze jedno pytanie:
jak wloze walki i zakrece je z w miare normalna sila to czy maja sie one krecic swobodnie czy nie? U mnie ciezko jest je przegracic jedynie srubokretem o korpus glowicy inaczej nie da rady, nie wiem czy to jest normalne? Prosze o pomoc.

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: BaRy » ndz, 1 mar 2009, 23:02

Dopuki krzywki wałka nie zaczną opierać się na szklankach powinno się obracać leciutko.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: konon312 » pn, 2 mar 2009, 17:06

U mnie bardzo ciezko je odkrecic :( ale to naprade ciezko w palcach nie ma szans :(
Czym to moze byc spowodowane, moze przy dokrecaniu walkow do glowicy maja byc jakies podkladki? Ja nic nie mialem :? .

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: zielorz » pn, 2 mar 2009, 21:50

W tych starszych głowicach od yamahy tak jest. Panewki się wycierają no i lipa :) Poza tym może za mocno dokręcasz ?

kamilek_snk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: pn, 28 kwie 2008, 18:53
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: kamilek_snk » wt, 3 mar 2009, 22:18

Witam, zabralem sie dzis za sprawdzenie luzow zaworowych w mojej CRF 250 04' i dziwna sprawa. Sytuacja wyglada tak:
Zawory IN (ssacy) lewy mam 0,05 a na prawy IN w ogole nic nie chce wejsc :| Przy luzach 12+/-3
Teraz EX (wydechowy): lewy 25 prawy: ciasniejszy 20 przy 28+/- 3

Pierwsze pytanie, czy to jest w ogole zdrowe, ze para ssacych/wydechowych ma rozne luzy ?
Drugie pytanie: w CRFie zeby zmierzyc ssace, szczeliniomerz trzeba wsadzic miedzy szklanke a ten walek, tak ?

Kurcze jutro sprawdze to wszystko jeszcze raz, przedewszystkim musze kupic sobie dokladniejszy szczeliniomierz. Prosze o odpowiedz.
Masz dość niezmieskich cen za przyziemska jakość ? ? ?
Dobrze trafileś! Oferuje Łożyska i uszczelniacze w rozsadnej cenie !
Skontaktuj sie ze mna ! Niskie ceny!

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: konon312 » śr, 4 mar 2009, 12:48

zielorz pisze:W tych starszych głowicach od yamahy tak jest. Panewki się wycierają no i lipa :) Poza tym może za mocno dokręcasz ?
Nawet jak niezaloze srubek tylko wloze to co trzyma walki i wcisne w te tulejki to juz walki sie ledwo kreca. Wydechowy po nasmarowaniu sie lepiej kreci, ale nadal jest dosyc duzy opor a ssacego nie da sie przekrecic w palcach :( Jak wsadze walki do tych aluminiowych( nie wiem jak to nazwac :wink: ) trzymakow czy cos takiego(chodzi o to co sie przykreca od gory na walki :wink: ) to wtedy walki sie kreca bez problemu, ale jak wsadze je w glowice i nawet nie przykryje tym czyms :wink: to walki chodza opornie. Nie wiem czym to moze byc, moze jakby lekko podszlifowac miejsce gdzie walki "slizgaja" sie w glowicy, ale nie wiem czy sie to nie uszkodzi bo to jest panewka i nie wiem zabardzo czy tak mozna? Prosze o pomoc.
Pozdro

ps. dodam ze lozysko na walku jest ok.

kamilek_snk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: pn, 28 kwie 2008, 18:53
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: kamilek_snk » czw, 5 mar 2009, 09:59

powiedzcie prosze, czy zmierzone luzy na zaworach wydechowych przed regulacja powinny byc takie same ? Poniewaz ja mam inne luzy i zastanawiam sie czy np. ten konik (ktory popycha zawory) jest krzywy, lub ma jakies luzy. Czy powinniem sie tego obawiac czy to jest normalne, ze plytki moga sie roznie wycierac i konsekfencja tego sa rozne luzy na wydechowych
Masz dość niezmieskich cen za przyziemska jakość ? ? ?
Dobrze trafileś! Oferuje Łożyska i uszczelniacze w rozsadnej cenie !
Skontaktuj sie ze mna ! Niskie ceny!

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: konon312 » czw, 5 mar 2009, 20:12

konon312 pisze:Poniewaz ja mam inne luzy i zastanawiam sie czy np. ten konik (ktory popycha zawory)
Tak na marginesie to sie nazywa krzywka :wink:
konon312 pisze:Czy powinniem sie tego obawiac czy to jest normalne, ze plytki moga sie roznie wycierac i konsekfencja tego sa rozne luzy na wydechowych
Po jakims czasie luzy moga byc rozne, to normalne.

kamilek_snk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: pn, 28 kwie 2008, 18:53
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: kamilek_snk » wt, 10 mar 2009, 10:08

konon312 pisze:Tak na marginesie to sie nazywa krzywka :wink:
konon312 pisze:Po jakims czasie luzy moga byc rozne, to normalne.
Dzieki za odpowiedz.

Dorwalem dokladny szczeliniomierz! co jeden mikrocal, zawory casniejsze o max 3 mikrocale. Wyreguluje to.
Ostatnio zmieniony czw, 12 mar 2009, 14:59 przez kamilek_snk, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz dość niezmieskich cen za przyziemska jakość ? ? ?
Dobrze trafileś! Oferuje Łożyska i uszczelniacze w rozsadnej cenie !
Skontaktuj sie ze mna ! Niskie ceny!

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: konon312 » śr, 11 mar 2009, 11:07

Nie wiem skad wzioles taki dokladny szczelinowmierz :?: :wink: No nie wiem moze takie sa, niewazne.
Co do twojego pytania to jak nie wchodzi listek ktory powinien, to powinienes zalozyc jakas mniejsza plytke i wtedy zmierzyc jak bedzie miala wiekszy luz niz powina to sobie oblicz ile brakuje i kup nowa.
Pozdro

kamilek_snk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: pn, 28 kwie 2008, 18:53
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja zaworów - co i jak?

Post autor: kamilek_snk » śr, 11 mar 2009, 21:00

konon312 pisze:Nie wiem skad wzioles taki dokladny szczelinowmierz :?: :wink: No nie wiem moze takie sa, niewazne.
Co do twojego pytania to jak nie wchodzi listek ktory powinien, to powinienes zalozyc jakas mniejsza plytke i wtedy zmierzyc jak bedzie miala wiekszy luz niz powina to sobie oblicz ile brakuje i kup nowa.
Pozdro
Szczeliniomierz brytyjski :) blaszki praktycznie co 1 mikrometr :) W Polsce takiego nie znalazlem.

Dzis wszystko wyregulowalem i wszystko spiewa. Glos odpalonego czteropaka po zimowej przerwie - bezcenny :)
Dziekuje za pomoc ! Wysokich lotow zycze
Masz dość niezmieskich cen za przyziemska jakość ? ? ?
Dobrze trafileś! Oferuje Łożyska i uszczelniacze w rozsadnej cenie !
Skontaktuj sie ze mna ! Niskie ceny!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”