Wtórne ztulejowanie cylindra ???
-
Autor tematuandy2208
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Wtórne ztulejowanie cylindra ???
Tak jak w temacie; czy jest możliwość wtórnego ztulejowania cylindra? Posiadam YZ 250, w której mam już ztulejowany cylinder i obecnie założony jest już największy, nadwymiarowy tłok wossnera D200. Gdyby moto było młodsze to bym nie skąpił i kupiłbym nowy cylinder na nicasilu, ale że jest to 90' rok to cena nowego cylka wyniosła by połowę wartości motora.
Więc jak, da się takie cosik wykombinować?
P.S. czy cena podawana przykładowo na allegro za ztulejowanie cylindra, jakieś 430zł, obejmuje zarówno koszt tulei jak i robicizny związanej z jej montażem?
Pozdro, Andy.
Więc jak, da się takie cosik wykombinować?
P.S. czy cena podawana przykładowo na allegro za ztulejowanie cylindra, jakieś 430zł, obejmuje zarówno koszt tulei jak i robicizny związanej z jej montażem?
Pozdro, Andy.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Wtórne ztulejowanie cylindra ???
Oczywiście można 2 razy tulejować ten sam cylinder. W cenie powinno byc zawarte wszystko tj: demontaż starej , wytoczenie nowej , dopasowane kanałów, montaż , honowane :drinkers:andy2208 pisze:Tak jak w temacie; czy jest możliwość wtórnego ztulejowania cylindra? Posiadam YZ 250, w której mam już ztulejowany cylinder i obecnie założony jest już największy, nadwymiarowy tłok wossnera D200. Gdyby moto było młodsze to bym nie skąpił i kupiłbym nowy cylinder na nicasilu, ale że jest to 90' rok to cena nowego cylka wyniosła by połowę wartości motora.
Więc jak, da się takie cosik wykombinować?
P.S. czy cena podawana przykładowo na allegro za ztulejowanie cylindra, jakieś 430zł, obejmuje zarówno koszt tulei jak i robicizny związanej z jej montażem?
Pozdro, Andy.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wtórne ztulejowanie cylindra ???
amator pisze:Oczywiście można 2 razy tulejować ten sam cylinder. W cenie powinno byc zawarte wszystko tj: demontaż starej , wytoczenie nowej , dopasowane kanałów, montaż , honowane :drinkers:andy2208 pisze:Tak jak w temacie; czy jest możliwość wtórnego ztulejowania cylindra? Posiadam YZ 250, w której mam już ztulejowany cylinder i obecnie założony jest już największy, nadwymiarowy tłok wossnera D200. Gdyby moto było młodsze to bym nie skąpił i kupiłbym nowy cylinder na nicasilu, ale że jest to 90' rok to cena nowego cylka wyniosła by połowę wartości motora.
Więc jak, da się takie cosik wykombinować?
P.S. czy cena podawana przykładowo na allegro za ztulejowanie cylindra, jakieś 430zł, obejmuje zarówno koszt tulei jak i robicizny związanej z jej montażem?
Pozdro, Andy.
Pytanie z ciekawości. Czy można tulejować cylinder wiele razy? Wg. mnie tę operację można wykonywać setki razy.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematuandy2208
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wtórne ztulejowanie cylindra ???
A ja mam właśnie wątpliwości, czy następna tuleja będzie ciasno siedziała w otworze po poprzedniej... Przecież nie zostawią pozostałości poprzedniej tulei o grubości kilku setek milimetra, tylko muszą wyciągnąć całą, a na jej miejsce myślę, że pasowała by tylko szersza (zewnętrznie szersza). Czy źle myślę?
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wtórne ztulejowanie cylindra ???
andy2208 pisze:A ja mam właśnie wątpliwości, czy następna tuleja będzie ciasno siedziała w otworze po poprzedniej... Przecież nie zostawią pozostałości poprzedniej tulei o grubości kilku setek milimetra, tylko muszą wyciągnąć całą, a na jej miejsce myślę, że pasowała by tylko szersza (zewnętrznie szersza). Czy źle myślę?
Wykonują to bardzo precyzyjne maszyny (frezowanie) i tuleja jest wprasowywana w cylinder. Nie mnij więc obaw.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: czw, 30 kwie 2009, 13:44
- Motocykl: czarno-pomarańczowe bydle
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: pod Warszawą
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wtórne ztulejowanie cylindra ???
Wstawiać tuleje nieskończoną ilość razy? Raczej nie. Bo po każdym razie trzeba zebrać ciut materiału z cylindra.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 204
- Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
- Motocykl: Honda XR 600
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: 3-miasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wtórne ztulejowanie cylindra ???
witam wtrące się temat TULEI. pytałem sie mechanika jak to właśnie jest z tą tuleją bo tez mam największy tłok i ostatni szlif. fakt faktem można wymieniać kilkukrotnie tuleje i tak jak napisał kolega za karzdym razem trzeba zebrać ciutkę cylindra aby wpasować nową większą tuleje.ALE z tego co się orjętuje to taki zabieg robi się na ciepło tzn podgrzewa się cylinder do ponad 300 stopni tak żeby cylinder się rozszerzył i dopiero wciska się tulei, po wystudzeniu się cylinder wraca na swoje miejsce i tak tulei siedzi sprasowana.DODAM że bardzo ważne jest idealne spasowanie tulei ponieważ tulei odprowadza ciepło do cylindra,jeżeli jest źle spasowana występuje większa możliwość zatarcia się tłoka poprzez złe odprowadzenie ciepła do cylindra.Dlatego jest tak mało firm które się tym zajmują bo jest to kosztowne i wymaga precyzji!!!! tak to wygląda.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wtórne ztulejowanie cylindra ???
Rekrut napisał:
Dlatego jest tak mało firm które się tym zajmują bo jest to kosztowne i wymaga precyzji!!!!
---
Nie jest to zadna filozofia zatulejować cylindr w popularnej standardowej "technologii"
Jak to sie odbywa w warsztatach. Prędzej kazdy ma to w dupie bo i tak sie nie wyrabia z codzienną robotą.
Tak czy siak ,w wyczynowym cylindrze NICASILOWYM , nawet przy profesfesjonalnym wykonaniu jest to rzezba ZAWSZE.
Powoduja to dwa + jeden względy . 1- bardzo cienka ścianka cylindra juz przed roztoczeniem pod tuleję. Niewiele tego pozostaje po wytoczeniu. Co bardzo obniżą sztywnośc cylindra .2-niejednakowa rozszerzalność cieplna aluminium i stali + duzo gorsze odprowadzenie ciepła.
+1 -dotyczy kanałów w 2T. Które są fazami rozrządu w cwajktakcie. I zawsze są lekko "inne" . A w popularnych wykonaniach wołaja o pomstę do nieba :rolleyes:
--
big
Dlatego jest tak mało firm które się tym zajmują bo jest to kosztowne i wymaga precyzji!!!!
---
Nie jest to zadna filozofia zatulejować cylindr w popularnej standardowej "technologii"
Jak to sie odbywa w warsztatach. Prędzej kazdy ma to w dupie bo i tak sie nie wyrabia z codzienną robotą.
Tak czy siak ,w wyczynowym cylindrze NICASILOWYM , nawet przy profesfesjonalnym wykonaniu jest to rzezba ZAWSZE.
Powoduja to dwa + jeden względy . 1- bardzo cienka ścianka cylindra juz przed roztoczeniem pod tuleję. Niewiele tego pozostaje po wytoczeniu. Co bardzo obniżą sztywnośc cylindra .2-niejednakowa rozszerzalność cieplna aluminium i stali + duzo gorsze odprowadzenie ciepła.
+1 -dotyczy kanałów w 2T. Które są fazami rozrządu w cwajktakcie. I zawsze są lekko "inne" . A w popularnych wykonaniach wołaja o pomstę do nieba :rolleyes:
--
big
Ostatnio zmieniony śr, 21 paź 2009, 19:10 przez Big, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
- Motocykl: KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wtórne ztulejowanie cylindra ???
Big masz rację ale zwykle tulejowanie robi się z oszczędności a jak wiedzą wszyscy nie ma mercedesów w cenach maluchów (oczywiście nowych :finga: )
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wtórne ztulejowanie cylindra ???
Tak, tak oczywiście wiadomo. Ale to lipa jest . Sytuacje ratuje fakt że przewaznie każda fura przd tulejowajem to ostatnia padaka jesli chodzi o moc. Tak to zazwyczaj jest wydarte do " białej kości" , znaczy sie alulukasz_eu pisze:Big masz rację ale zwykle tulejowanie robi się z oszczędności a jak wiedzą wszyscy nie ma mercedesów w cenach maluchów (oczywiście nowych :finga: )
Wtedy nawet wsadzenie tulei czyni cuda. Choć do sportu sie to nie nadaje.
Jak kogos nie stać na nowy cylinder ,albo na porządna regenerację -od 800pln za nicasil. To ja bym bym zrobił mniej porządna . Tzn osobiście , bez posredników zrobił czeski nicasil. Nie jest zły tylko ciut mniej trwały od innych. Ale w 400-500pln mozna sie wyrobić.
Dodatkowy + , to mniejsze zuzywanie sie tłoka na nicasilu. I jeżeli planuje się uzytkowanie moto a nie sprzedaż , to w końcowym rozrachunku explatacja może byc tańsza. Przemyslcie to sobie koledzy.
I fura się tak nie grzeje
Co do tematu.
Ponowne zatulejowanie jest mozliwe . Ale tu juz trzeba finezji przy wataczniu z cylindra zuzytej tulei, żeby były jak najmiejsze straty na i tak już cieniutkich ściankach cylindra. Które trzeba przygotowac pod nową tuleję. Bo inaczej to nie będzie w co tej tulei wciskać.
Ja nie bawie się w żadne tuleje . Bo prawidłowe ( profi )osadzenie tulei , zwłaszcza w wyczynie ma swoje rygory technologiczne. Wysokie. Gdzies je mam tylko muszę odnależć , wtedy zapodam na forum.
Ogólnie chodzi o wymaganą jakość styku tulei z cylkiem. Polerki itp.
To co sie robi w warsztatach to zykłe rura wcisnieta do cylindra.
--
big
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz, 30 lis 2008, 22:54
- Motocykl: GG Honda
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wtórne ztulejowanie cylindra ???
kilka zdań o tulejach cylindrowych
http://www.mahle.com/C12570B3006C0D49/C ... Q372MARSPL
http://www.mahle.com/C12570B3006C0D49/C ... Q372MARSPL