pytanie o korbowód ...
-
Autor tematupit_1
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz, 9 sie 2009, 18:08
- Motocykl: ktm 450 sx '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: wałcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
pytanie o korbowód ...
witam czy ktoś z was się spotkał z korbą bez górnego łożyska zamiast jego jest tam łożysko ślizgowe ino panewka ..
nie wiecie co za firma robi takie??
tłok miałem firmy Mahle czyli porządna firma .. tylko co teraz gdy wymienię tłok na inny.. co ze sworzniem?? czy odrazu korbę tez wymienić?
nie wiecie co za firma robi takie??
tłok miałem firmy Mahle czyli porządna firma .. tylko co teraz gdy wymienię tłok na inny.. co ze sworzniem?? czy odrazu korbę tez wymienić?
My szybko nie jeździmy ..... My nisko latamy
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: pytanie o korbowód ...
Kupując tłok zawsze masz w komplecie Tlok, pierscienie , sworzeń , zabezpieczenia.pit_1 pisze:witam czy ktoś z was się spotkał z korbą bez górnego łożyska zamiast jego jest tam łożysko ślizgowe ino panewka ..
nie wiecie co za firma robi takie??
tłok miałem firmy Mahle czyli porządna firma .. tylko co teraz gdy wymienię tłok na inny.. co ze sworzniem?? czy odrazu korbę tez wymienić?
wyjątek stanowia tłoki fabryczne starszych modeli 85-99 do kawy, yamahy te są gołe.
Nie wiem jak jest z Mahle owszem firma pierwszorzędna , wiem że do pił robia cylindry i tłoki ale ze do ktm-a to nie wiedziałem. Identycznie kupując korbowód w komplecie korbowód 2 sworznie , 2 łożyska , podkładki ustawcze.Pozdrawiam.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: czw, 30 kwie 2009, 13:44
- Motocykl: czarno-pomarańczowe bydle
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: pod Warszawą
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: pytanie o korbowód ...
:rolleyes:
Ostatnio zmieniony czw, 29 paź 2009, 20:03 przez michal_h, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematupit_1
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz, 9 sie 2009, 18:08
- Motocykl: ktm 450 sx '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: wałcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: pytanie o korbowód ...
jeżeli chodzi o Mahle to robi dużo tłoków szczególnie pod nikasil.. nawet w moim samochodzie mam tłoki tej firmy..
ale chodzi o to teraz że jak zmienię tłok to czy będzie pasować sworzeń pod tą panewkę... jak mają wyglądać luzy które mają dyskwalifikować korbę do dalszego użytkowania??
ale chodzi o to teraz że jak zmienię tłok to czy będzie pasować sworzeń pod tą panewkę... jak mają wyglądać luzy które mają dyskwalifikować korbę do dalszego użytkowania??
My szybko nie jeździmy ..... My nisko latamy
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: pytanie o korbowód ...
W silnikach 4 suwowych korbowód w miejscu osadzenia sworznia tłoka nie ma tradycyjnego łozyska igiełkowego jak to ma miejsce w 2 suwach.pit_1 pisze:jeżeli chodzi o Mahle to robi dużo tłoków szczególnie pod nikasil.. nawet w moim samochodzie mam tłoki tej firmy..
ale chodzi o to teraz że jak zmienię tłok to czy będzie pasować sworzeń pod tą panewkę... jak mają wyglądać luzy które mają dyskwalifikować korbę do dalszego użytkowania??
Sworzeń tłoka jest spasowany bezpośrednio z główką korbowodu tak jak w silniku samochodowym, bądz przez tulejke jak piszesz . Żeby stwierdzić luz trzeba sprawdzić luz góra dól jeśli on jest to musi być zdecydowanie wyczuwalny.W praktyce luz w tym miejscu nie wyrabia sie tak szybko. Jesli nie wyczuwasz luzu zmień tylko sam tłok z nowym sworzniem i to powinno wystarczyć . powodzenia
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: pytanie o korbowód ...
ty może nie wyrywaj sie z tym serwisem zbyt szybko ???michal_h pisze:W mocno wykręconym 1cyl silniku jeszcze się z czymś takim nie spotkałem żeby sworzeń tłokowy "ślizgał' się na panewce
--
big
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: pytanie o korbowód ...
no w 4t to ciężko by było z łożyskiem na sworzniu, bo przy tym sprężaniu to w moment by sie rozleciało :]
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: czw, 30 kwie 2009, 13:44
- Motocykl: czarno-pomarańczowe bydle
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: pod Warszawą
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: pytanie o korbowód ...
O ku... chyba mam problem z czytaniem ze zrozumieniem podczas :partyman:Big pisze:
ty może nie wyrywaj sie z tym serwisem zbyt szybko ???
--
big