pytanie o korbowód ...

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
pit_1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: ndz, 9 sie 2009, 18:08
Motocykl: ktm 450 sx '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wałcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

pytanie o korbowód ...

Post autor: pit_1 » ndz, 18 paź 2009, 21:33

witam czy ktoś z was się spotkał z korbą bez górnego łożyska zamiast jego jest tam łożysko ślizgowe ino panewka ..
nie wiecie co za firma robi takie??
tłok miałem firmy Mahle czyli porządna firma .. tylko co teraz gdy wymienię tłok na inny.. co ze sworzniem?? czy odrazu korbę tez wymienić?
My szybko nie jeździmy ..... My nisko latamy

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: pytanie o korbowód ...

Post autor: amator » ndz, 18 paź 2009, 22:58

pit_1 pisze:witam czy ktoś z was się spotkał z korbą bez górnego łożyska zamiast jego jest tam łożysko ślizgowe ino panewka ..
nie wiecie co za firma robi takie??
tłok miałem firmy Mahle czyli porządna firma .. tylko co teraz gdy wymienię tłok na inny.. co ze sworzniem?? czy odrazu korbę tez wymienić?
Kupując tłok zawsze masz w komplecie Tlok, pierscienie , sworzeń , zabezpieczenia.
wyjątek stanowia tłoki fabryczne starszych modeli 85-99 do kawy, yamahy te są gołe.
Nie wiem jak jest z Mahle owszem firma pierwszorzędna , wiem że do pił robia cylindry i tłoki ale ze do ktm-a to nie wiedziałem. Identycznie kupując korbowód w komplecie korbowód 2 sworznie , 2 łożyska , podkładki ustawcze.Pozdrawiam.

michal_h
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: czw, 30 kwie 2009, 13:44
Motocykl: czarno-pomarańczowe bydle
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: pod Warszawą
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pytanie o korbowód ...

Post autor: michal_h » pn, 19 paź 2009, 03:21

:rolleyes:
Ostatnio zmieniony czw, 29 paź 2009, 20:03 przez michal_h, łącznie zmieniany 1 raz.

Autor tematu
pit_1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: ndz, 9 sie 2009, 18:08
Motocykl: ktm 450 sx '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wałcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pytanie o korbowód ...

Post autor: pit_1 » pn, 19 paź 2009, 08:32

jeżeli chodzi o Mahle to robi dużo tłoków szczególnie pod nikasil.. nawet w moim samochodzie mam tłoki tej firmy..

ale chodzi o to teraz że jak zmienię tłok to czy będzie pasować sworzeń pod tą panewkę... jak mają wyglądać luzy które mają dyskwalifikować korbę do dalszego użytkowania??
My szybko nie jeździmy ..... My nisko latamy

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: pytanie o korbowód ...

Post autor: amator » pn, 19 paź 2009, 12:44

pit_1 pisze:jeżeli chodzi o Mahle to robi dużo tłoków szczególnie pod nikasil.. nawet w moim samochodzie mam tłoki tej firmy..

ale chodzi o to teraz że jak zmienię tłok to czy będzie pasować sworzeń pod tą panewkę... jak mają wyglądać luzy które mają dyskwalifikować korbę do dalszego użytkowania??
W silnikach 4 suwowych korbowód w miejscu osadzenia sworznia tłoka nie ma tradycyjnego łozyska igiełkowego jak to ma miejsce w 2 suwach.
Sworzeń tłoka jest spasowany bezpośrednio z główką korbowodu tak jak w silniku samochodowym, bądz przez tulejke jak piszesz . Żeby stwierdzić luz trzeba sprawdzić luz góra dól jeśli on jest to musi być zdecydowanie wyczuwalny.W praktyce luz w tym miejscu nie wyrabia sie tak szybko. Jesli nie wyczuwasz luzu zmień tylko sam tłok z nowym sworzniem i to powinno wystarczyć . powodzenia

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: pytanie o korbowód ...

Post autor: Big » pn, 19 paź 2009, 20:52

michal_h pisze:W mocno wykręconym 1cyl silniku jeszcze się z czymś takim nie spotkałem żeby sworzeń tłokowy "ślizgał' się na panewce
:lol: ty może nie wyrywaj sie z tym serwisem zbyt szybko ???
--
big

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: pytanie o korbowód ...

Post autor: pytlar » śr, 21 paź 2009, 22:37

no w 4t to ciężko by było z łożyskiem na sworzniu, bo przy tym sprężaniu to w moment by sie rozleciało :]
:)

michal_h
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: czw, 30 kwie 2009, 13:44
Motocykl: czarno-pomarańczowe bydle
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: pod Warszawą
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pytanie o korbowód ...

Post autor: michal_h » czw, 29 paź 2009, 20:00

Big pisze:
:lol: ty może nie wyrywaj sie z tym serwisem zbyt szybko ???
--
big
O ku... :oops: chyba mam problem z czytaniem ze zrozumieniem podczas :partyman: :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”