YAMAHA YZ YZF WR 400 - Zacieranie się korby

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
crossmann1986
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

YAMAHA YZ YZF WR 400 - Zacieranie się korby

Post autor: crossmann1986 » pt, 16 paź 2009, 18:59

Pytanie. Skoro jest sucha micha olejowa to teoretycznie smok powinien zasysać olej nawet podczas baardzo długich i stromych podjazdów pod górę inaczej mówiąc nawet po 5 km jazdy na kole powinno być smarowanie.
Niestety brak. Miałem awarię z tym związaną. Kosztowna. Zaczęło się od opiłków na filtrze oleju. Jeżdżę już 2 miesiące po remoncie i powiem że znów to samo się dzieje. Ba. Nawet przy pierwszej zmianie oleju po 10 mth już były.
Czemu to się zaciera lub czemu nie ma smarowania ( olej sprawdzam przed każdym odpaleniem silnika, a podczas zmiany jego wylewam do butelki i mierzę ile oleju się wylało z silnika )

pawlo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 144
Rejestracja: śr, 21 maja 2008, 12:12
Motocykl: GAS GAS TxT 280 pro
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ok Żywca
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ YZF WR 400 - Zacieranie się korby

Post autor: pawlo » pt, 16 paź 2009, 19:19

People coming, people going, people born to die, Don't ask me, because I don't know why

Autor tematu
crossmann1986
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ YZF WR 400 - Zacieranie się korby

Post autor: crossmann1986 » pt, 16 paź 2009, 19:49

Czyli mam rozumieć że jazda na kole mało ma wspólnego z tym że się zaciera? Ja na chwilę obecną ma 1 korba na pół roku. Tam to ostre przegięcie w tym temacie. Druga korba się już dociera na amen.

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ YZF WR 400 - Zacieranie się korby

Post autor: ghollum » sob, 17 paź 2009, 11:01

Ewidentnie masz coś nie tak z silnikiem, a powodem zacierania się korby są opiłki które dostają się na łożysko korbowodu metodą rozbryzgową przez wycięcia i szczeliny między korbą a połówkami wału, opiłki które dostaną się tą metodą działają jak papier ścierny i powodują zniszczenie koszyka łożyska korbowodu co prowadzi do zablokowania się korby, zobacz czy w silniku nie masz gdzieś miejsc w których elementy ruchome ocierają o siebie albo o kartery, w takich miejscach powstają opiłki, jak sam piszesz opiłków nie brakuje przy wymianie filtra więc powód zatarć moim zdanie jest jasny, pytanie tylko gdzie one powstają, pomijam już fakt że duża ilośc opiłków w silniku powoduje szybsze zużycie się owego.

motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ YZF WR 400 - Zacieranie się korby

Post autor: motocyklecross » ndz, 18 paź 2009, 00:47

wedlug mnie musisz wymienic po pierwsze pompe

po drugie ktos kto ci wkladal korbe mogl nie ustawic odpowied nio sworznia i nie bedzie smarowania bo kanal jest zatkany
po trzecie sugeruje rozebrac silnik i wyczyscic wszystkie kanaly
ewentualnie zbyt ciasno sprasowal wal i jest zbyt mocno zacisnieta korba
wymieniales lozyska na wale?
problemem zatarcie korby strasznym nie jest... gorzej jak sie glowica zatrze
przeczytaj watek triki myki poczytaj to nie wbuchnie roche tam naskrobalem o yamahach moze to cie oswieci
jak cos to dzwon moze cos wymodzimy
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Autor tematu
crossmann1986
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ YZF WR 400 - Zacieranie się korby

Post autor: crossmann1986 » ndz, 18 paź 2009, 21:44

ghollum pisze:Ewidentnie masz coś nie tak z silnikiem, a powodem zacierania się korby są opiłki które dostają się na łożysko korbowodu metodą rozbryzgową przez wycięcia i szczeliny między korbą a połówkami wału, opiłki które dostaną się tą metodą działają jak papier ścierny i powodują zniszczenie koszyka łożyska korbowodu co prowadzi do zablokowania się korby, zobacz czy w silniku nie masz gdzieś miejsc w których elementy ruchome ocierają o siebie albo o kartery, w takich miejscach powstają opiłki, jak sam piszesz opiłków nie brakuje przy wymianie filtra więc powód zatarć moim zdanie jest jasny, pytanie tylko gdzie one powstają, pomijam już fakt że duża ilośc opiłków w silniku powoduje szybsze zużycie się owego.
Przecież opiłki metalu to resztki koszyka.

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ YZF WR 400 - Zacieranie się korby

Post autor: ghollum » pn, 19 paź 2009, 10:40

No dobrze ale coś ten koszyk musi rozwalać, miałem podobny przypadek w XR600 tylko u mnie pierwsze opiłki powstały w skutek nieumiejętnego montażu wysprzęglika i połamania tulejki która potem został zmielona na opiłki w skrzyni biegów a te razem z olejem dostały się na łożysko korbowodu i tam rozpoczeły dzieło zniszczenia.

Autor tematu
crossmann1986
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ YZF WR 400 - Zacieranie się korby

Post autor: crossmann1986 » pn, 19 paź 2009, 17:36

Opiłki mam już od pół roku. Moto jeździ? Jeździ mocy nie ubywa pali jak paliło, więc 85% lub więcej tych opiłków jest na filtrze a reszta zagnieździła się np na wałku wyrównoważającym i tym podobnych zakamarkach gdzie nie przeszkadzają (jeszcze). Wiem bo już czyściłem silnik po jednym koszyku.
Teraz powiedzcie na co zwracać uwagę przy kupnie pompy ( jeśli ktoś podeśle dane do kogokolwiek sprzedającego nowe takie części to ma piwo :drinkers: :drinkers: ) bo tylko używki można kupić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”