Problem z ubywaniem płynu chłodniczego - Yamaha YZ 125 '97.
-
Autor tematuMateusz_MX
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Problem z ubywaniem płynu chłodniczego - Yamaha YZ 125 '97.
Witajcie,
Mam problem jak w tytule. Otóż ubywa mi płynu chłodniczego przez wężyk nadmiaru. Dzisiaj zdjąłem głowicę, bo podejrzewałem przepalony wew. o-ring pod głowicą. Był on jednak cały. Dla pewności założyłem nowy z kompletu uszczelek, który czekał w szufladzie. Delikatnie rozciągnąłem o-ring i ułożyłem w rowku na cylindrze. Przyłożyłem głowicę, przykręciłem ręką szpilki i następnie dociągnąłem je kluczem. Dodam, że bez użycia dynamometrycznego. Po złożeniu motocykla, zalałem układ płynem i odpaliłem silnik. Chwilę pochodził, rozgrzałem go i trochę pojeździłem, następnie zatrzymałem się na chodniku i po chwili postoju zauważyłem plamę płynu pod motocyklem. Cała operacja wymiany o-ringu nie przyniosła efektu. Gdzie szukać przyczyny? Korek do wymiany? Splanować głowicę? Dokręcić kluczem z dociskiem 28Nm? Proszę o pomoc, bo problem występuje już od dłuższego czasu.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
Mam problem jak w tytule. Otóż ubywa mi płynu chłodniczego przez wężyk nadmiaru. Dzisiaj zdjąłem głowicę, bo podejrzewałem przepalony wew. o-ring pod głowicą. Był on jednak cały. Dla pewności założyłem nowy z kompletu uszczelek, który czekał w szufladzie. Delikatnie rozciągnąłem o-ring i ułożyłem w rowku na cylindrze. Przyłożyłem głowicę, przykręciłem ręką szpilki i następnie dociągnąłem je kluczem. Dodam, że bez użycia dynamometrycznego. Po złożeniu motocykla, zalałem układ płynem i odpaliłem silnik. Chwilę pochodził, rozgrzałem go i trochę pojeździłem, następnie zatrzymałem się na chodniku i po chwili postoju zauważyłem plamę płynu pod motocyklem. Cała operacja wymiany o-ringu nie przyniosła efektu. Gdzie szukać przyczyny? Korek do wymiany? Splanować głowicę? Dokręcić kluczem z dociskiem 28Nm? Proszę o pomoc, bo problem występuje już od dłuższego czasu.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 45
- Rejestracja: pn, 6 kwie 2009, 20:59
- Motocykl: Sv 1000N '07, Crf 450' 06
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z ubywaniem płynu chłodniczego - Yamaha YZ 125 '97.
Dokręć głowice kluczem dynamometrycznym. Jak to nie pomoże zmień uszczelkę pod głowicą.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z ubywaniem płynu chłodniczego - Yamaha YZ 125 '97.
tożnapisał, że zmienił oring...
ale tu niestety pewnie głowice by trzeba dać do splanowania, jeżeli dalej wywala płyn... no chyba, że hłodnica jest niedrożna i sie przez to gotuje!! i jeszcze zostaje pompka wody, może urwało łopatki...
ale tu niestety pewnie głowice by trzeba dać do splanowania, jeżeli dalej wywala płyn... no chyba, że hłodnica jest niedrożna i sie przez to gotuje!! i jeszcze zostaje pompka wody, może urwało łopatki...
-
Autor tematuMateusz_MX
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z ubywaniem płynu chłodniczego - Yamaha YZ 125 '97.
Pompa wody jest ok, chłodnice drożne (na całej ich powierzchni jest taka sama temperatura). O-ringi nowe. Układ zalany płynem Petrygo. Płynu ubywa w dość dużych ilościach. Szczególnie jak się daje ognia na torze. Po treningu sprawdzam poziom cieczy, a tam ledwo co przykrywa żeberka chłodnicy. Przyczyna może leżeć prawdopodobnie po stronie starego korka od chłodnicy (uszczelka jest cała). Przy wyższych obrotach, pompa zwiększa przepływ cieczy przez układ i w prawej chłodnicy zwiększa się jego poziom, następnie zostaje on wyrzucany przez nadmiar, bo korek nie trzyma ciśnienia. Czyż się nie mylę? Dodam, że poprzedni właściciel umieścił pod korkiem gumową membranę. Ja to wyrzuciłem, bo przecież tak nie może być...
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 41
- Rejestracja: pt, 19 wrz 2008, 22:44
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: podhale
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z ubywaniem płynu chłodniczego - Yamaha YZ 125 '97.
Jśli założyłeś dobrze oringi,to powinno być dobrze,bo jerzeli przepuszczał by wewnętrzny to by mugł gorzej palić i wkręcać się na obroty,bo płyn by szedł na tłoka,jak zewnętrzny to byś widział że się sączy.Ja bym ci radził ten korek zmienić pierwsze,mój kolega miał taką samą sytuacje,zmienił i dolegliwości przeszły.Kup sobie z Hondy Ciwic bo kosztuje 15-20zł,a jest dokładnie taki sam,a w yamaszce dasz ze 150 zł.Mateusz_MX pisze:Pompa wody jest ok, chłodnice drożne (na całej ich powierzchni jest taka sama temperatura). O-ringi nowe. Układ zalany płynem Petrygo. Płynu ubywa w dość dużych ilościach. Szczególnie jak się daje ognia na torze. Po treningu sprawdzam poziom cieczy, a tam ledwo co przykrywa żeberka chłodnicy. Przyczyna może leżeć prawdopodobnie po stronie starego korka od chłodnicy (uszczelka jest cała). Przy wyższych obrotach, pompa zwiększa przepływ cieczy przez układ i w prawej chłodnicy zwiększa się jego poziom, następnie zostaje on wyrzucany przez nadmiar, bo korek nie trzyma ciśnienia. Czyż się nie mylę? Dodam, że poprzedni właściciel umieścił pod korkiem gumową membranę. Ja to wyrzuciłem, bo przecież tak nie może być...
-
Autor tematuMateusz_MX
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z ubywaniem płynu chłodniczego - Yamaha YZ 125 '97.
Dobrze, jutro pojadę do InterCars, podam im ten symbol "D30004" i kupię.triko pisze:Jśli założyłeś dobrze oringi,to powinno być dobrze,bo jerzeli przepuszczał by wewnętrzny to by mugł gorzej palić i wkręcać się na obroty,bo płyn by szedł na tłoka,jak zewnętrzny to byś widział że się sączy.Ja bym ci radził ten korek zmienić pierwsze,mój kolega miał taką samą sytuacje,zmienił i dolegliwości przeszły.Kup sobie z Hondy Ciwic bo kosztuje 15-20zł,a jest dokładnie taki sam,a w yamaszce dasz ze 150 zł.Mateusz_MX pisze:Pompa wody jest ok, chłodnice drożne (na całej ich powierzchni jest taka sama temperatura). O-ringi nowe. Układ zalany płynem Petrygo. Płynu ubywa w dość dużych ilościach. Szczególnie jak się daje ognia na torze. Po treningu sprawdzam poziom cieczy, a tam ledwo co przykrywa żeberka chłodnicy. Przyczyna może leżeć prawdopodobnie po stronie starego korka od chłodnicy (uszczelka jest cała). Przy wyższych obrotach, pompa zwiększa przepływ cieczy przez układ i w prawej chłodnicy zwiększa się jego poziom, następnie zostaje on wyrzucany przez nadmiar, bo korek nie trzyma ciśnienia. Czyż się nie mylę? Dodam, że poprzedni właściciel umieścił pod korkiem gumową membranę. Ja to wyrzuciłem, bo przecież tak nie może być...
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Problem z ubywaniem płynu chłodniczego - Yamaha YZ 125 '97.
Nie do końca jest taki sam bo samochodowe mają ciśnienie pracy 0,9 bar a yz 1,1 a w ktm nawet 2.0 Zawsze na korku jest dużymi cyframi wybite ciśnienie pracy.Jśli założyłeś dobrze oringi,to powinno być dobrze,bo jerzeli przepuszczał by wewnętrzny to by mugł gorzej palić i wkręcać się na obroty,bo płyn by szedł na tłoka,jak zewnętrzny to byś widział że się sączy.Ja bym ci radził ten korek zmienić pierwsze,mój kolega miał taką samą sytuacje,zmienił i dolegliwości przeszły.Kup sobie z Hondy Ciwic bo kosztuje 15-20zł,a jest dokładnie taki sam,a w yamaszce dasz ze 150 zł.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: czw, 30 kwie 2009, 13:44
- Motocykl: czarno-pomarańczowe bydle
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: pod Warszawą
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z ubywaniem płynu chłodniczego - Yamaha YZ 125 '97.
Przez złą wartość sprężyny na korku w tym przypadku jak zastosujesz mocniejsza samochodową zdarza się ze puszczały miejsca łączeń żeberek chłodnicy szczególnie w starszych rocznikach moto. A ten patent z dodatkową podkładką gumową nie był taki zły... Ta dodatkowa podkładka na pewno nie wpłynęła znacząco na działanie korka-zaworu upustowego-ciśnieniowego jak zwał tak zwał Wydaj mi się że orginalna podkładka wyrobiła się i nie trzymała dobrze stąd ten niewielki wyciek wężykiem odprowadzającym nadmiar ciśnienia z chłodnicy
-
Autor tematuMateusz_MX
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z ubywaniem płynu chłodniczego - Yamaha YZ 125 '97.
Ciśnienie pracy w YZ wynosi 1.1 jak wspomniał amator. W samochodach 0,9, to dlaczego piszesz, że w tych korkach sprężyna jest mocniejsza? Wydaje mi się, że powinno być na odwrót.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: czw, 30 kwie 2009, 13:44
- Motocykl: czarno-pomarańczowe bydle
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: pod Warszawą
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z ubywaniem płynu chłodniczego - Yamaha YZ 125 '97.
Bo ciśnienie otwarcia korka jest większe mimo niższego ciśnienia roboczego .
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: czw, 30 kwie 2009, 13:44
- Motocykl: czarno-pomarańczowe bydle
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: pod Warszawą
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z ubywaniem płynu chłodniczego - Yamaha YZ 125 '97.
Sorki Mati ale nie mogę wysyłać pw nie wiem czemu:/