Dokręcanie głowicy cylindra
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
I najpierw ustawia się na kluczu dynamometrycznym niższe wartości i dokręca na krzyż.MXrool pisze:Pamiętaj że nie dokręca się po kolei śruba po śrubie tylko śrubę naprzeciw ległą itd.
Momentów nie znam to nie pomogę zbytnio.
Tzn jeśli docelowo ma być 40 Nm to najpierw ustawiam 32 później 35, 38 i docelowe 40.
A szukać tego trzeba w manualach, serwisówkach itd.
Może powiedzą Ci w jakimś warsztacie.
Stawiam że ta siła dla większości motocykli w tej klasie bedzie podobna.
Mój kumpel mechanik jak się mu powie jaka duża jest śruba to jest w stanie nawet dosyć dokładnie powiedzieć jak siła będzie potrzebna.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
NIESEBOOL pisze:Nie kazda srube dokreca sie z ta sama sila!
pozdr.
Z inną się dokręca jak jest głowica z śrubami 10 a z inną jak jest głowicaśruby na 12.
Ale to nie ma co strzelać tylko trzeba sprawdzić zalecenia producenta.NI
Ostatnio zmieniony śr, 27 wrz 2006, 23:56 przez BaRy, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Dziwne to jet to gdzie wy przeczytaliście, że każdą śrube w głowicy się przykręca z inną siłąpurys pisze: zeby kazda srobke z inna sila dorecac dziwne
Mi chodzi o różne głowice a nie poszczególne śruby w tylko jednej głowicy
Kuźwa prościej nie potrafie.
Poprawiłem posta żeby nie było już innych zdziwionych .
Może niech mod skasuje co niepotrzebne !
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
ja w 2suwie jakos nie mam problemu bo to czuc takze za klucz dynamometryczny sluzy mi moja reka, ale jak robilem XLR250 to bez klucza nie ma opcji tego zlozyc zeby sie nie pocila.
BTW uwazaj na gwinty bo czasem sie tak zdarzy ze na stronie sa podane wartosci niemalze nie do osiagniecia! grunt zeby bylo dociagniete z rowna sila
pzdr
BTW uwazaj na gwinty bo czasem sie tak zdarzy ze na stronie sa podane wartosci niemalze nie do osiagniecia! grunt zeby bylo dociagniete z rowna sila
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 62
- Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 08:39
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myślenice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Dokręcania śrub w głowicy na 2 etapy;na zimno i potem na goraco nie polecam(jeśli tak nie wskazuje manual) bo mozna narobić sobie bałaganu. Kiedyś robiło się to w silnikach z żeliwnymi głowicami, w aluminiowych można co jedynie dociągnąć po wystygnięciu-jeśli nie ma inaczej napisane w manualu. Powód-ten sam dla którego nie powinno się dokręcac świecy do oporu, na gorącej głowicy.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Różnie sie dokręca głowice. Główna zasada to dociągać śruby po trochu na krzyż i potem je jeszcze dociągnąć o moment +10Nm lub o kąt 30 stopni, ale do tego trzeba mieć specjalna przystawkę która pokazuje kąt.
Ja mam w KTMie akurat 40Nm i potem przekręcić jeszcze raz o 10Nm.
A co za klucz dopadłeś?
Pozdro!
Ja mam w KTMie akurat 40Nm i potem przekręcić jeszcze raz o 10Nm.
A co za klucz dopadłeś?
Pozdro!
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60