Dokręcanie głowicy cylindra

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
purys
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: śr, 2 sie 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Dokręcanie głowicy cylindra

Post autor: purys » wt, 26 wrz 2006, 21:55

witam
z jakim momentem dorecicic glowice w yz 125 2000r. :?: albo gdzie szukac takich informacji :?:

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » wt, 26 wrz 2006, 21:57

Pamiętaj że nie dokręca się po kolei śruba po śrubie tylko śrubę naprzeciw ległą itd.

Momentów nie znam to nie pomogę zbytnio.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » wt, 26 wrz 2006, 22:24

MXrool pisze:Pamiętaj że nie dokręca się po kolei śruba po śrubie tylko śrubę naprzeciw ległą itd.

Momentów nie znam to nie pomogę zbytnio.
I najpierw ustawia się na kluczu dynamometrycznym niższe wartości i dokręca na krzyż.
Tzn jeśli docelowo ma być 40 Nm to najpierw ustawiam 32 później 35, 38 i docelowe 40.

A szukać tego trzeba w manualach, serwisówkach itd.
Może powiedzą Ci w jakimś warsztacie.

Stawiam że ta siła dla większości motocykli w tej klasie bedzie podobna.
Mój kumpel mechanik jak się mu powie jaka duża jest śruba to jest w stanie nawet dosyć dokładnie powiedzieć jak siła będzie potrzebna.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » śr, 27 wrz 2006, 20:07

SEBOOL pisze:Nie kazda srube dokreca sie z ta sama sila!
pozdr.
NIE

Z inną się dokręca jak jest głowica z śrubami 10 a z inną jak jest głowicaśruby na 12.
Ale to nie ma co strzelać tylko trzeba sprawdzić zalecenia producenta.NI
Ostatnio zmieniony śr, 27 wrz 2006, 23:56 przez BaRy, łącznie zmieniany 2 razy.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » śr, 27 wrz 2006, 23:44

purys pisze::shock: zeby kazda srobke z inna sila dorecac :?: dziwne
:shock: Dziwne to jet to gdzie wy przeczytaliście, że każdą śrube w głowicy się przykręca z inną siłą :?: :?: :?: :?: :?:

Mi chodzi o różne głowice a nie poszczególne śruby w tylko jednej głowicy :!: :!:
Kuźwa prościej nie potrafie.



Poprawiłem posta żeby nie było już innych zdziwionych .

Może niech mod skasuje co niepotrzebne !


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

Autor tematu
purys
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: śr, 2 sie 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: purys » ndz, 1 paź 2006, 11:18

Dzieki za info juz znalazlem dokreca sie na dwa razy 14Nm i 28Nm :D

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kajec » wt, 19 gru 2006, 18:04

zakupiłem dzisiaj klucz dynamometryczny i niewiem z jaką siła sie dokreca głowice w cr 125 ,ktoś moze z was wie ??

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: enduroguy » wt, 19 gru 2006, 21:19

ja w 2suwie jakos nie mam problemu bo to czuc takze za klucz dynamometryczny sluzy mi moja reka, ale jak robilem XLR250 to bez klucza nie ma opcji tego zlozyc zeby sie nie pocila.
BTW uwazaj na gwinty bo czasem sie tak zdarzy ze na stronie sa podane wartosci niemalze nie do osiagniecia! grunt zeby bylo dociagniete z rowna sila
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

sniezek_17
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 08:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myślenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: sniezek_17 » wt, 19 gru 2006, 21:25

najlepiej to chyba kluczem dynamometrycznym ja jeszcze slyszalem cos takiego ale nie wiem czy to prawda :P ze motor sie skreca na zimnym silniku a potem jakos jeszcze pol obrotu trzeba dokrecic:)

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » wt, 19 gru 2006, 23:00

To co słyszałes to prawda akurat. Dokręcasz dynamometrem a potem po rozgrzaniu silnika dokręcasz ale to już jak chcesz. Mało kto sie potem bawi w dokręcanie a moim zdaniem to błąd .
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » wt, 19 gru 2006, 23:14

Dokręcania śrub w głowicy na 2 etapy;na zimno i potem na goraco nie polecam(jeśli tak nie wskazuje manual) bo mozna narobić sobie bałaganu. Kiedyś robiło się to w silnikach z żeliwnymi głowicami, w aluminiowych można co jedynie dociągnąć po wystygnięciu-jeśli nie ma inaczej napisane w manualu. Powód-ten sam dla którego nie powinno się dokręcac świecy do oporu, na gorącej głowicy.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » wt, 19 gru 2006, 23:19

Różnie sie dokręca głowice. Główna zasada to dociągać śruby po trochu na krzyż i potem je jeszcze dociągnąć o moment +10Nm lub o kąt 30 stopni, ale do tego trzeba mieć specjalna przystawkę która pokazuje kąt.

Ja mam w KTMie akurat 40Nm i potem przekręcić jeszcze raz o 10Nm.

A co za klucz dopadłeś?

Pozdro!
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”