Honda CR 125 nie pali

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
kl06g12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 18:34
Motocykl: Cr125'05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Honda CR 125 nie pali

Post autor: kl06g12 » ndz, 4 paź 2009, 13:17

Witam,

Mam problem z cr 125 kolegi. Zaczęło sie od tego ze kumpel kupił cr 125 z 2002 roku (sporo przepłacił) jest to jego 1 motorek. Motocykl byl wybitnie przygotowany pod sprzedaż. Pierdszy dzien przejezdzil bez problemu, natomiast 2 dnia podczas jazdy motor zgasl jak by nacisnac przycisk stop i slychac bylo jakby do cylindra kamien wpadl.
Odkręciłem cylinder tłok cały z tym ze pierścień był zapieczony i pod głowica bylo z kilo kurzu wymieszanego z olejem (takie czarne blotko) wiadomo przez to ze filtr nigdy nie był czyszczony, korba 0 luzów góra-dol. Co się okazało "mechanik" który naprawiał hondę nie dokręcił iskrownika. Podczas jazdy iskrownik odkręcił się i cewki zostały uszkodzone (za nowy iskrownik w hondzie zawołali 3000zl) kumpel oddal iskrownik do regeneracji i koles przewinął cewki. Założyłem iskrownik no i jest iskra ale cos marna z zewnątrz jest taka jakby dodatkowa cewka nie wiem jak się to fachowo nazywa zbliżyłem ja do kola magnesowego no i napięcie poprawiło się. Skręciłem motorek odkręciłem paliwo i kopie i kopie i nic sie nie dzieje. Odkręciłem świecę no paliwo dochodzi sprawdziłem jeszcze raz czy iskra jest. I tutaj pojawia się problem czemu motorek nie chce zagadac dodam iz przy probie odpalenia na pych i przy kopaniu dluzszy czas motorek strzela z wydechu. Kopnik chodzi tak lekko ze można go bez problemu "kopac" reka. Gdy tlok schodzi w dol slychac taki gwizd jak by simeringi nie wytrzymywaly i puzczaly powietrze ( wymieniłem simeringi i jest lepiej ). Co zrobic ?? moim zdaniem jest to wina tloka ale nie jestem na 100% pewien. Nie chce zeby kumpel niepotrzebnie tracil kase ( chociaż wiem ze gdy tlok jest w takim stanie to jest w 100% do wymiany ale jemu nie przegadam).

Z góry dziękuję za rady
Pozdrawiam

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CR 125 nie pali

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 4 paź 2009, 15:39

Motocykl po przejściach. Jeżeli jednak piszesz, że starter można ruszyć ręką, to znaczy że jest bardzo słaba kompresja. Tak więc tłoczek do wymiany. Jeżeli chodzi o tę awarię z powodu "błotka" to cylinder był jakoś regenerowany? Bo bez szwanku to na pewno nie wyszedł..
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
kl06g12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 18:34
Motocykl: Cr125'05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CR 125 nie pali

Post autor: kl06g12 » ndz, 4 paź 2009, 16:39

Cylinder nie byl regenerowany wlasnie obawiam sie troche tego bo czytalem tutaj na forum o tym jak przez takie wlasnie bloto wyczyscilo nicasil. Niestety nie bylem przy tym jak kupil on ten motocykl. Mysle ze w poniedzialem lub wtorek uda mi sie zalatwic srednicowke i pomierzyć cylinder. Nie chcialbym kumplowi zaladowac tulei poniewaz mam nie mile wspomnienia kiedy w mojej rm pekla po 4 dniach docierania (nie mam pojecia dlaczego pekla byla zrobiona w motor-techu, dziwny byl tlok zalozony z 96 roku a moja rm jest z 2002 teraz musze kupic nowy cylinder bo na tulei nie da sie zrobic nicasilu ). Jak sie dowiem czegos wiecej to dam znac. Dzieki za odpowiedzi

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CR 125 nie pali

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 4 paź 2009, 16:59

To w komorze korbowo-tłokowej miałeś syf i nie zdiagnozowałeś w jakim stanie jest powłoka nicasilu? To na bank masz cylinder do regeneracji bądź wymiany, wraz z tłokiem.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”