Suzuki rm 250 k2 padła.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
kafar
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: czw, 10 lip 2008, 20:03
Motocykl: suzuki rm 250 2002r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: lubuskie,krzeszyce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Suzuki rm 250 k2 padła.

Post autor: kafar » sob, 3 paź 2009, 13:52

Witam. Mam problem ze swoim suzuki, śmigałem z kumplami po lesie i nagle motor przestał normalnie chodzić, moglem tylko odkręcić mały kawałeczek gazu bo jak odkręciłem więcej to moto gasło jakby je zalewało albo traciło iskrę i jak znowu dawałem mniej gazu to moglem jechać na chatę tylko ok 30 km/h bo więcej się nie dało oraz paliwo się cofało do filtra powietrza. Nie wiem co się stało gaźnik wyczyściłem, mam z 4 świece ale nówkę będę miał dopiero w poniedziałek, membranę też sprawdzałem, tłok też wygląda tak jak wyglądał jak moto dobrze chodziło. Proszę o pomoc. PZDR.

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 k2 padła.

Post autor: Reniek » ndz, 4 paź 2009, 00:13

Zaczekaj na swiece a jak nie o może zapłon sie przestawił .
Pozdrawiam

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 k2 padła.

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 4 paź 2009, 09:25

Witaj,

Zapłon nie może się przestawić, już o tym koledzy pisali w innych postach. Jeżeli silnik odpala i pracuje na niskich obrotach, a po dodaniu gazu nie chce się wkręcać to wina leży po stronie gaźnika. W jaki sposób go czyściłeś? Jaki kolor ma świeca? Może podwiesił się pływak? Najprawdopodobniej zalewa świecę. Najlepiej będzie rozebrać gaźnik i zdiagnozować usterkę.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

michal_h
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: czw, 30 kwie 2009, 13:44
Motocykl: czarno-pomarańczowe bydle
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: pod Warszawą
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 k2 padła.

Post autor: michal_h » ndz, 4 paź 2009, 09:32

Jak stwierdziles ze tlok wyglada ok? Zagladales do niego przez okienko wydechu czy sciagales cylinder?

Autor tematu
kafar
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: czw, 10 lip 2008, 20:03
Motocykl: suzuki rm 250 2002r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: lubuskie,krzeszyce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 k2 padła.

Post autor: kafar » ndz, 4 paź 2009, 12:35

Cały gaźnik rozkręciłem wszystkie dysze i przedmuchałem sprężonym powietrzem, świeca jest cala mokra i ciemna, no a tłok oblukałem przez okienko od wydechu ale motor kompresje ma taka jak zawsze i była niedawno mierzona i była taka jak w serwisówce. I mam jeszcze jedno spostrzeżenie jak sciągnełem gaźnik to przyłożyłem rękę do membrany i kopałem kopką to najpierw powietrze wyleciało w strone gaźnika a dopiero później zasysało czy tak ma być??

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 k2 padła.

Post autor: ecik » pt, 9 paź 2009, 09:24

Membrane masz popękaną lub się rozwaliła (chodzi mi o listki) dlatego motor nie chodzi jak powinien.
Miałem podobnie kiedyś - motor nawet na niskich nie chciał mi jechać i jak dałem nagle ostro gazu ze sprzęgłem to jechał ale jak tylko spuściłem z gazu to od razu gasł (nawet na moment).

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 k2 padła.

Post autor: amator » pt, 9 paź 2009, 12:24

ecik pisze:Membrane masz popękaną lub się rozwaliła (chodzi mi o listki) dlatego motor nie chodzi jak powinien.
Miałem podobnie kiedyś - motor nawet na niskich nie chciał mi jechać i jak dałem nagle ostro gazu ze sprzęgłem to jechał ale jak tylko spuściłem z gazu to od razu gasł (nawet na moment).
Potwierdzam to co pisze "ecik" jeżeli cofa w stronę gaznika to membrana, sprawdziłbym jeszcze raz dyszę główna ale drutem a nie powietrzem, z tym że autor postu pisze:
kafar pisze: ...bo więcej się nie dało oraz paliwo się cofało do filtra powietrza. Nie wiem co się stało gaźnik wyczyściłem, membranę też sprawdzałem
kafar pisze:Cały gaźnik rozkręciłem wszystkie dysze i przedmuchałem sprężonym powietrzem, świeca jest cala mokra i ciemna, no a tłok oblukałem przez okienko od wydechu ale motor kompresje ma taka jak zawsze i była niedawno mierzona i była taka jak w serwisówce. I mam jeszcze jedno spostrzeżenie jak sciągnełem gaźnik to przyłożyłem rękę do membrany i kopałem kopką to najpierw powietrze wyleciało w strone gaźnika a dopiero później zasysało czy tak ma być??
, tłok też wygląda tak jak wyglądał jak moto dobrze chodziło. Proszę o pomoc. PZDR.
jeśli memmrana ma nie połamane listki to może być dziurka w denku tłoka , trzeba dla pewniści zdjąc cylinder wraz z głowica .
"motor kompresje ma taka jak zawsze i była niedawno mierzona i była taka jak w serwisówce"
To ile tam pisało w tej twojej serwisówce o komprsji?

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 k2 padła.

Post autor: ecik » pt, 9 paź 2009, 15:50

ups ;] z tą membraną mi umknęło chodź objawy wskazujące na to.

Skoro to nie to to może jakieś lewe powietrze?

Autor tematu
kafar
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: czw, 10 lip 2008, 20:03
Motocykl: suzuki rm 250 2002r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: lubuskie,krzeszyce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 k2 padła.

Post autor: kafar » pt, 9 paź 2009, 19:10

Witam długo się nie odzywałem dlatego ze jestem na studiach w szczecinie i nie mam dostępu do motoru bo jest 130 km ode mnie :( ale kompresje miał jak wtedy mierzyłem jakieś 2 miesiące temu ok 12 atmosfer, jutro ojciec założy nowa świecę i coś może porobi jak nie to sie chyba raczej bez mechanika jakiegoś nie obejdzie, a co myślicie o tym ze przy kopaniu najpierw powietrze idzie w strone gaznika a dopiero potem zasysa do cylindra tak ma byc czy cos jest nie tak??Pzdr.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 k2 padła.

Post autor: amator » sob, 10 paź 2009, 22:55

kafar pisze:Witam długo się nie odzywałem dlatego ze jestem na studiach w szczecinie i nie mam dostępu do motoru bo jest 130 km ode mnie :( ale kompresje miał jak wtedy mierzyłem jakieś 2 miesiące temu ok 12 atmosfer, jutro ojciec założy nowa świecę i coś może porobi jak nie to sie chyba raczej bez mechanika jakiegoś nie obejdzie, a co myślicie o tym ze przy kopaniu najpierw powietrze idzie w strone gaznika a dopiero potem zasysa do cylindra tak ma byc czy cos jest nie tak??Pzdr.
Pominę to że studiujesz i mimo to jakoś z czytania ze zrozumieniem u ciebie kiepsko.
W twoim motocyklu pomimo że to dwusów ,wytępują dwa urzadzenia potocznie zwane zaworami. jeden po stronie ssania między gaznikiem a komora korbowa , drugi na wyjściu spalin z cylindra do rury wydechowej.
Ten pierwszy jest zbudowany jako zawór zwrotny (jednodrożny). Do koszyka metalowego zamocowane sa elastyczne cienkie płytki(membrana carbonowa) które pod wpływem podciśnienia w skrzyni korbowej kiedy tłok wędruje w górę , lekko odchylaja sie od koszyka i przez uzyskaną szczelinę przepuszczają mieszankę paliwowo- powietrzna pod tłok. kiedy tłok zmieni kierunek i będzie schodził w dół , będzie spręzał te mieszanke żeby przepchnąc ja kanałami płuczącymi nad tłok do komory spalania . Zawór zwrotny (membrana) wtedy przylega szczelnie do koszyka i nie pozwala zeby mieszanka paliwowo-powietrzna została wypchnięta z powrotem do gaznika . Uszkodzenie listka zaworu(membrany), spowoduje własnie efekt cofania sie mieszanki do gaznika . Jasne?

Na temat drugiego zaoru nie bedę pisał bo jest tutaj masa objaśnien tego urządzenia.
A odnośnie kompresji to żadna serwisówka nie podaje ciśnienia spręzania bo ten pomiar nie jest prawdziwy dlatego ze w cylindrze są otwory ( kanały) przez które spręzone powietrze rozchodzi sie a dopiero ostatnie kilka centymetrów(3-5cm)tulei cylindra jest szczelne ale dla prawdziwego pomiaru to jest za malo.
pozdrawiam :drinkers:

Autor tematu
kafar
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: czw, 10 lip 2008, 20:03
Motocykl: suzuki rm 250 2002r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: lubuskie,krzeszyce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 k2 padła.

Post autor: kafar » sob, 24 paź 2009, 14:40

Witam, mechanik stwierdził że to jednak membrana, miałem v-force 3,gdzie można taką kupić i za ile??pzdr.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 k2 padła.

Post autor: amator » ndz, 25 paź 2009, 02:13

kafar pisze:Witam, mechanik stwierdził że to jednak membrana, miałem v-force 3,gdzie można taką kupić i za ile??pzdr.
To że była V-force nie oznacza że taka musi być znowu . Ten model membrany jest tuningowy i do jazdy okazyjnej nie jest konieczny. Tobie wystarczy normalna membrana fabryczna , która dostaniesz bez trudu i taniej niz poprzednią w serwisie.cena moze być w granicach 150-200zł
a teraz pytanie za 10 punktów .
w ilu postach wczesniej pisalismy żeby zwrócić uwagę w pierwszej kolejnosci na memranę ? Pozdrawiam, powodzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”