KIEDY WYMIENIAĆ ZAWORY W KTM 4T
-
Autor tematurademenes666
- Mistrz prostej
- Posty: 58
- Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 10:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KIEDY WYMIENIAĆ ZAWORY W KTM 4T
Witam tak sie zastanawiam kiedy powinno sie wymieniać zawory w takim silniku bo słyszałem przypadki ze zawór sie urwał i narobil niezly młynek w silniku ja nie długo szykuje sie do założenia nowego cylindra wraz z tłokiem a to dla mnie spory wydatek i nie chciałbym żeby spotkala mnie taka przykra niespodzianka
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KIEDY WYMIENIAĆ ZAWORY W KTM 4T
Wszystko zależy od tego czy masz stalówki czy tytany, w przypadku tytanów warto wymienić je profilaktycznie co 2-3 sezony bo to właśnie tytanowe zawory są bardziej podatne na zmęczenie materiału i większość urwanych zaworów to właśnie tytanowe.
W przypadku zaworów stalowych pilnujemy żeby nie osiadały w gniazdach, jest fajny sposób na sprawdzenie ich stopnia osiadania a minaowicie mierzysz odległość dzielącą podkładkę trzymającą zabezpieczenie a dzwigienkę zaworową, jeśli wynik jest na poziomie 0,10-0,15 lub mniej to jest to ostatni dzwonek, nie wolno dopuscic do sytuacji w której dzwigienka zaworowa zacznie bić po podkładce trzymającej zabezpieczenie, efekt tego jest opłakany gdyż po pewnym czasie podkładka trzymająca zabezpieczenie pęknie (pod wpływem zmęczenia), zabezpieczenie puści zawór wpadnie do cylindra i....... :axe: . Ogólnie zawory stalowe dla amatora są lepszym rozwiązaniem bo po pierwsze są tańsze, po drugie wytrzymują zwykle dwa razy tyle co tytany, po trzecie ryzyko urwania się zaworu jest minimalne, minusem zaworów stalowych jest odrobinę mniej agresywne wkręcanie się na obroty, dla amatora znikoma różnica. Pamiętaj także że do zaworów stalowych stosujemy sprężyny podwójne, a do tytanów stożkowe, przy wymianie koniecznie razem z zaworami wymień sprężyny.
W przypadku zaworów stalowych pilnujemy żeby nie osiadały w gniazdach, jest fajny sposób na sprawdzenie ich stopnia osiadania a minaowicie mierzysz odległość dzielącą podkładkę trzymającą zabezpieczenie a dzwigienkę zaworową, jeśli wynik jest na poziomie 0,10-0,15 lub mniej to jest to ostatni dzwonek, nie wolno dopuscic do sytuacji w której dzwigienka zaworowa zacznie bić po podkładce trzymającej zabezpieczenie, efekt tego jest opłakany gdyż po pewnym czasie podkładka trzymająca zabezpieczenie pęknie (pod wpływem zmęczenia), zabezpieczenie puści zawór wpadnie do cylindra i....... :axe: . Ogólnie zawory stalowe dla amatora są lepszym rozwiązaniem bo po pierwsze są tańsze, po drugie wytrzymują zwykle dwa razy tyle co tytany, po trzecie ryzyko urwania się zaworu jest minimalne, minusem zaworów stalowych jest odrobinę mniej agresywne wkręcanie się na obroty, dla amatora znikoma różnica. Pamiętaj także że do zaworów stalowych stosujemy sprężyny podwójne, a do tytanów stożkowe, przy wymianie koniecznie razem z zaworami wymień sprężyny.