KIEDY WYMIENIAĆ ZAWORY W KTM 4T

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
rademenes666
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 10:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KIEDY WYMIENIAĆ ZAWORY W KTM 4T

Post autor: rademenes666 » czw, 1 paź 2009, 11:48

Witam tak sie zastanawiam kiedy powinno sie wymieniać zawory w takim silniku bo słyszałem przypadki ze zawór sie urwał i narobil niezly młynek w silniku ja nie długo szykuje sie do założenia nowego cylindra wraz z tłokiem a to dla mnie spory wydatek i nie chciałbym żeby spotkala mnie taka przykra niespodzianka :)

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KIEDY WYMIENIAĆ ZAWORY W KTM 4T

Post autor: ghollum » czw, 1 paź 2009, 16:21

Wszystko zależy od tego czy masz stalówki czy tytany, w przypadku tytanów warto wymienić je profilaktycznie co 2-3 sezony bo to właśnie tytanowe zawory są bardziej podatne na zmęczenie materiału i większość urwanych zaworów to właśnie tytanowe.
W przypadku zaworów stalowych pilnujemy żeby nie osiadały w gniazdach, jest fajny sposób na sprawdzenie ich stopnia osiadania a minaowicie mierzysz odległość dzielącą podkładkę trzymającą zabezpieczenie a dzwigienkę zaworową, jeśli wynik jest na poziomie 0,10-0,15 lub mniej to jest to ostatni dzwonek, nie wolno dopuscic do sytuacji w której dzwigienka zaworowa zacznie bić po podkładce trzymającej zabezpieczenie, efekt tego jest opłakany gdyż po pewnym czasie podkładka trzymająca zabezpieczenie pęknie (pod wpływem zmęczenia), zabezpieczenie puści zawór wpadnie do cylindra i....... :axe: . Ogólnie zawory stalowe dla amatora są lepszym rozwiązaniem bo po pierwsze są tańsze, po drugie wytrzymują zwykle dwa razy tyle co tytany, po trzecie ryzyko urwania się zaworu jest minimalne, minusem zaworów stalowych jest odrobinę mniej agresywne wkręcanie się na obroty, dla amatora znikoma różnica. Pamiętaj także że do zaworów stalowych stosujemy sprężyny podwójne, a do tytanów stożkowe, przy wymianie koniecznie razem z zaworami wymień sprężyny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”