Strona 1 z 1

Suzuki Rm125 03r

: wt, 29 wrz 2009, 17:22
autor: Seba fmf
Witam.W suzuki zrobiłem szlif cylindra i wymieniłem tłok na kuty.Docierałem na dość mocnej mieszance jakieś 3-4 baczki.Niestety,gdy motor mocno się zagrzeje to na 5-6 biegu blokuje mi tylne koło i motor gaśnie...Kopnę go 2 razy i znów jeździ...Co może być przyczyną blokowania się koła? Z góry dziękuje.

Re: Suzuki Rm125 03r

: wt, 29 wrz 2009, 22:57
autor: amator
Seba fmf pisze:Witam.W suzuki zrobiłem szlif cylindra i wymieniłem tłok na kuty.Docierałem na dość mocnej mieszance jakieś 3-4 baczki.Niestety,gdy motor mocno się zagrzeje to na 5-6 biegu blokuje mi tylne koło i motor gaśnie...Kopnę go 2 razy i znów jeździ...Co może być przyczyną blokowania się koła? Z góry dziękuje.
wygląda ze zaciera sie . czym prędzej cylinder z głowica w górę i zobacz co tam się dzieje z tłokiem i gładzią cylindra.A uszczelka pod głowice była nowa czy stara?, płynu nie ubywa?

Re: Suzuki Rm125 03r

: wt, 29 wrz 2009, 23:09
autor: sebek1516
Podłącze się.
A co moze być przyczyną? źle wykonany szlif?

Re: Suzuki Rm125 03r

: śr, 30 wrz 2009, 00:46
autor: -Bartas-
zle dobrany tłok, złe dotarcie bo rozumiem ze jest tuleja, zła mieszanka, brak chlodzenia.

Re: Suzuki Rm125 03r

: śr, 30 wrz 2009, 10:27
autor: ecik
Płyn w chłodnicy masz jak sądzę co nie? Nie ubywa.
Prawdopodobnie zbyt ciasne pasowanie tłoka lub zła mieszanka.
Jaką robisz mieszankę i w jakiej proporcji?

Re: Suzuki Rm125 03r

: śr, 30 wrz 2009, 14:15
autor: Seba fmf
Płyn w chłodnicy jest i nie ubywa.co do ciasnego pasowania tłoka to mechanik powiedział mi,że są 4 setki luzu.Jest to mój pierwszy motor więc nie jestem zbyt doświadczony.Mieszankę robię dość mocną 150 ml na 5 l.w serwisie mówią że winna być 100ml na 4l.Wcześniej kiedy go docierałem to lałem aż 200ml.

Re: Suzuki Rm125 03r

: śr, 30 wrz 2009, 15:52
autor: -Bartas-
Bardzo ciasne pasowanie, ze wzgledu ze jest tam tuleja i jest duze tarcie, napewno go przegrzewałeś i niestety tłok sie przytarł. mieszanke robileś ok. Sluchaj sciagaj szybko cylek, duzo roboty nie masz bo to 2T i zobacz w jakim stanie jest tłok i tuleja. Pozdro i do roboty.

Re: Suzuki Rm125 03r

: śr, 30 wrz 2009, 16:06
autor: Seba fmf
ok.rozbiorę go ale nie dzisiaj..;/nie mam czasu.a co będzie kiedy okaże się że są dość mocno przytarte?dzięki za odp.pozdro

Re: Suzuki Rm125 03r

: śr, 30 wrz 2009, 19:37
autor: -Bartas-
Jesli okaze sie ze sa mocno przytarte pierscionki i sa widoczne i wyczuwalne rysy to niestety szlif i nadwymiarowy tłok. Tuleja byla honowana, i robi sie film olejowy. Pozdro i jak cos to pw bo temat juz chyba wyczerpany:-)