Obfity wyciek płynu chłodzącego SX 450 /2004
-
Autor tematuperhydrol
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: pn, 28 wrz 2009, 19:14
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Obfity wyciek płynu chłodzącego SX 450 /2004
Witam wszystkich,
mam taki problem w motorku KTM SX450, 2004r
w miejscu pod pompą wodną znajduje się kanalik (nie jestem pewien, odpowietrzający lub odprowadzający jakiś nadmiar płynu chłodniczego?)
załączam zdjęcie:
problem polega na tym, że płyn chłodniczy wydobywa się z tego kanalika w bardzo obfitych ilościach. W przybliżeniu myślę że jest to około 30-40mililtrów na jakieś 10min pracy silnika.
W dodatku po nagrzaniu się silnika, da się zauważyć wzrost "kopcenia" z tłumika, tak jak by pierścienie przepuszczały olej, zawory wykluczam ponieważ poprzedni właściciel twierdził że niedawno wymieniał zawory ssące na nowe. A może to nieszczelność głowicy, i do cylindra dostaje się płyn chłodniczy i dlatego też jest zauważalne "kopcenie" i problem z odpaleniem?
Przy okazji chciał bym spytać czy przyczyna powodująca objawy opisane wcześniej może wpłynąć na problem z odpalaniem motocykla po nagrzaniu się silnika, a może to bardziej moduł zapłonowy?
Czy ktoś się orientuje może jaka może być cena wymiany zębatki w skrzyni biegów odpowiadającej za trzeci bieg, ponieważ obecnie trójka wyskakuje mi.
Oczywiście sprawą zajmie się mechanik, tyle że chciał bym dodatkowo zasięgnąć Waszej opinii.
Za wszelkie opnie i pomysły z góry bardzo dziękuję.
mam taki problem w motorku KTM SX450, 2004r
w miejscu pod pompą wodną znajduje się kanalik (nie jestem pewien, odpowietrzający lub odprowadzający jakiś nadmiar płynu chłodniczego?)
załączam zdjęcie:
problem polega na tym, że płyn chłodniczy wydobywa się z tego kanalika w bardzo obfitych ilościach. W przybliżeniu myślę że jest to około 30-40mililtrów na jakieś 10min pracy silnika.
W dodatku po nagrzaniu się silnika, da się zauważyć wzrost "kopcenia" z tłumika, tak jak by pierścienie przepuszczały olej, zawory wykluczam ponieważ poprzedni właściciel twierdził że niedawno wymieniał zawory ssące na nowe. A może to nieszczelność głowicy, i do cylindra dostaje się płyn chłodniczy i dlatego też jest zauważalne "kopcenie" i problem z odpaleniem?
Przy okazji chciał bym spytać czy przyczyna powodująca objawy opisane wcześniej może wpłynąć na problem z odpalaniem motocykla po nagrzaniu się silnika, a może to bardziej moduł zapłonowy?
Czy ktoś się orientuje może jaka może być cena wymiany zębatki w skrzyni biegów odpowiadającej za trzeci bieg, ponieważ obecnie trójka wyskakuje mi.
Oczywiście sprawą zajmie się mechanik, tyle że chciał bym dodatkowo zasięgnąć Waszej opinii.
Za wszelkie opnie i pomysły z góry bardzo dziękuję.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Obfity wyciek płynu chłodzącego SX 450 /2004
Otwór z którego wydobywa się płyn to wylot drenu pompy cieczy którego zadaniem jest odprowadzenie płynu chłodzącego na zewnątrz silnika w przypadku nieszczelności uszczelniaczy lub oringów, prawdopodobnie uszczelniacze na pompie cieczy są już w badrzo złym stanie i dren nie jest w stanie odpowiednio szybko odprowadzić dużych ilości płynu i część dostaje się do głowicy i tam miesza się z olejem. Wymiana uszczelniaczy to prosta i tani sprawa która załatwi problem.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Obfity wyciek płynu chłodzącego SX 450 /2004
Temat wałkowany do bólu ale ok:)Moim zdaniem uszczelniacze na pompie wody,i uszczelka pod głowicą,dla tego go ciężko odpalić i sam czasami gaśnie jak się zgrzeje w terenie.Już pisałem innemu koledze z forum żeby zwrócił uwagę na wirnik pompy czy nie obrobiony na bolcu na wałku,tobie też radze.
Pozdro
Pozdro
HUSABERG 4 STROKE FORCE