Strona 2 z 3
Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(
: wt, 27 paź 2009, 20:02
autor: pytlar
40NM to troche mało... 44NM jest dla wr426 i tak miałem dokręcone i uszczelke wydmuchało mimo iż głowica dopiero co po remoncie. Chciałem założyc oryginał - nie mogłem nigdzie dostać wiec w koncu założyłem znowu zamiennik i dokręciłem conieco mocniej, po ponad 50NM i trzyma elegancko uszczelka!!
Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(
: wt, 27 paź 2009, 21:29
autor: motocyklecross
ludzie jak slysze o planowaniu glowic w wyczynie to mnie az skreca!!!!!!! powalilo was? to nie auto!!! kazde 0,1mm osiadniecia nizej glowicy powoduje spadek napiecia chocby lancucha rozrzadu!
kolejna rzecz
z tego co piszesz niech sprawdza glowice cisnieniowo
jesli silnik byl poerupcyjny mogla byc peknieta
w tych modelach przy przegrzaniu czesto pojawiaja sie mikropekniecia i wtedy cisnienie idzie w uklad
uszczelka pod glowica tez moze byc przyczyna
innej nie ma..... jedno lub drugie
skoro ubywa plynu ti babelkuje to jest cos nieteges
jesli chodzi o serwisy yamahy i ich "serwisowe" dokrecanie to hmmmm nie bede sie wypowiadal;)
niech sprawdza glowice miedzy zaworami
silnik potakim remoncie powinien odpalac od dotyku nie ma mowy o kreceniu czy pieprzeniu sie z czymkolwiek
sugeruje luzy zaworowe 0,10 ss 015 wyd powinien lepiej palic
Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(
: wt, 27 paź 2009, 21:45
autor: -Bartas-
Motocyklecross, nie mowilem o planowaniu 0.1mm tylko o wyrownaniu powierzchni!
Autor powiedzial ze glowica była sprawdzona pod względem szczelności.
Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem
: śr, 28 paź 2009, 15:14
autor: Mateusz_MX
-Bartas- pisze:Motocyklecross, nie mowilem o planowaniu 0.1mm tylko o wyrownaniu powierzchni!
Autor powiedzial ze glowica była sprawdzona pod względem szczelności.
Minimalna grubość splanowania głowicy wynosi 0,01mm. Taka wartość wyrównuje powierzchnię. Oczywiście pod warunkiem, że głowica nie jest krzywa.
Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(
: śr, 28 paź 2009, 22:02
autor: komarekpl
Hej
Dzięki za odpowiedzi, w piątek odbieram z serwisu.
Mam pewne wątpliwości co do nich rzetelnośći , myślę ze się to nie powórzy.
Ponoć uszczelka ma być teraz oryginalna, jak odbiorę zdam wam relację. Trzymali go 2 tygodnie zobaczymy co z tego wyjdzie.
Poprzednim razem był 2 dni, o dziwo w 1 dzień dostali uszczelkę (mam wątpliwości czy nowa była że ją tak poszarpało.
Pozdrowienia
Re: Yamaha yfz 450,qUAD
: sob, 3 kwie 2010, 12:31
autor: tadeuszgawrys
Witam , widzę że opisujecie zdarzenia które minie interesują ponieważ też mam Quada 450 i problem a mianowicie . Zauważyłem że ubyło mi wody w zbiorniczku wyrównawczym dolałem jej ale zauważyłem że z wydechu widać jakiś dym którego w wcześniej nie zauważyłem . i jak spada z wyższych obrotów to tym bardziej widać. Dodam że właśnie silnik jest po remoncie i przejechałem dopiero 1 zbiornik. Co to może być .
Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem
: sob, 25 lut 2012, 00:36
autor: honda cr250
Witam! Chciałem się dowiedzieć z jaką siła dokręca się wałki rozrządu i głowice w Yamaha yz450f . Nie mogę tego znalezć w serwisówce .
Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem
: sob, 25 lut 2012, 06:56
autor: Mohus
Wałki 10 Nm, a głowice chyba 38 Nm ale nie pamiętam czy dokładnie tak było, sprawdź w serwisówce musi tam być
Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem
: sob, 25 lut 2012, 11:23
autor: ghollum
Czy nikt z was nie potrafi zajżeć do serwisówki? :axe: głowicę dokręcasz etapami (ale odkrycie no nie
) i więcej etapów tym lepiej ,na krzyż najpierw do 30Nm, potem kolejne 20 Nm, po tym robisz pokrywający się znak na nakrętce i głowicy i dwoma etapami po 90 stopni dokręcasz docelowo (patrz obrazek). Jak wy wogóle robicie te remonty bez zaglądania do serwsówki? prawdziwy mechanik nie potrzebuje serwisówki nie?
to się nie dziwcie że macie takie problemy.
http://w47.wrzuta.pl/obraz/5kRqeazU5qa/wr_450
Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem
: sob, 25 lut 2012, 11:56
autor: tomasz12
Ghollum, z tego co podałeś wynika, że głowicę trzeba dokręcić 50Nm i potem jeszcze 180”, proszę o przytoczenie źródła tych informacji, bo posiadam dwie książki i podane jest inaczej.
Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem
: sob, 25 lut 2012, 12:24
autor: ghollum
tomasz12 pisze:Ghollum, z tego co podałeś wynika, że głowicę trzeba dokręcić 50Nm i potem jeszcze 180”, proszę o przytoczenie źródła tych informacji, bo posiadam dwie książki i podane jest inaczej.
Yamaha YZ450F Service Manual - 2003
Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem
: sob, 25 lut 2012, 16:29
autor: Mohus
Ghollum trochę rozminął się z prawdą, najpierw idzie do 30 Nm, następnie odkręcasz śruby dajesz na nie smar molibdenowy . Następnie śruby 20 Nm i kolejno według kolejności dwa razy po 90 stopni ( w sumie 180 )
etap 1
http://img809.imageshack.us/img809/7734/26283386.png
etap 2
http://img35.imageshack.us/img35/4548/13833131.png