Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: pytlar » wt, 27 paź 2009, 20:02

40NM to troche mało... 44NM jest dla wr426 i tak miałem dokręcone i uszczelke wydmuchało mimo iż głowica dopiero co po remoncie. Chciałem założyc oryginał - nie mogłem nigdzie dostać wiec w koncu założyłem znowu zamiennik i dokręciłem conieco mocniej, po ponad 50NM i trzyma elegancko uszczelka!!
:)

Awatar użytkownika
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: motocyklecross » wt, 27 paź 2009, 21:29

ludzie jak slysze o planowaniu glowic w wyczynie to mnie az skreca!!!!!!! powalilo was? to nie auto!!! kazde 0,1mm osiadniecia nizej glowicy powoduje spadek napiecia chocby lancucha rozrzadu!
kolejna rzecz
z tego co piszesz niech sprawdza glowice cisnieniowo
jesli silnik byl poerupcyjny mogla byc peknieta
w tych modelach przy przegrzaniu czesto pojawiaja sie mikropekniecia i wtedy cisnienie idzie w uklad
uszczelka pod glowica tez moze byc przyczyna
innej nie ma..... jedno lub drugie
skoro ubywa plynu ti babelkuje to jest cos nieteges
jesli chodzi o serwisy yamahy i ich "serwisowe" dokrecanie to hmmmm nie bede sie wypowiadal;)
niech sprawdza glowice miedzy zaworami
silnik potakim remoncie powinien odpalac od dotyku nie ma mowy o kreceniu czy pieprzeniu sie z czymkolwiek
sugeruje luzy zaworowe 0,10 ss 015 wyd powinien lepiej palic
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Awatar użytkownika
-Bartas-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 12 cze 2009, 19:12
Motocykl: Yamaha YZ250F 08r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: -Bartas- » wt, 27 paź 2009, 21:45

Motocyklecross, nie mowilem o planowaniu 0.1mm tylko o wyrownaniu powierzchni!
Autor powiedzial ze glowica była sprawdzona pod względem szczelności.

Awatar użytkownika
Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem

Post autor: Mateusz_MX » śr, 28 paź 2009, 15:14

-Bartas- pisze:Motocyklecross, nie mowilem o planowaniu 0.1mm tylko o wyrownaniu powierzchni!
Autor powiedzial ze glowica była sprawdzona pod względem szczelności.

Minimalna grubość splanowania głowicy wynosi 0,01mm. Taka wartość wyrównuje powierzchnię. Oczywiście pod warunkiem, że głowica nie jest krzywa.
Ostatnio zmieniony ndz, 26 lut 2012, 19:06 przez Mateusz_MX, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Awatar użytkownika
Autor tematu
komarekpl
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: wt, 29 wrz 2009, 12:12
Motocykl: YFZ450 (WR)
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: komarekpl » śr, 28 paź 2009, 22:02

Hej

Dzięki za odpowiedzi, w piątek odbieram z serwisu.

Mam pewne wątpliwości co do nich rzetelnośći , myślę ze się to nie powórzy.

Ponoć uszczelka ma być teraz oryginalna, jak odbiorę zdam wam relację. Trzymali go 2 tygodnie zobaczymy co z tego wyjdzie.

Poprzednim razem był 2 dni, o dziwo w 1 dzień dostali uszczelkę (mam wątpliwości czy nowa była że ją tak poszarpało.

Pozdrowienia

Awatar użytkownika
tadeuszgawrys
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: pt, 30 paź 2009, 10:51
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha yfz 450,qUAD

Post autor: tadeuszgawrys » sob, 3 kwie 2010, 12:31

Witam , widzę że opisujecie zdarzenia które minie interesują ponieważ też mam Quada 450 i problem a mianowicie . Zauważyłem że ubyło mi wody w zbiorniczku wyrównawczym dolałem jej ale zauważyłem że z wydechu widać jakiś dym którego w wcześniej nie zauważyłem . i jak spada z wyższych obrotów to tym bardziej widać. Dodam że właśnie silnik jest po remoncie i przejechałem dopiero 1 zbiornik. Co to może być .

Awatar użytkownika
honda cr250
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 34
Rejestracja: pt, 4 gru 2009, 20:05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem

Post autor: honda cr250 » sob, 25 lut 2012, 00:36

Witam! Chciałem się dowiedzieć z jaką siła dokręca się wałki rozrządu i głowice w Yamaha yz450f . Nie mogę tego znalezć w serwisówce .

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem

Post autor: Mohus » sob, 25 lut 2012, 06:56

Wałki 10 Nm, a głowice chyba 38 Nm ale nie pamiętam czy dokładnie tak było, sprawdź w serwisówce musi tam być

Awatar użytkownika
ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem

Post autor: ghollum » sob, 25 lut 2012, 11:23

Czy nikt z was nie potrafi zajżeć do serwisówki? :axe: głowicę dokręcasz etapami (ale odkrycie no nie :mrgreen: ) i więcej etapów tym lepiej ,na krzyż najpierw do 30Nm, potem kolejne 20 Nm, po tym robisz pokrywający się znak na nakrętce i głowicy i dwoma etapami po 90 stopni dokręcasz docelowo (patrz obrazek). Jak wy wogóle robicie te remonty bez zaglądania do serwsówki? prawdziwy mechanik nie potrzebuje serwisówki nie? :mrgreen: to się nie dziwcie że macie takie problemy.

http://w47.wrzuta.pl/obraz/5kRqeazU5qa/wr_450

Awatar użytkownika
tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem

Post autor: tomasz12 » sob, 25 lut 2012, 11:56

Ghollum, z tego co podałeś wynika, że głowicę trzeba dokręcić 50Nm i potem jeszcze 180”, proszę o przytoczenie źródła tych informacji, bo posiadam dwie książki i podane jest inaczej.

Awatar użytkownika
ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem

Post autor: ghollum » sob, 25 lut 2012, 12:24

tomasz12 pisze:Ghollum, z tego co podałeś wynika, że głowicę trzeba dokręcić 50Nm i potem jeszcze 180”, proszę o przytoczenie źródła tych informacji, bo posiadam dwie książki i podane jest inaczej.
Yamaha YZ450F Service Manual - 2003

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem

Post autor: Mohus » sob, 25 lut 2012, 16:29

Ghollum trochę rozminął się z prawdą, najpierw idzie do 30 Nm, następnie odkręcasz śruby dajesz na nie smar molibdenowy . Następnie śruby 20 Nm i kolejno według kolejności dwa razy po 90 stopni ( w sumie 180 )

etap 1
http://img809.imageshack.us/img809/7734/26283386.png
etap 2
http://img35.imageshack.us/img35/4548/13833131.png

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”