Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
komarekpl
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: wt, 29 wrz 2009, 12:12
Motocykl: YFZ450 (WR)
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: komarekpl » wt, 29 wrz 2009, 15:40

Witam

Na początku chciałbym się z wami wszystkimi przywitać ;)

Moim marzeniem była yamaha YZ 125 , jednakże los chciał ze nabyłem Yamahę YFZ450

Z tego co mi wiadomo jest to ten sam silnik co w WR450.

Kupiłem quada z uszkodzonym silnikiem , chcąc niechcąc musiałem zrobić remont kapitalny.

Poczawszy od Karterów, przez korbę , tłoka, wałek wyrównoważający, cylinder, pompę oleju, nowe tytanowe zawory, prowadnice, szklanki,...itp.

Koszt ogromny, jednakże myslę ze sprzęt mi się odwdzięczy za to. (Wszystkie części oryginalne YAMAHA ! )

Po złożeniu silnika, motor odpalił , na wolnych obrotach nie wykazywał zadnych złych objawów.

Po kilku przejażdzkach zauważyłem ubytek płynu chłodniczego z zbiorniczka. (Najpierw było więcej niż max ,potem wylewał się nadmiarem )
Myślałem ze było za dużo płynu i poprostu wyrzucil sobie nadmiar.

Jednakże po następnym przejeździe wyrzuciło caly płyn ze zbiornika.
Przewody wydają się byc drożne, pompa wody nowa, jednakże niepokojący objaw to po odkręceniu korka chłodnicy na wolnych obrotach , pojawiaja się bąbelki (powietrzee) i wyrzuca wodę ! !

1.Czy to jednoznacznie świadczy o głowicy bądź uszczelce pod nią ?
2. Silnik się bardzo grzeje czy to jest normalny objaw ? (Kolanko wydechu od silnika jest czerwone ! )
3. Wentylator się włączą , orientujecie się jak on pracuje (Kiedy się włacza)
4. Orócz tego jak jest zimny ciężko bardzzzooo pali , jednak jak już odpali to za każdym następnym od kopa. Czytalem ze to może być luz zaworowy nie do końca wyregulowany.


P.S. Zadaję pytanie na tym forum , ponieważ zauważyłem że ludzie tutaj są w temacie i potrafią pomóc.

Dzięki wszystkim z góry

-Bartas-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 12 cze 2009, 19:12
Motocykl: Yamaha YZ250F 08r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: -Bartas- » wt, 29 wrz 2009, 21:55

Obstawiam uszczelke pod głowica. Czy dokrecałes kluczem dynamometrycznym, jesli tak to z jakim momentem?

spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: spartan » wt, 29 wrz 2009, 22:43

Jak przedmówca tez obstawiam uszczelkę pod głowicą,mogła być za słabo dokręcona głowica,lub dostał temperatury takiej że nie wytrzymała bo jak pisałeś robiłeś generalny remont i pewnie jakieś docieranie musiało być:)
HUSABERG 4 STROKE FORCE

wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: wardzioch » śr, 30 wrz 2009, 09:03

Napisałeś że masz nowy tłok i cylinder napisz czy masz nikasyl czy tuleje i jakie masz pasowanie tłoka.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

Autor tematu
komarekpl
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: wt, 29 wrz 2009, 12:12
Motocykl: YFZ450 (WR)
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: komarekpl » śr, 30 wrz 2009, 10:30

Głowice dokrecał mi serwis Yamahy, to pewnie z katalogowym Nm

Nicasyl jest.....

Więc dziś wyciągne silnik , zawiozę niech ściągną głowice i zobaczą uszczelkę. Chyba jeszcze dodatkowo dam głowicę jak będe miał ściągnięta do sprawdzenia w płaszczu wodnym

-Bartas-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 12 cze 2009, 19:12
Motocykl: Yamaha YZ250F 08r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: -Bartas- » śr, 30 wrz 2009, 11:47

niech ci ja delikatnie splanuja(wyrownaja).

Marcel RX
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: wt, 9 maja 2006, 17:13
Motocykl: Yamaha YZF 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: świdnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: Marcel RX » pt, 2 paź 2009, 16:19

Mam identyczny problem z takim samym motorem i tez po remoncie. Moze mi ktos pomoc i podac jakie powinny byc luzy zaworowe i z jaka sila dokrecac uszczelke? z gory dzieki pozdro
Enduro Team Wiry..
Młode Chlopaki wielkiej pasji z ogromnymi marzeniami... ;)

-Bartas-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 12 cze 2009, 19:12
Motocykl: Yamaha YZ250F 08r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: -Bartas- » pt, 2 paź 2009, 17:04

ssace 0.1-0.15 wydech 0.2-0.25, glowice serwisowka podaje 30Nm plus pol obrotu, dokrec kluczem dynamometrycznym na 40Nm:) gladze delikatnie splanuj, zalóż nowa uszczelke i bedzie dobrze. Pozdro.

Autor tematu
komarekpl
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: wt, 29 wrz 2009, 12:12
Motocykl: YFZ450 (WR)
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: komarekpl » czw, 22 paź 2009, 14:30

Witam

Założyłem nową uszczelkę jednak po 1 dniu dalej woda uciekała i dymi na biało.

Serwis ściągną uszczelkę i jest cała poszarpana.
I mam pytania :

1.Czy jeżeli głowica była by pęknięta (choć była sprawdzana ciśnieniowo) to wywaliło by uszczelkę czy szło pęknięciami.
2. Po zdjęciu głowicy zauważyłem że tłok nierówno stoi w cylindrze tzn.z jednej strony trochę wystaje z drugiej jest dół czy to jakaś objawa ?
3. I 3 problem brak ładowania na włączonych światłach.

Dzięki z góry za sugestie
Pozdrawiam

-Bartas-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 12 cze 2009, 19:12
Motocykl: Yamaha YZ250F 08r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: -Bartas- » sob, 24 paź 2009, 13:45

1. raczej nie powinna byc peknieta, co najwyzej mogla by byc zwichrowana(przekoszona). ale odpowiadajac na pytanie, pewnie by ja wydmuchalo
2. Sprecyzuj wypowiedz bo nie do konca jest to zrozumiale? Chodzi ci o doly w tloku?
3. wina instalacji elektrycznej.

Czy dałes glowice do splanowania tak jak ci radziłem??
Pozdrawiam i zycze cierpliwosci w walce z moto:-)

Autor tematu
komarekpl
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: wt, 29 wrz 2009, 12:12
Motocykl: YFZ450 (WR)
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: komarekpl » wt, 27 paź 2009, 14:51

Witam dałem do planowania i sprawdzenia szczelnośći.

Chodzi o to że jak popatrzymy na cylinder i tłok jest u góry to jakbyśmy przyłożyli linijkę to powinna być lini równa od scianek cylindra poprzez tłok. A tam jest poprostu że z jednej tłok jest trochę niżej w cylindrze.

-Bartas-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 12 cze 2009, 19:12
Motocykl: Yamaha YZ250F 08r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha wr450, yfz450 nowy silnik i problem z chłodzeniem :(

Post autor: -Bartas- » wt, 27 paź 2009, 18:47

Tak sie ułożył tlok.
Sluchaj to dziwna sprawa, glowica prosta i wyrownana, sprawdzona szczelnośc, nowa uszczelka... cieżka sprawa na odległośc. Czasem jest tak, że nie oryginalne uszczelki nie daja rade i poprostu je kij. Kup oryginalną uszczelkę, odtłuśc powierzchnie, nastepnie z zachowaniem zasady na skrzyz dokrec na 25-30NM i ostatecznie dociagnij każdą z momentem 40Nm. Ziomuś poprostu musi działac, nie ma rady:-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”