problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450
Powiem tak nicasil czy tuleja?był taki temat i nadal jest wałkowany:)Są wady ale i zalety.Pewnie każdy by śmigał na nicasilu ale trochę kosztuje i nie jest dostępny tak jak tuleja.Zaś tuleje są tańsze o 2/3 od nicasilu i są zakłady specjalizujące się w tulejowaniu cylindrów motocyklowych np.MOTORTECH KATOWICE.Tuleje są dobrej jakości a nie z pieca żeliwnego i rur odlane:)
Teraz będzie coraz chłodniej więc lepiej dla Kata,kup nową uszczelkę załóż dociągnij ją troszkę więcej niż w serwisówce jest napisane i śmigaj.Nie wiem czy masz wentylator czy nie ale jak nie to załóż od jakiegoś chińczyka.
Masz tuleję trudno przecież nie schowasz motoru do garażu i będziesz się tylko na niego gapił:/
Przed nicasilem tuleje były wszędzie,maszyny rolnicze samochody,motocykle itd.i jakoś działały oczywiście bywało że pękały ale teraz tuleje są lepszej jakości.Ale z drugiej strony silniki są bardziej obciążone więc błędne koło się zamyka.
Chłopaku nie pękaj tylko napraw i śmigaj:)
Teraz będzie coraz chłodniej więc lepiej dla Kata,kup nową uszczelkę załóż dociągnij ją troszkę więcej niż w serwisówce jest napisane i śmigaj.Nie wiem czy masz wentylator czy nie ale jak nie to załóż od jakiegoś chińczyka.
Masz tuleję trudno przecież nie schowasz motoru do garażu i będziesz się tylko na niego gapił:/
Przed nicasilem tuleje były wszędzie,maszyny rolnicze samochody,motocykle itd.i jakoś działały oczywiście bywało że pękały ale teraz tuleje są lepszej jakości.Ale z drugiej strony silniki są bardziej obciążone więc błędne koło się zamyka.
Chłopaku nie pękaj tylko napraw i śmigaj:)
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450
Ręce opadają jak się czyta takie teksty :rolleyes: , prównywanie silników maszyn rolniczych czy samochodów z przed 20lat czy nawet obecnych do wyczynowych silników motocyklowych 4T to już gróbe przegięcie :axe: , zdaj sobie sprawę z faktu że stopień wysilenia przeciętnego silnika w samochodzie o pojemności 1300cm3 i mocy 70KM jest blisko trzy krotnie mniejszy od np. silnika EXC450 który ze 100cm3 osiąga około 12KM, dla samochodu ten współczynnik to +-5,3KM, jeszcze ciekawiej wygląda ta wartość dla crossowej 250 w 4T i wyności ona około 18KM ze 100cm3!!! czyli ponad trzy krotnie więcej, dodatkowo silniki samochodowe o tej pojemności mają zwykle 3-4 cylindry i o wiele bardziej rozbudowany system chłodzenia. Przemilczę tutaj sprawę maszyn rolniczych typu np.Ursusa C-360 który to z pojemności 3500cm3 osiąga oszałamiające 60KM czyli 1,7KM ze 100cm3!!!!! To że w Twoim Husabergu tuleia jako tako się sprawuje wynika właśnie z faktu że jego silnik jest mniej wysilony i przy 600cm3 dysponuje około 55KM czyli ze 100cm3 produkuje +-9KM, litości ludzie zastanówcie się zanim zaczniecie klepać w klawiaturę .spartan pisze: Przed nicasilem tuleje były wszędzie,maszyny rolnicze samochody,motocykle itd.i jakoś działały oczywiście bywało że pękały ale teraz tuleje są lepszej jakości.Ale z drugiej strony silniki są bardziej obciążone więc błędne koło się zamyka.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450
Ojjojoj ale żeś ghollum amerykę odkrył.Pisałem ogólnie bo chodziło o stwierdzenie tylko faktu że tuleja sprawdzała się bardzo dobrze w starszych maszynach,lecz wiadomo nowe motocykle mają wysilone silniki i jest sprawa bardziej skomplikowana ogólnie było to stwierdzone a ty się rozpisałeś.Mam nadzieję że miło się pisało,ale raczej ciężko bo przecież raczki ci opadły.I ty też zastanów się zanim zaczniesz wypisywać dane które nikogo nie obchodzą i komplikujesz tylko sprawę banalną która była tylko zarysem.
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
Autor tematurademenes666
- Mistrz prostej
- Posty: 58
- Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 10:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450
Witam ja jeszcze z jednym pytaniem.Czy przed miana nowej uszczelki powinienem dać głowice do splanowania? to znaczy do szlifnięcia w celu jej wyrównania, czy raczej sie tego w takich motocyklach nie robi.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450
można dać dla świętego spokoju :] w motorach jak najbardziej sie to robi mniejsze szanse są na odkształcenia niż w np. samochodzie z kilkoma cylindrami, ale zawsze.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450
probemem jest na 99% tuleja
w tym moto to nie dziala
w tym moto to nie dziala
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg