problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
rademenes666
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 10:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: rademenes666 » czw, 24 wrz 2009, 07:25

jesli ktoś ma pojecie to pomóżcie bo nie wiem czy to normalne bo mam takie objawy w moim kacie ze po 10ciu minutach jazdy przelewa mi sie plyn chłodniczy przez węzyk od nadmiaru z chłodnicy czy to normalne objawy czy cos jest tego przyczyna bo wkuza mnie jak potem wszystko mam zalane plynem poprowadzilem go nawet w pionie aby sprawdić co sie dzieje i obserwowalem bodczas pracy silnika ze ciągle powoli jego poziom rośnie im cieplejszy silnik tym więcej z góry za pomoc dziękuje.

wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: wardzioch » czw, 24 wrz 2009, 11:18

Uszczelka pod korkiem od chłodnicy lub uszczelka pod głowicą do wymiany.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

Autor tematu
rademenes666
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 10:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: rademenes666 » czw, 24 wrz 2009, 14:20

Uszczelka pod głowica jest nowa :| to znaczy robiłem głowice jakies 2 miesiace temu a tej pod korkiem sie przyglądałem i Niby wszystko jest ok nie jest nigdzie uszkodzona moze robić to cos ze wyjołem termostat i jezdze bez?
No i kiedy go zgasze plyn chłodzacy powoli powraca spowrotem to uszczelka pod głowica czy ta z pod korka? z góry za pomoc dziękuje.

spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: spartan » czw, 24 wrz 2009, 16:38

Temat przerabiałem na własnej maszynie i skórze:/
Najpierw sprawdź ile masz płynu na zimnym silniku w chłodnicy,powinno być lekko nad żeberka,nie więcej bo będą objawy właśnie przelewania się płynu przez przelew w chłodnicy.Jeśli stan masz dobry a ciągle się przelewa tz. że masz coś z uszczelką pod głowicą,piszę coś bo nie musi być ona uszkodzona tylko może być za słabo dociśnięta przez za słabo dokręcona głowicę(u mnie tak było a dokręcał głowice stary mechanik spec nad specami a jednak w ciągu miesiąca zmieniłem 3 uszczelki:/Po prostu mocniej niż zwykle dociągnięta została głowica i póki co jest ok:)Oczywiście moto chodzi i śmiga na takiej nie dociśniętej uszczelce lecz pompuje ciśnienie do układu chłodzenia,z czasem może tez rozwalić uszczelniacze na pompie.Lepiej kup nową uszczelkę lub starą odrobinkę dociągnij na szpilkach bo inaczej pojedziesz w cięższy teren i z kolektorów będzie ci płynął płyn a nie spaliny i daleka droga do domu:/
Uszczelka od korka chłodnicy jest raczej ostatnią z możliwych przyczyn bo musiałaby być uszkodzona w taki sposób żeby było można zauważyć to gołym okiem.
HUSABERG 4 STROKE FORCE

Autor tematu
rademenes666
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 10:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: rademenes666 » czw, 24 wrz 2009, 21:21

Witam przyjrzałem sie dzis dokładnie gładzi gdzie dolega uszczelka od korka chodzi ota mniejsza i w jednym miejscu powierzchnia ta ma niewielki ubytek jest to możliwe ze kiedy motor ie zagrzeje zwieksza sie ciśnienie w chłodnicy i tamedy ucieka woda a nastepnie przelewa sie przez przelew z chłodnicy i czy jest moze jakas metoda sprawdzenia czy to nie czasem uszczelka pod głowica ma przedmuchy bo szczerze to nie chce mi sie tego nadaremno rozbierać?

i moze ktos wie na ile dociągnąć głowice w KTM EXC 450?

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: ghollum » pt, 25 wrz 2009, 09:05

Jeśli cisnienie z cilindra dostaje się do układu chłodzenia to po zapaleniu i odkręceniu korka chłodnicy widoczne jest bomblowanie, buzowanie płynu chłodniczego, głowicę dokręcasz na 50Nm, oczywiście krzyżowo i etapami.

Autor tematu
rademenes666
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 10:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: rademenes666 » sob, 26 wrz 2009, 22:24

witam dziś dokrecilem głowice na ponad 5 kg płyn nadal sie przelewa przez wezyk przelewowy chłodnicy to znaczy widoczny jest płyn i miedzy nim bomble powietrza czy to na pewno uszczelka do wymiany?zagrzałem go dośc tak na postoju czy na pewno muszę wymieniac uszczelke? :(

spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: spartan » ndz, 27 wrz 2009, 02:35

No kolego definitywnie masz do wymiany uszczelkę pod głowicą niestety.Możliwe że poszła ta uszczelka bo była za słabo dociągnięta,ale wcześniej musiał motocykl się zagrzać dość mocno i wtedy poszła.U mnie walła uszczelka podczas jazdy dosłownie ja przerwało moto zmuliło w międzyczasie "eksplodował" płyn przez przelew i z kolektorów poleciał sobie też płyn.Przyczyną był już zmęczony pracą wiatrak-wirnik pompy wodnej więc moto się grzało uszczelka puszczała,ciśnienie waliło do układu chłodzenia,płyn wyrzucało przelewem.więc sprawdź przy okazji wirnik w jakim jest stanie lecz bardziej od strony silnika gdzie jest bolec malutki który potrafi obrobić plastikowy wirnik.Nowy wirnik nie jest drogi do KTMa.Przy zakładaniu nowej uszczelki można ja posmarować tak aby aby żeby tylko tłusta była jakimś smarem,pod wpływem temperatury taki zgrzel jakby się zrobi i będzie elegancko trzymać-ja tak robię i jest git:)

Pozdro
HUSABERG 4 STROKE FORCE

Autor tematu
rademenes666
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 10:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: rademenes666 » ndz, 27 wrz 2009, 13:16

no to zajebiście znowu to rozkopywać :( wirnik sprawdzałem miejsce na wałeczek jest ok ale czemu taki KTM sie tak grzeje?to pierwsze moje 4T wcześniej smigałem na 2T ten kat jak popyrka na postoju z 5 min to jest rozgrzany jak cholera podczas jazdy sie tez grzeje jak cholera te modele poprostu tak mają?
motocykl pracuje na tulei czy to moze byc przyczyna tego ze sie tak grzeje?

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: ghollum » ndz, 27 wrz 2009, 19:58

No to masz odpowiedz na swoje problemy: tuleja :butthead:

Autor tematu
rademenes666
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 10:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: rademenes666 » ndz, 27 wrz 2009, 20:32

co myslisz ze to przez tuleje? :?:

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: ghollum » ndz, 27 wrz 2009, 23:34

Nikasil jest jedną z głównych rzeczy umożliwiającą tym silnikom istnienie w obecnej formie, jedną z głównych zalet nikasilu w stosunku do tulei oprócz mniejszej wagi jest o wiele lepsza przewodność cieplna, to właśnie ta właściwość umożliwia współczesnym silnikom crossowym i enduro 4T osiąganie takich mocy i obrotów. Ilość ciepła generowanego przez taki silnik podczas spalania jest na tyle duża że tuleia wpakowana w taki silnik jest sewgo rodzaju "wąskim gardłem" dla energi cieplnej, tuleia w takim silniku bardzo szybko się nagrzewa i nie oddaje energi cieplnej tak szybko jak nikasil efekt jest taki że kumuluje ona ciepło co prowadzi do naprężeń nie tylko samej tulei ale także innych elementów silnika to z kolei znacznie przyspiesza zużycie się elementów silnika i powoduje inne efekty np. wydmuchanie uszczelki pod głowicą czy nadmierny wzrost temperatury oleju. Na Towim miejscu rozglądał bym się za jakimś innym cylindrem bo dalsza jazda na tulei może skończyć się totalną rozpierduchą kiedy tuleia pęknie zalbo się osunie, co nastąpi prędzej czy później kiedy moto dostanie ostro po dupie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”