problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: spartan » wt, 29 wrz 2009, 23:16

Powiem tak nicasil czy tuleja?był taki temat i nadal jest wałkowany:)Są wady ale i zalety.Pewnie każdy by śmigał na nicasilu ale trochę kosztuje i nie jest dostępny tak jak tuleja.Zaś tuleje są tańsze o 2/3 od nicasilu i są zakłady specjalizujące się w tulejowaniu cylindrów motocyklowych np.MOTORTECH KATOWICE.Tuleje są dobrej jakości a nie z pieca żeliwnego i rur odlane:)

Teraz będzie coraz chłodniej więc lepiej dla Kata,kup nową uszczelkę załóż dociągnij ją troszkę więcej niż w serwisówce jest napisane i śmigaj.Nie wiem czy masz wentylator czy nie ale jak nie to załóż od jakiegoś chińczyka.

Masz tuleję trudno przecież nie schowasz motoru do garażu i będziesz się tylko na niego gapił:/

Przed nicasilem tuleje były wszędzie,maszyny rolnicze samochody,motocykle itd.i jakoś działały oczywiście bywało że pękały ale teraz tuleje są lepszej jakości.Ale z drugiej strony silniki są bardziej obciążone więc błędne koło się zamyka.

Chłopaku nie pękaj tylko napraw i śmigaj:)
HUSABERG 4 STROKE FORCE

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: ghollum » śr, 30 wrz 2009, 10:16

spartan pisze: Przed nicasilem tuleje były wszędzie,maszyny rolnicze samochody,motocykle itd.i jakoś działały oczywiście bywało że pękały ale teraz tuleje są lepszej jakości.Ale z drugiej strony silniki są bardziej obciążone więc błędne koło się zamyka.
Ręce opadają jak się czyta takie teksty :rolleyes: , prównywanie silników maszyn rolniczych czy samochodów z przed 20lat czy nawet obecnych do wyczynowych silników motocyklowych 4T to już gróbe przegięcie :axe: , zdaj sobie sprawę z faktu że stopień wysilenia przeciętnego silnika w samochodzie o pojemności 1300cm3 i mocy 70KM jest blisko trzy krotnie mniejszy od np. silnika EXC450 który ze 100cm3 osiąga około 12KM, dla samochodu ten współczynnik to +-5,3KM, jeszcze ciekawiej wygląda ta wartość dla crossowej 250 w 4T i wyności ona około 18KM ze 100cm3!!! czyli ponad trzy krotnie więcej, dodatkowo silniki samochodowe o tej pojemności mają zwykle 3-4 cylindry i o wiele bardziej rozbudowany system chłodzenia. Przemilczę tutaj sprawę maszyn rolniczych typu np.Ursusa C-360 który to z pojemności 3500cm3 osiąga oszałamiające 60KM czyli 1,7KM ze 100cm3!!!!! To że w Twoim Husabergu tuleia jako tako się sprawuje wynika właśnie z faktu że jego silnik jest mniej wysilony i przy 600cm3 dysponuje około 55KM czyli ze 100cm3 produkuje +-9KM, litości ludzie zastanówcie się zanim zaczniecie klepać w klawiaturę :twisted: .

spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: spartan » śr, 30 wrz 2009, 15:32

Ojjojoj ale żeś ghollum amerykę odkrył.Pisałem ogólnie bo chodziło o stwierdzenie tylko faktu że tuleja sprawdzała się bardzo dobrze w starszych maszynach,lecz wiadomo nowe motocykle mają wysilone silniki i jest sprawa bardziej skomplikowana ogólnie było to stwierdzone a ty się rozpisałeś.Mam nadzieję że miło się pisało,ale raczej ciężko bo przecież raczki ci opadły.I ty też zastanów się zanim zaczniesz wypisywać dane które nikogo nie obchodzą i komplikujesz tylko sprawę banalną która była tylko zarysem.
HUSABERG 4 STROKE FORCE

Autor tematu
rademenes666
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 10:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: rademenes666 » czw, 1 paź 2009, 10:15

Witam ja jeszcze z jednym pytaniem.Czy przed miana nowej uszczelki powinienem dać głowice do splanowania? to znaczy do szlifnięcia w celu jej wyrównania, czy raczej sie tego w takich motocyklach nie robi.

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: pytlar » czw, 1 paź 2009, 13:46

można dać dla świętego spokoju :] w motorach jak najbardziej sie to robi :twisted: mniejsze szanse są na odkształcenia niż w np. samochodzie z kilkoma cylindrami, ale zawsze.
:)

motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: motocyklecross » pt, 2 paź 2009, 18:43

probemem jest na 99% tuleja
w tym moto to nie dziala
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”