Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
sjmlo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 20:19
Motocykl: KTM 250 SX
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok

Post autor: sjmlo » śr, 16 wrz 2009, 15:53

Witam,

Co jest przyczyną dużego spalania w KTM 250 SX 2T 2003 rok, moi koledzy też maja 250-siątki CR i Husqvarna podobne roczniki też 2T.
Na tym samym dystansie im crosik spali cały bak a mi lekko ponad 1,5 baka - pojemnoścu baków porównywalne, okol 8 litrów.

Chciałbym zaznaczyć że jakoś 1-2 miesiąca temu motory paliły równo(tyle samo), a teraz mój pali o 50% więcej :)
Czy może to być spowodowane zużytym tłokiem? Jak motor postoi 2-3 dni i próbuje go odpalić to z cylindra leje się paliwo(spływa po dyfuzorze).
Czytałem podobny temat i było w nim napisane jak powinna wyglądać świeca, moja jest czarna i znajduje się na niej olej.
Leje do paliwa Castrol 2T w proporcji 1:50.
Jak założe oryginalną świece NGK, taka jaka ma być do tego modelu to po jednym wyjeżdżonym baku moto na niej nie chce już jeździć.

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok

Post autor: Rams » śr, 16 wrz 2009, 19:03

Jeśli masz świecę czarną to znaczy, że motor dostaje za dużo benzyny. Świeca powinna mieć kolor kawy z mlekiem.

wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok

Post autor: wardzioch » śr, 16 wrz 2009, 20:28

Rams pisze:Jeśli masz świecę czarną to znaczy, że motor dostaje za dużo benzyny. Świeca powinna mieć kolor kawy z mlekiem.
Prawda, i teraz trzeba dać iglice wyżej o jeden albo dwa oczka.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok

Post autor: tonku » śr, 16 wrz 2009, 20:59

wardzioch pisze:
Rams pisze:Jeśli masz świecę czarną to znaczy, że motor dostaje za dużo benzyny. Świeca powinna mieć kolor kawy z mlekiem.
Prawda, i teraz trzeba dać iglice wyżej o jeden albo dwa oczka.
raczej niżej :wink:

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok

Post autor: WLD_Wlodi » śr, 16 wrz 2009, 21:29

tonku pisze:
wardzioch pisze:
Rams pisze:Jeśli masz świecę czarną to znaczy, że motor dostaje za dużo benzyny. Świeca powinna mieć kolor kawy z mlekiem.
Prawda, i teraz trzeba dać iglice wyżej o jeden albo dwa oczka.
raczej niżej :wink:
Oglice przestawić o pare ząbków wyżej, czyli cała iglica będzie niżej :P

Mieszanke rób gęstszą, np 1:30-1:40.

Autor tematu
sjmlo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 20:19
Motocykl: KTM 250 SX
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok

Post autor: sjmlo » czw, 17 wrz 2009, 11:50

Ok przestawię iglice wyżej, napewno mieszankę 1:30-1:40? W serwisowce jest zeby robic 1:40-1:60 zaleznie od jakosci oleju.

A dlaczego się leje z cylindra paliwo? i jeszcze motor przerywa na wysokich obrotach.

Mikser
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 151
Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok

Post autor: Mikser » czw, 17 wrz 2009, 17:36

sjmlo pisze:Ok przestawię iglice wyżej, napewno mieszankę 1:30-1:40? W serwisowce jest zeby robic 1:40-1:60 zaleznie od jakosci oleju.

A dlaczego się leje z cylindra paliwo? i jeszcze motor przerywa na wysokich obrotach.
Iglicę, jeśli już przestaw niżej, nie wyżej. Mieszankę rób według serwisówki. Poza tym sprawdź poziom pływaka i czy zaworek pływakowy jest szczelny.

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok

Post autor: Ce eRa » pn, 21 wrz 2009, 12:05

Co do mieszanki to jak się pyrka to powinno się robić 1:40 ,bo jak dasz 1:30 to nie będzie spalał wszystkiego oleju i będzie zamulało, a jak wstawiasz mu to dawaj 1:30-35.

michal_h
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: czw, 30 kwie 2009, 13:44
Motocykl: czarno-pomarańczowe bydle
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: pod Warszawą
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok

Post autor: michal_h » wt, 22 wrz 2009, 04:30

zanim zaczniesz gmerac w gazniku sprawdz spasowanie tloka bo jak sie okaze ze tlok do wymiany (a raczej napewno tak jest..) i rozregulujesz gaznik to potem na nowym tloku moto w ogole nie bedzie chcialo latac.

Autor tematu
sjmlo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 20:19
Motocykl: KTM 250 SX
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok

Post autor: sjmlo » śr, 9 cze 2010, 18:24

Chciałbybm wrócić do temau :)

Otóż, jestem po wymianie tłoka (selekcja B tłok vertex - na nicasilu), ps. ten tłok ma 2 pierścienie, poprzedni prox'a miał 1, ma to jakieś znaczenie? czy zależy od producenta?

wracając do tematu... motor pali tyle samo co przed wymiana tłoka, mam gaźnik Keihin z oznaczeniem PWK 86SAO (to to samo co KEIHIN PWK 38-S AG?) bo w serwisówce mam własnie ustawienia do tego gaźnika.

Gażnik ma dysze główną 178 i dysze wolnych obrotów 50, iglica była ustawiona na 3 pozycji od góry(czyli tak jak serwisówka pisze), śruba od mieszanki wykręcona na 1 obrót, ale motor przerywał praktycznie w całym zakresie obrotów, zmieniłem pozycje iglicy na 1 od góry wykręciłem jeszcze śrubkę od mieszanki o 0,5 obrotu, czyli na 1,5 obrotu i motor chodzi idealnie, wkręca się idealnie, z tym że "pije paliwo jak smok" (w porównaniu z cr250 2t wypala 1,5-2 baki na jeden bak CR-ki). Co jeszcze można zrobić żeby motor miej palił?
Zamontowałem jeszcze na przelewy buteleczke 100ml i po wypaleniu prawie całego baku, buteleczka była pełna(100ml) i napewno jeszcze więcej wyleciało. Odchylałem motor poziomie i w pionie i paliwo leciało przelewami przy około 60 stopniach, więc chyba jest ok, lecz wiadomo podczas jazdy, gdy moto jest w ruchu(stawianie na koło, skakanie na hopkach) coś tam paliwa wyleci, sprawdzał może ktoś ile paliwa ubywa przy wypaleniu 1 baczka? Może już części w gaźniku są zużyte? Są jakieś zestawy naprawcze do gażników i gdzie je można kupić?
Jeżdze na świecy ISKRA z CPNu za 7zł :) bo na świeca NGK dopasowana do tego moto, po wypaleniu jednego baku odrazu pada i już motor nie odpala :( Natomiast na świecy ISKRA jeżdze bardzo długo :)

Tabela ustawień gażnika:

karol_ktm
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: pn, 25 sty 2010, 15:33
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3city
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok

Post autor: karol_ktm » śr, 9 cze 2010, 18:45

powiedz mi jak zamontowales taki baniaczek na przelewy i co to za buteleczka, bo chetnie sam bym cos takiego zrobil.

Czasem jak moto stoi to przelewa sie (plywaki cos nie domykaja) ale lekko stukne, pukne, przechyle moto i wszystko wraca do normy, mimo to chcialbym wiedziec czy nie trace bezyny podczas jazdy (glownie tor)

Jony
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 694
Rejestracja: wt, 11 lip 2006, 12:06
Motocykl: crossowy najlepiej
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kraków/ Kanada
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok

Post autor: Jony » śr, 9 cze 2010, 22:06

Taki zbornik to się robi do supermoto. Kupuje się specjane zestawy do zamontowania. A jak chcesz taka prowizorkę żeby przeszło do dajesz cokolwiek, raz przez odbiór techniczny przeszło puste pudełko od keczupu.

a co do dużego spalania to na 80% masz to samo:
viewtopic.php?f=3&t=3128&hilit=leje+sie+paliwo
Honda CRF250r
Yamaha YZ250F
Husqvarna TC250- enduro konwersja
Yamaha YZ125- najlepsza zabawka EVER

THE POLISH NIGHTMARE #715
www.mxFOLGA.pl
LIFESTYLE na FB

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”