Redukcja spalania 2t-250

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
damiii
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 128
Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Redukcja spalania 2t-250

Post autor: damiii » pn, 14 wrz 2009, 19:55

Witam! Posiadam obecnie Rm 250 z 93r. Maszynka super chodzi, poza olbrzymim spalaniem. Mam bak 13litrowy i taki bak to jakies 2-2,5h mojej jazdy. Nie jezdze na zawodach tylko w zwyklym terenie, wprawdzie lubie przypier..... ale czy to spalanie to nie za duzo?? Dla porownania kolega ma Cr 250 i ja spale prawie caly 13 litrowy a on troche ponad poł 8 litrowego. Mysle ze jedna z przyczyn moze byc mocna kostka 120 ale czy ja wiem?? Co ma na to wpływ?? Czekam na jakies propozycje zwiazane z redukcja spalania.

r4cz3k
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: wt, 28 paź 2008, 13:36
Motocykl: CR 125 2k3
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gryfino
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Redukcja spalania 2t-250

Post autor: r4cz3k » pn, 14 wrz 2009, 20:05

Spali tyle ile mu wlejesz ;) Ale jak mówisz (a raczej piszesz) że lubisz mu poprz*pierdalać to tak Ci spalać, to jest 2t i to jeszcze 250 a to pije ;)
Honda CR 125R 2003r.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Redukcja spalania 2t-250

Post autor: grayfox » pn, 14 wrz 2009, 20:33

4l w 2.5h jazdy na CR 250? Jakoś nie chce się mi w to wierzyć. 1.5l na godzinę... to już moja kosiarka do trawy więcej pali.

Ja na Cr 125 w godzinę jazdy spale od 3(delikatna jazda) do 5 gdy jadę na 100% swoich możliwości.

IMO 13 l na 2.5 h to masz trochę ponad 5l na godzinę. Skoro lubisz przypierdalać na 250tce jak to określiłeś to nic w tym dziwnego.

michallyz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: ndz, 15 lut 2009, 22:50
Motocykl: YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Raków k/ Staszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Redukcja spalania 2t-250

Post autor: michallyz » pn, 14 wrz 2009, 20:59

nie dziw sie kumpla kx 250 gdy jeżdzimy ostro to wypije pełny bak i jeszcze doleje mu 5l i nieraz na styk do domu wraca gdy ja spale cały swój bak czyli 8l i jeżdzimy tez gdzieś koło 3h miejscami powoli a miejscami na maxa

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Redukcja spalania 2t-250

Post autor: Ce eRa » pn, 14 wrz 2009, 21:06

Daj iglice na 4-ty albo 5-ty otwór i będzie mniej palił, ale straci też trochę na mocy.Ja miałem na 5 i wydawało mi się że dużo palił (2-3 litry na godzinę spokojnej jazdy) ale jak dałem na 3 to w godzinę przy wstawianiu wziął mi ok5-6 litrów.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Redukcja spalania 2t-250

Post autor: amator » pn, 14 wrz 2009, 22:40

damiii pisze:Witam! Posiadam obecnie Rm 250 z 93r. Maszynka super chodzi, poza olbrzymim spalaniem. Mam bak 13litrowy i taki bak to jakies 2-2,5h mojej jazdy. Nie jezdze na zawodach tylko w zwyklym terenie, wprawdzie lubie przypier..... ale czy to spalanie to nie za duzo?? Dla porownania kolega ma Cr 250 i ja spale prawie caly 13 litrowy a on troche ponad poł 8 litrowego. Mysle ze jedna z przyczyn moze byc mocna kostka 120 ale czy ja wiem?? Co ma na to wpływ?? Czekam na jakies propozycje zwiazane z redukcja spalania.
2-2,5 godziny na 13 litrach daje 5-5,5 litra na godzinę , muszę przyznać ze to bardzo przyzwoity i oszczędny wynik. nic nie szukaj i nic nie reguluj żadnymi iglicami , dyszami , czy poziomem paliwa itp. jak ci sugeruja podpowiadacze bo skończy sie na wypalonym tłoku i kosztach .
250-ka to przecież 50 koników które czymś trzeba nakarmić żeby ciągnęły, dlatego pozornie wydaje sie to żuzycie dyżym ale u ciebie tak nie jest. wszystko jest ok.
aleeeeeeeeee. oponka 120 to prawda lekka przesada, przy okazji łańcuch może oringowy? to też zwiększa opory toczenia . taką oponke rozpędzić to i szybciej sie wyciąga i zębatka leci .
jedyna rada jak chcesz mniej wydawać na paliwo to wymień na 125 ale znowu tam serwisowac tłok trzeba częsciej tak że w sumie wyjdzie na jedno. powodzenia, pozdrawiam amator

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Redukcja spalania 2t-250

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 15 wrz 2009, 11:19

Daj iglice na 4-ty albo 5-ty otwór i będzie mniej palił
Mniej paliwa = wypalona dziura na denku tłoka.


rafcio911
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: wt, 19 maja 2009, 13:35
Motocykl: KTM sx 125 05r. rattay !
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Redukcja spalania 2t-250

Post autor: rafcio911 » wt, 15 wrz 2009, 12:13

WLD_Wlodi pisze:
Daj iglice na 4-ty albo 5-ty otwór i będzie mniej palił
Mniej paliwa = wypalona dziura na denku tłoka.

dlaczego tak sie moze stac??, ja w mojej cr 125 01r dalem niedawno na sam dol... czy to zle ?

SpaliniarzMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: ndz, 15 mar 2009, 23:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Redukcja spalania 2t-250

Post autor: SpaliniarzMX » wt, 15 wrz 2009, 14:03

Zmieniłeś skład mieszanki , zła proporcja powietrza z paliwem z powoduje zwiększenie temperatury spalin a co za tym idzie już wiesz :rolleyes: , skład mieszanki możesz poznać między innymi po kolorze świecy , ale nie zawsze się to sprawdza , w przypadku kiedy nie będziesz ostro dawał w palnik wszystko będzie ok , ale kiedy zaczniesz dawać ostro to może dojść do wypalenia dziury , zatarcia itp . Jeżeli na poprzednich ustawieniach moto normalnie pracowało i świeca była ok to lepiej nie kombinuj albo ustaw iglice na środek .

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Redukcja spalania 2t-250

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 15 wrz 2009, 16:01

Iglice się ustawia po kolorze świecy a nie po tym czy komuś się wydaje że moto pali dużo, albo mało.

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Redukcja spalania 2t-250

Post autor: jacekz80 » wt, 15 wrz 2009, 17:04

A możecie opisac jaki kolor świecy jest poprawny,a jaki nie.Co jest jakim powodem niedociągnięc.(Wszystkie kolory:)

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Redukcja spalania 2t-250

Post autor: ecik » wt, 15 wrz 2009, 18:28

czarna świeca - za dużo paliwa
biała świeca - za mało paliwa
kawa z mlekiem (rudawa) - super ^^

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”