Gas Gas EC 250 2T remont- pytania

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
piwolsz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 3 wrz 2009, 10:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Gas Gas EC 250 2T remont- pytania

Post autor: piwolsz » wt, 8 wrz 2009, 00:49

Witam
szukałem na forum jakis informacji ale nie znalazlem nic podobnego.
W ostatni weekend udałem sie na przejazdzke po okolicznych lasach i skonczylo sie tak ze wrocilem na lince holowniczej... Podczas jazdy w pewnym momencie cos wydalo metaliczny dzwiek. Odrazu zatrzymalem motor, popatrzylem nie bylo zadnych wyciekow wiec kopnalem go jeden raz. Za drugim razem nie dalo sie juz kopnac. Po powrocie do domu i rozebraniu silnika okazalo sie ze tlok wygląda tak:

Czesc jego fragmentow byla w dyfuzorze a czesc zostala w okolicy korby. Cylinder nie wyglada na porysowany. Takl czy inaczej wiem juz ze musze kupic tłok i zrobic szlif.
Jednak najwiekszy problem jest z tym aby ruszyc korbowodem gdyz jeden z fragmentow tloka go blokuje( dodatkowo musze wymienic łozyska i ogolnie zobaczyc czy cos nie jest pokrzywione). W zwiazku z tym niestety ale konieczne jest rozpolowienie silnika. Nigdy tego nie robilem, ale po telefonie do serwisu gdzie uslyszalem ze taka usluga kosztuje 500 zl i ze lepiej chyba silnik kupic stwierdzilem, ze moze dam rade sam to zrobic. Kilka osob ostrzegalo mnie glownie nad tym zeby uwazac na skrzynie biegow i na to ze moge miec ja potem problem dobrze zlozyc. Czy rzeczywiscie moze to byc trudne do zlozenia?

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gas Gas EC 250 2T remont- pytania

Post autor: tonku » wt, 8 wrz 2009, 11:33

piwolsz pisze: po telefonie do serwisu gdzie uslyszalem ze taka usluga kosztuje 500 zl i ze lepiej chyba silnik kupic stwierdzilem, ze moze dam rade sam to zrobic.
to lepiej się za to sam zabiesz :wink:
nie jest,to jakoś bardzo skomplikowane.poprostu nie spiesz się,i nie rób nic na chama młotem 5kg.zwróć uwage,czy wszystkie śruby łączące kartery są odkręcone,czasem łożyska wału nie chcą "puścić" to postaraj się nie zdemolować karterów.na skrzynie też musisz zwrócić uwage,ale też nie panikuj(nie jest tak,że się odrazu rozsypie w mak),bo jak to zrobisz uważnie to zostanie ona w jednym karterze w nienaruszonym stanie.po rozpołowieniu możesz sobie zrobić fotke skrzyni(żebyś wiedział jak wszystko wyglądało).czasami na wałkach skrzyni,i pomiędzy trybami mogą być podkładki dystansowe i na nie musisz szczególnie uważać,bo są bardzo ważne(dasz nie tam gdzie była i któryś bieg może szarpać).
Powoli i z głową i dasz rady bez problemu!a następnym razem,to po omacku się uda :wink:

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gas Gas EC 250 2T remont- pytania

Post autor: pytlar » wt, 8 wrz 2009, 12:58

mialem taki motor i robiłem silnik - sprawa bardzo prosta, bo jedno lewe łożysko jest 2 częściowe wiec wychodzi bez oporu :] trzeba tylko zdjąć kosz sprzęgłowy, żeby sciągnąć zębatke z wału po prawej stronie jak chcesz wymienic łożyska na wale.
Przy rozpoławianiu silnika miej go przechylonego na prawą strone - skrzynia zostaje w prawym karterze i nic nie wypadnie z niego. Wejdz na strone GasGasa i tam są fiszki do tego silnika do sciągniecia, tłok najtaniej dostaniesz na olekmotocykle.
:)

wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gas Gas EC 250 2T remont- pytania

Post autor: wardzioch » wt, 8 wrz 2009, 13:30

Jak nigdy nie rozkręcałeś silnika to powinieneś sie zaopatrzyć w trochę lepsze klucze i narzędzia. Możesz mieć tez problemy z koszem sprzęgłowym, ciężko odkręca się nakrętkę (pomocny może być klucz pneumatyczny). I jeszcze z magneto robi problem początkującym, dobrze mieć ściągacz do niego, albo po prostu mieć ściągacz do łożysk i go wykorzystać do magneta. Fajnie też jak byś kupił może pożyczył od kogoś klucz dynamometryczny do skręcania silnika . A zresztą powinieneś sobie bez problemu poradzić w końcu to 2 sów :) .
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

Autor tematu
piwolsz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 3 wrz 2009, 10:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gas Gas EC 250 2T remont- pytania

Post autor: piwolsz » wt, 8 wrz 2009, 16:08

Dzięki za pomoc! Jutro sie zabieram za rozbieranie silnika. Mam nadzieje ze wszystko pojdzie dobrze:)

Autor tematu
piwolsz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 3 wrz 2009, 10:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gas Gas EC 250 2T remont- pytania

Post autor: piwolsz » sob, 12 wrz 2009, 19:24

Witam
silnik udało się już rozkręcić bez większych problemów. Problem był jeden i niestety konieczne było dorobienie sciągacza do magneta. Cylinder i tłok jest już w auto-szlifie i pozostaje czekanie... Poniżej wrzucam zdjęcia, gdyby ktoś remontował kiedyś Gasgasa to może mu się to przyda.
Przy okazji mam jeszcze pytanie:
- mieszankę w jakich proporcjach oleju do benzyny leje się do silnika po dotarciu?


Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gas Gas EC 250 2T remont- pytania

Post autor: Mateusz_MX » sob, 12 wrz 2009, 22:35

piwolsz pisze: Przy okazji mam jeszcze pytanie:
- mieszankę w jakich proporcjach oleju do benzyny leje się do silnika po dotarciu?
25:1 jeden bak, potem 30:1.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
piwolsz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 3 wrz 2009, 10:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gas Gas EC 250 2T remont- pytania

Post autor: piwolsz » czw, 19 lis 2009, 19:35

Remont został zakończony i wszystko poszlo zgodnie z planem chociaż były pewne problemy ze skrzynia biegów gdyż wszystkie wodziki wypadły :) Jakby ktoś miał jakieś pytania to śmiało może pisać!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”