Regeneracja zaworow

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Drobka27mx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 250
Rejestracja: sob, 14 sty 2006, 18:23
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z "10-cio lecia "
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Regeneracja zaworow

Post autor: Drobka27mx » czw, 21 wrz 2006, 16:52

siema!
istnieje wogole cos takiego? na czym t polega ? gdzie takie cos zrobic? czekam na odpowiedzi bo jesli chodzi o mechanike to umiem.................................no nic :D :twisted:
"Bardzo dużo się nauczyliśmy - również tego, że wciąż musimy się wiele nauczyć." #199

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » czw, 21 wrz 2006, 18:39

Taak istnieje regeneracja zaworow, dzwonisz do sklepu i zamawiasz nowe ;p innego sposobu nie znam. Czasem trzeba jeszcze gniazda sfrezowac, ale z tym nie jest latwo.

Pozdro

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: regeneracja zaworow

Post autor: BaRy » czw, 21 wrz 2006, 19:06

Drobka27mx pisze:siema!
istnieje wogole cos takiego? na czym t polega ? gdzie takie cos zrobic? czekam na odpowiedzi bo jesli chodzi o mechanike to umiem.................................no nic :D :twisted:
A o jakie moto chodzi??

Ja so swojej CRFy sprowadzłem z niemiec zawory ssące ale nie tytanowe jak w serii ale stalowe a do nich w komplecie jakieś szpecjalne podwójne sprężyny oraz gniazda, prowadnice i podkładki.
Ale gniazd i prowadnic nie wymieniałem bo orginalne były jeszcze dobre.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

#66
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 277
Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
Motocykl: Yamaha '08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: #66 » czw, 21 wrz 2006, 20:50

Sam mialem ostatnio z tym problemy. No z zaworami nic nie zrobisz musisz kupic nowe. Mozesz jedynie dorobic gniazda, jest to nieduzy koszt ok 200 zł. O tym dorabianiu gniazd chodzą rózne opinie. Przewaznie ludzie mówią ze to nie wytrzymuje w wyczynowych motorach. Ja ostatnio dorobilem gniazda i kupilem nowe zawory do YZF. Jezdze na tym ok 1 miesiąc i jest ok.

Ja tez mam pytanie w tym temacie:
Zamówiłem nową głowice z zagranicy i czy te zawory które teraz mam (niedawno kupione) mozna bez problemu przełozyc do tej nowej głowicy ?

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » czw, 21 wrz 2006, 20:56

mozna bez problemu przełozyc do tej nowej głowicy ?
Mozesz jedynie dorobic gniazda
:wink:
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

#66
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 277
Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
Motocykl: Yamaha '08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: #66 » czw, 21 wrz 2006, 21:16

Źle mnie zrozumiałes :). W ksiazce serwisowej pisze ze zawory powinno sie wymieniac co jakis tam czas. Wiec jesli przyszedł juz czas tej wymiany to nie da sie "uratowac" tych zawórów tylko cza kupic nowe. A jesli ja niedawno kupiłem nowe zawory i zaniedługo bede miał nową głowice to czy te "prawie" nowe zawory moge przełozyc do nowej głowicy ?
Oczywiscie zawioze to do firmy która sie w tym specjalizuje oni je dotrą itp. Bede to robil za niedługo poniewaz mam taką lekką niepewnosc jak jade, ze te dorobione gniazda kiedys nie wytrzymią.

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » czw, 21 wrz 2006, 21:22

Tomek-KTM pisze:Źle mnie zrozumiałes :). W ksiazce serwisowej pisze ze zawory powinno sie wymieniac co jakis tam czas. Wiec jesli przyszedł juz czas tej wymiany to nie da sie "uratowac" tych zawórów tylko cza kupic nowe. A jesli ja niedawno kupiłem nowe zawory i zaniedługo bede miał nową głowice to czy te "prawie" nowe zawory moge przełozyc do nowej głowicy ?
Oczywiscie zawioze to do firmy która sie w tym specjalizuje oni je dotrą itp. Bede to robil za niedługo poniewaz mam taką lekką niepewnosc jak jade, ze te dorobione gniazda kiedys nie wytrzymią.
Jasne że możesz, tylko trzeba gniazda ułożyć pod zawory i od nowa dobrać grubości płytek.

Tylko po co nowa głowica :?:


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

Jony
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 694
Rejestracja: wt, 11 lip 2006, 12:06
Motocykl: crossowy najlepiej
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kraków/ Kanada
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Jony » śr, 3 sty 2007, 21:41

Mam pytanko. Jak sie sprawdza zawory?? Po kolei co sie robi.
Pozdro
Laik")
Honda CRF250r
Yamaha YZ250F
Husqvarna TC250- enduro konwersja
Yamaha YZ125- najlepsza zabawka EVER

THE POLISH NIGHTMARE #715
www.mxFOLGA.pl
LIFESTYLE na FB

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » śr, 3 sty 2007, 21:51

- zdejmujesz zbiornik
- odkręcasz pokrywe zaworów
- odkręcasz wałki lub wałek
- odkręcasz głowice
- i masz dostęp do cylindrów i możesz zobaczyć w jakim są stanie.

Pamiętaj żeby dać nową uszczele pod głowicą po takiej "operacji"

Chyba, że chodzi ci o regulacje to było już pisane na 4um > SZUKAJ!
Jak coś zapomniałem to mnie poprawcie.

pozdr.
RS SERWIS

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » śr, 3 sty 2007, 22:00



Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 3 sty 2007, 22:04

Głowice też trzeba odkręcać na krzyż i potem wszystko skręcić odpowiednio.

Głowice danym momentem na dwa razy też na krzyż i wałki delikatnie dokręcamy bo się rozlecą. W manualu zobacz momenty.

Co do luzów zdejmuje się tylko pokrywe zaworową i nic wiecej czyli tą pierwszą przykrywkę
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » śr, 3 sty 2007, 23:13

Koledze chodziło chyba o luzy zaworowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”