dziwne zachowania ktma sxa 125
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 30
- Rejestracja: śr, 1 kwie 2009, 16:23
- Motocykl: Yzf 250 08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: dziwne zachowania ktma sxa 125
w moim miałem to samo... Okazało sie ze uszczelki nie wytrzymały i sie dostałą woda do wału. Niestety zatarł sie nicasil i tłok oraz łożyska na korbie. Dodam ze było to może ze 4 mh po remacie było to spowodowane nie umiejętnym serwisem...
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: dziwne zachowania ktma sxa 125
A może ci się sterowanie zaworu wydechowego odkręciło, skoro nie ma mocy na wysokich obrotach i zawór leży w pozycji na niskie obroty, czyt. zamyka okno wydechowe.
A co do tego wycieku czarnego oleju spod dyfuzora, to może to być po prostu nie dopalone paliwo. U mnie cały dyfuzor jest tak właśnie uciaprany, a nie ma mowy żeby mi olej ze skrzyni brało a na niskich obrotach też nie jeżdżą, żęby paliwo miało się kiedy niedopalać :finga:
A co do tego wycieku czarnego oleju spod dyfuzora, to może to być po prostu nie dopalone paliwo. U mnie cały dyfuzor jest tak właśnie uciaprany, a nie ma mowy żeby mi olej ze skrzyni brało a na niskich obrotach też nie jeżdżą, żęby paliwo miało się kiedy niedopalać :finga:
-
Autor tematuBostorn
- Mistrz prostej
- Posty: 118
- Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
- Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: dziwne zachowania ktma sxa 125
dośc często udzielam się na forum motocyklowym ścigacz.pl i tam pewien urzytkownik napisał tak:
Wyglada to calkiem jakbys go przekrecil, za dlugo przytrzymal na pelnej pizdzie... W takim wypadku ten szum to moze byc korba a spadek mocy - zalany pierscionek przez tloka (tlok sie zaczyna jakby topic i zalewa pierscien) wtedy traci kompresje i sika olejem... Najlatwieszy sposob na zajechanie korby i tloka to wlasnie taka droga na ktorej nakreciles filmik (nie zapominaj ze to jest MX moto)... I mocno odradzam w takiej sytuacji robienie przegazowek i jakiejkolwiek jazdy... Zciagaj cylka i badaj co jest grane, bo jak cos sie posypie to łoooo-hoho... A kartka sie nie sugeruj zbytnio;) chyba ze jest to lista rzeczy ktore sam robiles... Powodzenia...
czy aby dobrze mówi??
ps: w moim poprzendim motocyklu spust oleju był pod silnikiem, tutaj natomiast podobna śruba jest nie opodal dźwigni zmiany biegów, czy aby na pewno to ta śruba??
ehh;/ nie mam czasu aby rozebrac silnika, zresztą nie chce tego sam robic, bo specem nie jestem i niestety ale jak cos popsuje to będzie mnie to nie mało kosztowało ;/
może w któryś wolniejszy weekend zajadę do konkretnych osób i poproszę o pomoc, te stuki wydobywają się jak by w kiszce.. to od kichy idzie takie metalurgiczne brząkanie i szumienie, z tych okolic
najlepszym rozwiązaniem było by zdjęcie cylindra, oczywiscie bez rozbierania głowicy, ale mówie chwilowo nie mam ani czasu ani konkretnego miejsca na too ;/
miałem sobie wybudowac garaż ale noo rodzice nie zgodzili się na to ;/
i tak oto męcze się w jakiejś zapyziałem stolarni, gdzie nie mam zamiaru świecy rozkkrecac bo moze jakies dziadostwo się dostac, co prawda zamiatam, sprzątam jak tylko często sie da ale w trosce o bezpieczenstwo silnika wolę to w odpowiednim miejscu go rozebrac
Wyglada to calkiem jakbys go przekrecil, za dlugo przytrzymal na pelnej pizdzie... W takim wypadku ten szum to moze byc korba a spadek mocy - zalany pierscionek przez tloka (tlok sie zaczyna jakby topic i zalewa pierscien) wtedy traci kompresje i sika olejem... Najlatwieszy sposob na zajechanie korby i tloka to wlasnie taka droga na ktorej nakreciles filmik (nie zapominaj ze to jest MX moto)... I mocno odradzam w takiej sytuacji robienie przegazowek i jakiejkolwiek jazdy... Zciagaj cylka i badaj co jest grane, bo jak cos sie posypie to łoooo-hoho... A kartka sie nie sugeruj zbytnio;) chyba ze jest to lista rzeczy ktore sam robiles... Powodzenia...
czy aby dobrze mówi??
ps: w moim poprzendim motocyklu spust oleju był pod silnikiem, tutaj natomiast podobna śruba jest nie opodal dźwigni zmiany biegów, czy aby na pewno to ta śruba??
ehh;/ nie mam czasu aby rozebrac silnika, zresztą nie chce tego sam robic, bo specem nie jestem i niestety ale jak cos popsuje to będzie mnie to nie mało kosztowało ;/
może w któryś wolniejszy weekend zajadę do konkretnych osób i poproszę o pomoc, te stuki wydobywają się jak by w kiszce.. to od kichy idzie takie metalurgiczne brząkanie i szumienie, z tych okolic
najlepszym rozwiązaniem było by zdjęcie cylindra, oczywiscie bez rozbierania głowicy, ale mówie chwilowo nie mam ani czasu ani konkretnego miejsca na too ;/
miałem sobie wybudowac garaż ale noo rodzice nie zgodzili się na to ;/
i tak oto męcze się w jakiejś zapyziałem stolarni, gdzie nie mam zamiaru świecy rozkkrecac bo moze jakies dziadostwo się dostac, co prawda zamiatam, sprzątam jak tylko często sie da ale w trosce o bezpieczenstwo silnika wolę to w odpowiednim miejscu go rozebrac
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun
No Risk, No Fun
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: dziwne zachowania ktma sxa 125
Mialem taką sytuacje w swoim SX, "podkowa" która steruje zaworem wydechowym się odkręciła i dźwigienka ustawiła go na max. otwarty.
Foto:
Żeby dobrać się do tej podkowy, trzeba ściągnąć cylinder i odkręcić pokrywe od strony zaworu wydechowego:
Stało mi się to nagle, przy skoku na hopie. Moto zaczęło głośniej chodzić, nie miało dołu(zawór się przestawił na max), dźwięk jak by walić młotkiem o blache(dźwięk było słychać z dyfuzora).
Co do oleju, to niestety crossy tak mają że nie zawsze ten olej przepalają i wtedy spływa po dyfuzorze ;]
Foto:
Żeby dobrać się do tej podkowy, trzeba ściągnąć cylinder i odkręcić pokrywe od strony zaworu wydechowego:
Stało mi się to nagle, przy skoku na hopie. Moto zaczęło głośniej chodzić, nie miało dołu(zawór się przestawił na max), dźwięk jak by walić młotkiem o blache(dźwięk było słychać z dyfuzora).
Co do oleju, to niestety crossy tak mają że nie zawsze ten olej przepalają i wtedy spływa po dyfuzorze ;]
-
Autor tematuBostorn
- Mistrz prostej
- Posty: 118
- Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
- Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: dziwne zachowania ktma sxa 125
oo to już mamy jakiś trop;d
na co mam zwrócic uwagę podczas rozkręcania i próby naprawienia tego??
i czy wystarczy jak dam pod cylek 1dną cienką uszczelke więcej??
nie bd wymieniał całego kompletu bo to głupota
tak właśnie u mnie taki metalurgiczne stukanie z dyfuzora się wydobywa ale na wszelki wypadek mogę posprawdzac łożyska na korbie itp
aaa czy spuszczac olej ze skrzyni?? i czy ta śruba od spustu oleju jest właśnie przy dźwigni zmiany biegów??
na co mam zwrócic uwagę podczas rozkręcania i próby naprawienia tego??
i czy wystarczy jak dam pod cylek 1dną cienką uszczelke więcej??
nie bd wymieniał całego kompletu bo to głupota
tak właśnie u mnie taki metalurgiczne stukanie z dyfuzora się wydobywa ale na wszelki wypadek mogę posprawdzac łożyska na korbie itp
aaa czy spuszczac olej ze skrzyni?? i czy ta śruba od spustu oleju jest właśnie przy dźwigni zmiany biegów??
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun
No Risk, No Fun
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: dziwne zachowania ktma sxa 125
Są 2 śruby spustu oleju. Od strony sprzęgła i od strony dźwigni skrzyni biegów.
-
Autor tematuBostorn
- Mistrz prostej
- Posty: 118
- Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
- Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: dziwne zachowania ktma sxa 125
dzięki wielkie
własnie wyruszam myc moto, autko i wyciągac z ktma silnik
mam nadzieję że jakoś się z tym bez problemów uporam ;d
jak tlyko rozkręce wszystko zdam tutaj relację
własnie wyruszam myc moto, autko i wyciągac z ktma silnik
mam nadzieję że jakoś się z tym bez problemów uporam ;d
jak tlyko rozkręce wszystko zdam tutaj relację
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun
No Risk, No Fun
-
Autor tematuBostorn
- Mistrz prostej
- Posty: 118
- Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
- Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: dziwne zachowania ktma sxa 125
więc tak z tej sruby przy dźwigni zmiany biegów zlałem jakies 500ml oleju ale gdzie jest 2gi spust oleju z 2giej strony? nie mogłem nigdzie znalesc
a co do reszty- silnik rozebrany i porobione foty
powiedzcie mi przy okazji, skomentujcie i powiedżcie na co mam zwrócić jeszcze uwagę i co mam sprawdzic bo boje się bay jakieś łożyska mi nie poszły... ;/ i głowicy nie wycharatały
apropo przyjrzyjcie się tym skaleczeniom na tłoku i głowicy, od czego one mogą byc??
te przebarwienie mnie przestraszyło czy tak powinno byc?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b14 ... 3baf2.html
1 strona tłoka
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/894 ... 06a75.html
2ga
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e04 ... c7620.html
i góra, od czego są te skaleczenia??
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/323 ... bce74.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/751 ... 5bc15.html
dyfuzor, w tym miejscu był obsrany olejem i to zdrowo a u mnie wczesniej nie srał olejem...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0d3 ... 43b0c.html
głowica
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/64f ... c07e52.htm
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2d ... 459fd.html
zawór wydechowy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b3 ... 7209f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/467 ... df84c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d0 ... ed92e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7af ... 57839.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43c ... 0b65c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ff ... a3508.html
a co do reszty- silnik rozebrany i porobione foty
powiedzcie mi przy okazji, skomentujcie i powiedżcie na co mam zwrócić jeszcze uwagę i co mam sprawdzic bo boje się bay jakieś łożyska mi nie poszły... ;/ i głowicy nie wycharatały
apropo przyjrzyjcie się tym skaleczeniom na tłoku i głowicy, od czego one mogą byc??
te przebarwienie mnie przestraszyło czy tak powinno byc?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b14 ... 3baf2.html
1 strona tłoka
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/894 ... 06a75.html
2ga
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e04 ... c7620.html
i góra, od czego są te skaleczenia??
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/323 ... bce74.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/751 ... 5bc15.html
dyfuzor, w tym miejscu był obsrany olejem i to zdrowo a u mnie wczesniej nie srał olejem...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0d3 ... 43b0c.html
głowica
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/64f ... c07e52.htm
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2d ... 459fd.html
zawór wydechowy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b3 ... 7209f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/467 ... df84c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d0 ... ed92e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7af ... 57839.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43c ... 0b65c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ff ... a3508.html
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun
No Risk, No Fun
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 251
- Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
- Motocykl: yz125 sx125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: dziwne zachowania ktma sxa 125
Zdjecia nie sa najlepszej jakosci, ale widac na nich ze silnik masz po przejsciach... a wiec tak:
-przebarwienia na wale powstaly od zbyt duzej temperatury, wczesniejsze stuki wywolane byly zapewne zuzytym lozyskiem korbowodu. Zatarte lozysko dalej pracujac wytwarza duza temperature w skutek tarcia. Poruszaj korbowodem gora dol i zobacz jaki masz luz, ja osobiscie stawiam na to ze duzy.
-na denku tloka i glowicy masz takie uszczerbienia od jakiegos ciala obcego, ktore dostalo sie nad tlok. Sprawdz czy w kanalach w cylindrze niczego nie ma lub w komorze korbowej. Osobiscie stawiam, ze to cialo obce jest z dolnego lozyska korby.
-mechanizm zaworu jak widac ze zdjec, masz niekompletny. Brakuje jednego z trybow, co prowadzi do zlej pracy zaworu.
-sprawdz gladz cylindra, czy nie ma widocznych lub wyczuwalnych rys.
-jezeli z silnika spusciles tylko 500ml oleju, to znaczy ze do skrzyni korbowej zasysany byl olej (padniety uszczelniacz lub nieszczelna komora). O braniu oleju swiadczy rowniez niespalony olej na wydechu i dymienie na pracujacym silniku
Podsumowujac ktos nie dbal o ten motor i zylowal go do konca...motto? szukuj portfel
-przebarwienia na wale powstaly od zbyt duzej temperatury, wczesniejsze stuki wywolane byly zapewne zuzytym lozyskiem korbowodu. Zatarte lozysko dalej pracujac wytwarza duza temperature w skutek tarcia. Poruszaj korbowodem gora dol i zobacz jaki masz luz, ja osobiscie stawiam na to ze duzy.
-na denku tloka i glowicy masz takie uszczerbienia od jakiegos ciala obcego, ktore dostalo sie nad tlok. Sprawdz czy w kanalach w cylindrze niczego nie ma lub w komorze korbowej. Osobiscie stawiam, ze to cialo obce jest z dolnego lozyska korby.
-mechanizm zaworu jak widac ze zdjec, masz niekompletny. Brakuje jednego z trybow, co prowadzi do zlej pracy zaworu.
-sprawdz gladz cylindra, czy nie ma widocznych lub wyczuwalnych rys.
-jezeli z silnika spusciles tylko 500ml oleju, to znaczy ze do skrzyni korbowej zasysany byl olej (padniety uszczelniacz lub nieszczelna komora). O braniu oleju swiadczy rowniez niespalony olej na wydechu i dymienie na pracujacym silniku
Podsumowujac ktos nie dbal o ten motor i zylowal go do konca...motto? szukuj portfel
-
- Mistrz prostej
- Posty: 118
- Rejestracja: czw, 6 lip 2006, 21:00
- Motocykl: KTM SXF 250 '07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kasinka Mała | Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: dziwne zachowania ktma sxa 125
Takie przebarwienia powstaja tez po przebijaniu korby. Sprawdz czy sa luzy, jak nie ma to jest ok.-przebarwienia na wale powstaly od zbyt duzej temperatury, wczesniejsze stuki wywolane byly zapewne zuzytym lozyskiem korbowodu. Zatarte lozysko dalej pracujac wytwarza duza temperature w skutek tarcia. Poruszaj korbowodem gora dol i zobacz jaki masz luz, ja osobiscie stawiam na to ze duzy.
Raczej nic z pod walu korbowego bo bylby wiekszy bajzel, obstawiam ukruszona elektrode swiecy.na denku tloka i glowicy masz takie uszczerbienia od jakiegos ciala obcego, ktore dostalo sie nad tlok. Sprawdz czy w kanalach w cylindrze niczego nie ma lub w komorze korbowej. Osobiscie stawiam, ze to cialo obce jest z dolnego lozyska korby.
Tlok masz napewno do wymiany. Olej bryzga bo zawor jest niekompletny. To tak na pierwszy rzut oka
Jest:
KTM SXF 250 '07
Była:
Yamaha YZ 125 '06
KTM SXF 250 '07
Była:
Yamaha YZ 125 '06
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 251
- Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
- Motocykl: yz125 sx125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: dziwne zachowania ktma sxa 125
na denku tloka i glowicy masz takie uszczerbienia od jakiegos ciala obcego, ktore dostalo sie nad tlok. Sprawdz czy w kanalach w cylindrze niczego nie ma lub w komorze korbowej. Osobiscie stawiam, ze to cialo obce jest z dolnego lozyska korby.
mialem przypadek, ze na denku i glowicy rowniez byly widoczne takie same wglebienia...nie byla to elektroda swiecy, ale od nadmiernego wyrobienia lozyska na korbie posypal sie koszyczek i przez naciecie na dole korbowodu powypadaly waleczki...jeden wszedl w kontakt z nicasilem i tlokiem i narobil balaganu. Rowniez w tym sx-ie mogl jakis syf przez gaznik przefrunac i ten sam efektRaczej nic z pod walu korbowego bo bylby wiekszy bajzel, obstawiam ukruszona elektrode swiecy.
Tlok masz napewno do wymiany. Olej bryzga bo zawor jest niekompletny. To tak na pierwszy rzut oka
co do przebarwienia na wale, to teraz mialem kx z identycznym przebarwieniem. Korba wygladala masakrycznie (waleczki lozyska zamiast byc okragle, byl wrecz kwadratowe ) wal mial nadtopione plastikowe wypelnienia, co przy wymianie korby nie ma miec miejsca...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 176
- Rejestracja: sob, 11 paź 2008, 11:04
- Motocykl: Honda CR 125 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: dziwne zachowania ktma sxa 125
jezeli chodzi o przebarwienia to wydaje mi sie ze to zalezy od tego czy sama krorba na dole jest przebarwiona. jezeli tak to do wymiany a jezeli cala korba ma jednolity kolor a przebarwione sa tylko polowki walu to korba moze byc ok( istnieje mozliwosc ze x lat temu ktos w nim zatarl korbe i wtedy przebarwienia powstaly rowniez na wale, wymienil korbe i latal dalej) dlatego obejrzyj korbe sprawdz czy ma luz i czy sama korba nie ma przebarwien. jezeli nie to moze byc z nia wszystko ok. pzdr
Honda CR 125 2004''