ktm sxf 250 2k6 korba + zawory

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
piotrek2633
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: pn, 26 maja 2008, 23:48
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ryczów/ Wadowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

ktm sxf 250 2k6 korba + zawory

Post autor: piotrek2633 » pn, 31 sie 2009, 22:28

Witam,
zatarł mi się ostatnio ktm. Zdziwiony byłem bo olej był, woda była ale cóż bywa. Podejrzewam że to przez zawory, nie regulowałem ich dawno i zaczęła się lać benzyna do oleju a benzyna nie smaruje. Także pamiętajcie o regularnych regulacjach. Ale wracam do sprawy.
Postanowiłem rozebrać silnik, okazało się że korba na wale się zacięła. I teraz mam kilka pytan do Was:
- co ze skrzynią biegów gdy rozpołowie silnik? zostanie po którejś stronie czy grozi to rozsypką?
- jak sprawdzić czy wał ma luz na łożyskach?
- po czym poznać że tłok który mam założony jest oryginalny?
- koła zębate od rozrządu mają znaki, czy w obudowie tymi znakami są te dziurki?
- jakie odpowiednie luzy zaworowe powinien posiadać mój motocykl

Dzięki za którąkolwiek odpowiedź Pozdrawiam!

Gany
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 194
Rejestracja: czw, 2 paź 2008, 17:58
Motocykl: Zx6r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm sxf 250 2k6 korba + zawory

Post autor: Gany » pn, 31 sie 2009, 23:04

co do luzu na wale to mozesz sprawdzic poruszając magnetem(poruszając o ile są luzy :))
Import motocykli z Danii ! Pewne motocykle z pewną historią na zamówienie ! Duzo czesci zamiennych oraz gratisy.Tel 0048 514 245 135 www.moto-cross.eu < szukasz motocykla ? wypełnij formularz-sprowadzimy go dla Ciebie ! bez zaliczek, bez wpłat !

omen
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: gorskie okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sxf 250 2k6 korba + zawory

Post autor: omen » wt, 1 wrz 2009, 01:23

a jakie byly objawy ? kopka sie zamurowala? palil zawsze czy byly problemy oleje wymieniane filtry itd?
skrzynie biegow pewnie wcałosci wyciagniesz, poszukaj sa schematy do ktm wszystko jest dobrze pokazane kropki czyt male otwory to znaczki do zebatek korbe trzeba nabic profesjonalnie bo to razczej wazne !! niedaleko wadoc robi gosciu to i raczej dobrze cylinder ok? zblokowany tłok w nim?

motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sxf 250 2k6 korba + zawory

Post autor: motocyklecross » wt, 1 wrz 2009, 02:03

jesli chodzi o SXF

przy wymianie korbowodu wymien lozyska na wale nie ma co ozczedzac bo po zataciu koby mala szansa ze pzetrwaly
jesli chodzi o zawoy i tak niewiele ci sie naobilo pomysl jak by bylo jakby sie uwal
jesli chodzi o luz zawoowy 015 ss 020 wyd
tłok po okreslonym pzebiegu jest do wymiany
jesli zanikaja na nim mikroprążkowania odpowiedzialne za utrzymanie filmu olejowego
oraz jak jego srednica na plaszu jest mniejsza o wiecej niz 0,06-0,07 w stosunku do srednicy cylindra
jesli chodzi o waki to te dziuki to znaki ale sciagnij sobie serwisowke zanim bedziesz probowal ustawiac bo blad wiele kosztuje
wiecej info tel
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Autor tematu
piotrek2633
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: pn, 26 maja 2008, 23:48
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ryczów/ Wadowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sxf 250 2k6 korba + zawory

Post autor: piotrek2633 » wt, 1 wrz 2009, 14:57

spoko dzięki wielkie,

objawy były takie że na 6 biegu na polowie gazu zaczął przerywać gdy wcisnąłem sprzęgło zablokował się , kopnąłem dwa razy i odblokowało ale nie zapalił, gdy wziąłem go na popych odpalił na 2 sek i zamurował kopke,

rzeczy eksploatacyjne były na dobry czas, a z zapalanie miał problem na ciepło,

co do tłoka nie zatarty ale i tak idzie do wymiany, cylinder bez ryski, łożyska na wale też pójdą do wymiany bo wał minimalnie na boki chodzi jak ruszam magnetem,

ale jeszcze wróce do tłoka i korby, pytałem po czym poznam nominał bo chciałem z ciekawości wiedzieć czy ktoś już przede mną wymieniał tłoka albo korbowód czy to orginale są i tyle :)

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sxf 250 2k6 korba + zawory

Post autor: SUCHY95 » śr, 2 wrz 2009, 00:21

objawy były takie że na 6 biegu na polowie gazu zaczął przerywać gdy wcisnąłem sprzęgło zablokował się , kopnąłem dwa razy i odblokowało ale nie zapalił, gdy wziąłem go na popych odpalił na 2 sek i zamurował kopke,
witam,typowy objaw zatarcia korby,wymieniaj korbe,tlok,pamietaj o prawidlowym ustawieniu napinacza lancucha rozrzadu,a jezeli nie wiesz o co chodzi z napinaczem ,to odpusc sobie ta robote,bo nie polapiesz sie z kosztami pogietych zaworow :lol: ,widzialem juz kilka takich glowic -szok,ale wina tylko i wylacznie chlopcow, ktorzy nie pojmowali konstrukcji tego napinacza,i koszty gotowe,jezeli masz jakiegos zaprzyjaznionego mechanika z serw ktm to postaw mu flache i popros o wytlumaczenie jak przygotowac napinacz do ponownego montazu i odblokowania,pzdr

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sxf 250 2k6 korba + zawory

Post autor: WLD_Wlodi » śr, 2 wrz 2009, 20:35

O ile dobrze pamiętam, to SXFy 250 z 2006 roku miały jedną wade fabryczną - padające korby.
Był wielki temat o tym na forum.motocyklistow.pl i podane pare przypadków z życia(m.in. zatarta korba po 2mth, po 5mth itd).

EDIT:
Mam :mrgreen:
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... wiary+KTMa

Kilka cytatów:
juz po raz czwarty musi zmieniać korbe w moto z 07 r. drugi kupmel kupil SX-Fa i na nastepny dzien tez go zatarł (sprzet chyba 2006 albo 2007). poza tym na zawodach ludzie mówią, że też im się często korba zaciera. ogólnie dużo się o tym słyszy, przynajmniej ja takie informacje w miare często wyłapuje.

prawda czy fałsz - pogromcy mitów mrugacz.gif

p.s.
nie trujcie tylko w temacie o tym, ze "to jest wyczyn i ze tu wszystko sie moze zdażyć i w ogóle w 3 dni po remoncie kapitalnym może sie znowu silnik zes*ać.."
panowie i panie - konkretnie proszę: czy 250 4T KTMa jest faktycznie delikatniejsza od innych ćwiarek tej klasy? jeżeli tak, to z jakiego konkretnie powodu
troche popytac w salonie ktm'a o przyczyne nie zaszkodzi jezeli tak czesto wam to sie zdarza....
od okolo dwoch tygodni jest kampania w ktm'ie wlasnie na korby itp. do sx sxf z kilku rocznikow, masz gwarancje, papiery od moto to zasowac do salonu autoryzowanego i wymieniac... za darmo na nowe, narzekaniem sie nic nie zdziala a wystarczy tylko zainteresowac sie w autoryzowanym salonie smile.gif

pozdr, artur.
WITAM chciałbym dorzucic pare słow odnosnie korby nieszczesliwie mi tez padla pomimo tego ze oliwa zmieniana co 8-10mth,ale coz stalo sie moto zrobilo 46mth!!! jest to sxf250 08!!! u dealera mam zaklepana darmowa korbe ale coz z tego czekam na nia juz poltora miesiaca podobno niema jej w magazynie centralnym KTM ile mozna czekac wstyd dla KTMa jest to mój czwarty sprzet tej marki i do tej pory nie mogłem narzekac ale teraz to juz przeginka wiec kupilem yamahe zobaczymy.Zobaczymy kiedy KTM sie zmobilizuje i dostane korbe ale juz wiem idzie on pod młotek.Troche dziwne ze KTM nie ma korb na magazynie no chyba ze tak czesto padaja.Problem prawdopodobnie jest w dyszy olejowej ktora jest 100 a powinna byc 150 wiem to bo dostalem dokumentacje tech z KTMa odnosnie padajacych korb.Troche zal ze rozstane sie z ta marka ale coz ILE MOZNA KU... CZEKAC!!POZDRAWIAM. icon_evil.gif

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sxf 250 2k6 korba + zawory

Post autor: SUCHY95 » czw, 3 wrz 2009, 20:07

WLD_Wlodi pisze:O ile dobrze pamiętam, to SXFy 250 z 2006 roku miały jedną wade fabryczną - padające korby.
Był wielki temat o tym na forum.motocyklistow.pl i podane pare przypadków z życia(m.in. zatarta korba po 2mth, po 5mth itd).

EDIT:
Mam :mrgreen:
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... wiary+KTMa

Kilka cytatów:
juz po raz czwarty musi zmieniać korbe w moto z 07 r. drugi kupmel kupil SX-Fa i na nastepny dzien tez go zatarł (sprzet chyba 2006 albo 2007). poza tym na zawodach ludzie mówią, że też im się często korba zaciera. ogólnie dużo się o tym słyszy, przynajmniej ja takie informacje w miare często wyłapuje.

prawda czy fałsz - pogromcy mitów mrugacz.gif

p.s.
nie trujcie tylko w temacie o tym, ze "to jest wyczyn i ze tu wszystko sie moze zdażyć i w ogóle w 3 dni po remoncie kapitalnym może sie znowu silnik zes*ać.."
panowie i panie - konkretnie proszę: czy 250 4T KTMa jest faktycznie delikatniejsza od innych ćwiarek tej klasy? jeżeli tak, to z jakiego konkretnie powodu
troche popytac w salonie ktm'a o przyczyne nie zaszkodzi jezeli tak czesto wam to sie zdarza....
od okolo dwoch tygodni jest kampania w ktm'ie wlasnie na korby itp. do sx sxf z kilku rocznikow, masz gwarancje, papiery od moto to zasowac do salonu autoryzowanego i wymieniac... za darmo na nowe, narzekaniem sie nic nie zdziala a wystarczy tylko zainteresowac sie w autoryzowanym salonie smile.gif

pozdr, artur.
WITAM chciałbym dorzucic pare słow odnosnie korby nieszczesliwie mi tez padla pomimo tego ze oliwa zmieniana co 8-10mth,ale coz stalo sie moto zrobilo 46mth!!! jest to sxf250 08!!! u dealera mam zaklepana darmowa korbe ale coz z tego czekam na nia juz poltora miesiaca podobno niema jej w magazynie centralnym KTM ile mozna czekac wstyd dla KTMa jest to mój czwarty sprzet tej marki i do tej pory nie mogłem narzekac ale teraz to juz przeginka wiec kupilem yamahe zobaczymy.Zobaczymy kiedy KTM sie zmobilizuje i dostane korbe ale juz wiem idzie on pod młotek.Troche dziwne ze KTM nie ma korb na magazynie no chyba ze tak czesto padaja.Problem prawdopodobnie jest w dyszy olejowej ktora jest 100 a powinna byc 150 wiem to bo dostalem dokumentacje tech z KTMa odnosnie padajacych korb.Troche zal ze rozstane sie z ta marka ale coz ILE MOZNA KU... CZEKAC!!POZDRAWIAM. icon_evil.gif
witam,widze ze odkopano moj post odnosnie korby na ktora tak dlugo czekalem,az sie doczekalem,ktm po wymianie w/w korby ,dyszy olejowej 150,awaryjnie tloka ,zostal u mnie,i przelatal juz 70mth w zawodach cc,yamaha poszla do ludzi i nie zaluje tej decyzji,sama wymiana korby nie zalatwia tematu,jak pisalem nalezy wymienic dysze oraz zwiekszyc luz osiowy walu,poprzez usuniecie podkladki dystansowej na wale,wg wytycznych przez producenta i problem z korbami z glowy!!!!!!
takze odnosnie awaryjnosci ktm wzgledem innych jest nie potwierdzona,wystarczy popatrzec na zawodach jakie problemy maja chlopaki z innymi markami,poczytac troszke na forum i wiadomo co sie psuje najbardziej,nie bede robil antyreklamy innym markom :D z yamaha tez nie mialem problemow,ale sentyment do ktm , jego prostoty wykonania i bezproblemowej obslugi wzial gore nad decyzja o sprzedazy yamahy,nastepny bedzie tez KTM,pzdr wszystkich

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”