Strona 18 z 26

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: śr, 23 wrz 2009, 16:38
autor: amator
kfuck pisze:ja wstawiałem tuleje w moim EXC 250 w Białym Stoku, tam szlifierz chciał cylinder z nowym tłokiem. Cylek wysłąłem a w skelpie zamowiłem tłok Wossner-a Selekcji A wersja do nikasilu i poposiłem o wysyłke do warsztatu. Po rzomowie doszedłem do wniosku zeby brac tłok dedykowany do nikasiulu, różnica jest tylko w pierscieniach, mamy pierwsza selekcje a po szlifie wsdzamy dwie selekcjie nizej (C), na koniec tloki dedykowane do tuleji bo są najwieksze rozmiaro.
co do zuzyca mam juz taki zestaw pół roku i jest wporzadku, luz 0,06 przy pojemnosci 250cc.
No własnie chciałem zaproponowac to samo co kfuck ale się spóźniłem. oczywiscie że najpierw na nikasil a potem na tuleję. i tak trzeba robić szlif pod następny tłok.

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: śr, 23 wrz 2009, 16:44
autor: Marcin17
Do kfuck:
I co ile zmieniasz tlok?Tez 30h?I czy na pewno tlok pod nicasil rozni sie tylko pierscieniem?Bo jesli tak to tez zrobie tak jak ty ze kupie sel.A pod nicasil najpierw.

I czy wymiary tlokow napisane na pudelku sa 100% zgodne z rzeczywistymi?

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: śr, 23 wrz 2009, 17:24
autor: kfuck
ale podobno tłoki pod nicasil mają inne pierścienie
to prawda, ale to że się zużywaja to zależy od ekspoloatacji, nikt kto ma tuleje w moto nie jeździ wyczynowo, więc do amatorskich zastosowań w zupełnsci wystarcza.
PS a dlaczego w motor techu wstawiaja standardowe tłoki Vertex-a (wosnera tez wsadzaja zalezy co pod reka jest akutalnie) wniosek z tego tak ze jest to bez wiekszego znaczenia.

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: śr, 7 paź 2009, 18:49
autor: Marcin17
Do kfuck:
I co ile zmieniasz tlok?Tez 30h?I czy na pewno tlok pod nicasil rozni sie tylko pierscieniem?Bo jesli tak to tez zrobie tak jak ty ze kupie sel.A pod nicasil najpierw.

I czy wymiary tlokow napisane na pudelku sa 100% zgodne z rzeczywistymi?

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: śr, 7 paź 2009, 22:11
autor: WLD_Wlodi
wymiar na pudełku określa średnice pierścienia, nie tłoku.
Nie zgadzam się. Wymiar na pudełku określa średnice tłoka(Np 53.95mm), lub średnice cylindra, pod który ten dany tłok pasuje(np 54.00mm)

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: śr, 7 paź 2009, 22:43
autor: amator
WLD_Wlodi pisze:
wymiar na pudełku określa średnice pierścienia, nie tłoku.
Nie zgadzam się. Wymiar na pudełku określa średnice tłoka(Np 53.95mm), lub średnice cylindra, pod który ten dany tłok pasuje(np 54.00mm)
Oczywiście i ja nie zgadzam sie . Wlodi ma rację wymiar na pudełku odnosi się do tłoka , w wiseco srednicy cylindra a pierscienie we wszystkich tłokach na nikasil są z wymiaru nominalnego czyli A

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: śr, 7 paź 2009, 23:17
autor: kfuck
Marcin17 pisze:Do kfuck:
I co ile zmieniasz tlok?Tez 30h?I czy na pewno tlok pod nicasil rozni sie tylko pierscieniem?Bo jesli tak to tez zrobie tak jak ty ze kupie sel.A pod nicasil najpierw.

I czy wymiary tlokow napisane na pudelku sa 100% zgodne z rzeczywistymi?
ad.1 normalnie co 50-60 mth, tłok rozni sie tylko pierscionkami bo sam sprawdzałem w katalugu po symbolach, (roznica byla tylko w pierscieniach, tłok ten sam)

ad2. musza byc identyczane z tym co na pudełku bo sa robione z dokladnoscia 1/100 mm, ja dałem 0,06 mm luzu, kilka godzin docierałem i latam juz od kwietnia i jest narazie dobrze, olej full syntetyok od zawsze CASTROL POWER 1 RACING 2T 1:40

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: śr, 7 paź 2009, 23:28
autor: Reniek
Ja tam zmieniam tłoka co 30mth max 40 w 2T
w 4T zmienia się tłoka co okolo 60mth (w zależności ) od techniki jazdy i katowania
i na tor leje na 5 L 150mil oleju motula full syn a na jazdę rekreacyjną 100mil na 5L ostatnio testuje castrola , chce sprawdzić czy różnica jakaś jest w ochronie oraz w nagarze , czy nie zbiera sie bardzo na zaworze i przy wyjsciu na wydech .

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: czw, 8 paź 2009, 00:52
autor: kfuck
ja mam EXC 250cc 2T 50km wiec wymiana co 50-60 Mth to optymalny czas (50 mth wg serwisowki)
co 30-35 to w 125cc,
przy amatorsiej jezdzie wg mnie nie trzeba tak sztywno trzymać się wytycznych serwisowki,
oczywiscie nie wszystkich amatorów to do tyczy, bo co nie którzy katuja moto bardziej niż zawodowcy :>

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: czw, 8 paź 2009, 17:23
autor: WLD_Wlodi
Wg mnie jeśli ma się tuleje , to można jeździć do upadłego(oczywiście z rozsądkiem :wink: ). Ważne żeby tylko tłok się nie rozsypał i nie uszkodził pół silnika/kanałów cylindra . Wiadomo że im gorszy stan tłoka, tym szybciej niszczy cylinder, ale przy następnej wymianie tłoka szlif cylindra i sprzęt jak nowy.

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: czw, 8 paź 2009, 18:03
autor: kfuck
Patriic pisze:w 2T nie ma praktycznie co się zepsuć, w najgorszym wypadku, zniszczy się tłok, tuleja, łożyska na wale, korbowód.
także jestem zdania, że przy amatorskiej jeździe można dużo dłużej jeździć, podany czas wg serwisówek jest dla zawodników, którzy konkretnie kręcą maszyny.
pzdr
a ja sie pod tym podpisuje, kolega ma KTM 300cc 2T i tym moto 3 lata nikt nic nie robil (tylko jakies perdoly), tylko że jezdzi nim zadziej

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: czw, 8 paź 2009, 18:58
autor: Marcin17
Czyli jesli kupie tlok 53.95 to musze zrobic szlif 54 tak?Mysle ze 0.05mm luzu wystarczy czy lepiej dac 00.6?

Do Patriic jaki dales luz w CR?