Strona 17 z 26

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: pt, 26 cze 2009, 23:30
autor: kfuck
po pierwsze powinienes sprawdzic (najlepiej u fachowaca, nie byle mechanika) czy nowy nikasil jest u ciebie wymagany, moze cylinder jest w dobrym stanie i nie wymaga nowej powłoki.
szlifu sie nie robi, wykonuje sie pomiar cylinda i dopasowuje do rozmiaru tlok (koszt w granicach 360 zł np kuty Wossner) nowe uszczali i jazda.
jezeli robisz tylko gore silnika to mozna to zrobic samemu (jezeli ma sie niewielkie pojecie o mechaniece i dobrze zapozna z serwisowka), a jezeli gora i dol, to lepiej juz w warsztacie ale u specow od corssa.
moim zdaniem lepiej pojechac 200km i oddac moto w dobre rece, niz dac byle komu zeby spartolil nam nasze kochane moto

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: pt, 26 cze 2009, 23:54
autor: RoGoS
Jeśli chodzi o nicasil... Odkręciłem dyfuzor i zobaczyłem co nie co... W niektórych miejscach był ciemniejszy, co znaczy chyba wytarcie, prawda ?

A z tym tłokiem to jak ? Jaka austriacka firma robi tłoki ? Bo za 50€ takowy jest.. Gość na daną chwile nie był w stanie mi powiedzieć jakiej marki jest tłok, więc pytam was, bo pewnie ktoś się orientuje ;P

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: sob, 27 cze 2009, 00:57
autor: kfuck
oczywiscie ciemne smugi moga to byc przetarcia, ale najlepiej zwalic cylinder, lub samą głowice, po czym przejechac srodek szmatka i wtedy ocenic czy sa jakies ubytki nikasilu (najczesciej zaczynaja sie przy krawedziach kanalow)
co do tloków austrijackich to nie kojarze zadnej firmy, natomiast powinno ciebie interesowac tylko:
Wossner - germany
Vertex - Italy (i jakies niemieckie technologie)
Wieseco - USA
(kolejnosc przypadkowa)
sa jeszcze Prox i Namura (tylko nominalne) ale to niższa półka wiec nie warto oszczedzac
jezeli sie myle niech ktos mnie poprawi (info ze stron producenta)

50€ za tłok wydaje mi sie podejzanie za malo, dla przykladu podaje ci korzystna oferte z Motocombo
nikasil mozesz zrobic w rabittsport (sam Wojcik ich poleca) z tego co pamietam wysylaja tloki do Holandii koszt byl w euro za 125cc wychodzilo kolo 800 zł (sam nikasil) plus dodatkowe 30-50 € za spawanie itp, czas 5 tyg, byla tez opcja expres za dodatkowe 80€, kiedys bylo info na stronie, ale zmienili witryne sklepowa i trzeba do nich zadzownic

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: sob, 27 cze 2009, 01:14
autor: bandogge1980
Siema! Jak jestes z Sulęcina to zapraszam do Mnie na warsztat do Gorzowa Wlkp.
Naprawiam tylko motocykle crossowe i hard enduro NIGDY nie tulejuję cylindrów, zawsze wysyłam je do nałozenia nowej powłoki, mam dobre ceny, terminy i wieloletnie doswiadczenie. Tłoki uzywam zazwyczaj Wiseco i uwazam je za jedne z najlepszych (nigdy nie połamały sie na kawałki jak to miało miejsce z Proxem i tanszym odlewanym Vertexem) lub Wossner oba oczywiscie odkuwane. Nie jest od razu powiedziane ze cylinder bedzie wymagał wymiany powłoki, rozbiore silnik przy Tobie i ocenie co i jak.
kontakt: 792 808 123

Pozdrawiam! MxHeaven

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: sob, 27 cze 2009, 10:22
autor: RoGoS
Kurczę, z wymianą tłoka i oddaniem cylindra do nałożenia nicasil'u, dałbym sobie rade sam, lecz martwi mnie tylko to, że nie wiem jak poznać zużycie łożysk na wale. :/

Ta cena za tłok mi też wydawała się mała... Przy następnej okazji spróbuje zapytać jaka to firma produkująca te tłoki.
A powiedz mi przy okazji.. Jakiej firmy uszczelki do silnika są dobre jakościowo ?

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: sob, 27 cze 2009, 13:45
autor: Borek96
Ja robiłem tak, nie wiem czy dobrze, ale nakładałem na np. palec i kręciłem łożyskiem (tą zewnętrzną częścią). Jeśli było słychać nawet minimalne huczenie, łożyska wymieniałem.

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: pn, 29 cze 2009, 11:15
autor: kfuck
panowie troche Offtopic sie zrobil
uszczelki kup u olka (olek motocykle), a lozyska na wale wymien bo nie warto rozkladac caly silnik i zostawiac stare lozyska.
do wymiany tloka rozbierasz tylko gore (cylinder) w ten sposob lozysk nie sprawdzis, jak chcesz robic generalke to lepiej do warsztatu oddaj,
wymienia ci wysztsko co potrzeba (lozyszka, uszczelniacze, korbe) i z niczym nie bedizesz musial cie meczyc, tylko kase szykowac :>

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: pn, 29 cze 2009, 13:14
autor: amator
RoGoS pisze:Kurczę, z wymianą tłoka i oddaniem cylindra do nałożenia nicasil'u, dałbym sobie rade sam, lecz martwi mnie tylko to, że nie wiem jak poznać zużycie łożysk na wale. :/

Ta cena za tłok mi też wydawała się mała... Przy następnej okazji spróbuje zapytać jaka to firma produkująca te tłoki.
A powiedz mi przy okazji.. Jakiej firmy uszczelki do silnika są dobre jakościowo ?
Zużycie łożysk można sprawdzić jak pisał supeł albo inni ale możesz tez spróbować poruszać za koło zamachowe góra dół i też wyczujesz luz. Generalnie łozyska jak nie wiadomo jakie są i ile pracowały poprostu wymienia sie Koszt jednego od ok.55-75zł. Przy wymianie koniecznie nowe simmeringi ok.50zl kpl, no i trzeba pamietać że łozyska muszą byc z luzem c3 lub c4 w zależności od motoru .
Austriacka firma od tłoków to MAHLE, robi dobre tłoki ale nie do crosówek
A uszczelki kup takie na jakie cie stac i nie przebieraj które najlepsze. pozdarwiam

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: śr, 9 wrz 2009, 19:40
autor: Marcin17
Siema.Chlopaki zawsze mialem do czynienia z nicasilem ale teraz mam okazje kupic moto z tuleja.I jak wyglada sprawa z zywotnoscia?Co ile czeka mnie wymiana tloka tez co 30h tak jak na nicasilu?
Pozdrawiam

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: śr, 9 wrz 2009, 22:42
autor: piotrgurski
Wiesz ile jest firm o nazwie "AUTO SZLIF" ? setki w samej Bydgoszczy mam ich trzy :wink: Podaj dokladne namiary adres telefon to bardziej pomocne niż sucha nazwa pzdr.

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: wt, 22 wrz 2009, 19:11
autor: Marcin17
Do patriic;
Jak wysylales cylinder od CR do tulejowania to czy wyslales ten nowy tlok czy oni ci tam dobrali?

ps.bo sam chce wyslac cylinder od RM 125

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

: śr, 23 wrz 2009, 10:58
autor: kfuck
ja wstawiałem tuleje w moim EXC 250 w Białym Stoku, tam szlifierz chciał cylinder z nowym tłokiem. Cylek wysłąłem a w skelpie zamowiłem tłok Wossner-a Selekcji A wersja do nikasilu i poposiłem o wysyłke do warsztatu. Po rzomowie doszedłem do wniosku zeby brac tłok dedykowany do nikasiulu, różnica jest tylko w pierscieniach, mamy pierwsza selekcje a po szlifie wsdzamy dwie selekcjie nizej (C), na koniec tloki dedykowane do tuleji bo są najwieksze rozmiaro.
co do zuzyca mam juz taki zestaw pół roku i jest wporzadku, luz 0,06 przy pojemnosci 250cc.