philips221 pisze:Kolega kupił przedwczoraj setke yz 2003 ,motor bardzo ładny dółsilnika według sprzedającego nigdy nie rozbierany...jestem w stanie w to nawet uwieżyć bo nie ma śladów na żadnej śrubie motor naprawdę ładny oryginalna okleina i lakier na ramie.Co najlepsze cena...5000!!!W tym stanie taki rocznik trafia sie naprawse rzadko ,a sprowadzony w 2008 ze stanow pełna dokumentacja...Wszystko było ok dopóki nie pokusiliśmy się ściągnąć cylinder aby ocenić stan korby -korba ok lożyska super nowy tłok...ALE wewnątrz cylindra po stronie kanałów wylotowych a dokładnie na tej malutkiej/cieniutkiej przegrodzie która je dzieli dokładnie w połowie wgłebienie/dziura do samego aluminium...głebokośći nie da sie wyczuć palcem wiec są to setne milimetra a powierzchnia to 4x2 mm Tłok nośi lećiutkie ślady starcia w miejscu styku...Nie wiemy co robic\ć .Kompresja wspaniała jak na setkę motor na 4 idzie na koło.Czy to dyskwalifikuje cylinder ,czy moze byc przyczyną złapania tłoka??Sam nie wiem
To zalezy czy to "wglębienie" jak to nazywasz a "przetarcie powłoki nikasilowej" bardziej fachowo ma ostre krawędzie(kant) wyczuwalne paznokciem czy jest to lagodne przejście bez kantu (progu)
. Do pełnej weryfikacji co dalej robić trzeba dokładnie pomierzyć średnicówka średnice cylindra w 3 płaszczyznach . U góry , u dołu i na wysokości kanałów. wyniki pomiarów porównać z serwisówka i będzie wtedy wiadomo czy cylinder ma jajko czy tylko wytartą przegrode kanału wydechowego.
Pomiar za 10 zł najlepiej zrobic w kazdym warsztacie szlifowania wałow i cylindrów.
Jeśli to przetarcie jest z ostrym kantem możliwe że nikasil od tego miejsca będzie sie dalej łuszczył tak w góre jak i w dół . na to jest tylko jedna rada nowy nikasil lub inny cylinder.
jeśli to przetarcie jest łagodne ,bez kantu jeżdzić normalnie pod warunkami :
1 moto zawsze chwilę zagrzać przed ruszeniem
2 mieszanka co najmniej 1:30 z dobrym pełnym syntetykiem (np. Castrol R2, Mobil2t, Putoline mx5, itp)
3 Nie przeciągać czasookresu wymiany tłoka , nie dłużej jak 30- 40 godz przy amatorskiej jeździe
4 można to zrobić teraz jeśli zostawiacie tłok stary albo potem przy kazdej wymianie: pierścien tłokowy w miejscu gdzie przechodzi po przegrodzie kanału (tam gdzie jest to wytarcie) lekko dosłownie 3 ruchami drobnego pilnika fazować (stępić kanty pierscienia ) na tej wąskiej powierzchni . jest to doraźne wyjscie ale nie masz innego.
Tłoka na pewno ci nie załapie jeśli sie zastosujesz do tych wskazówek.
A na kolo idzie na 4 biegu bo siedzisz na końcu siedzenia
jak przesiądziesz sie bliżej kierownicy to juz nie bedziesz czuł tego
.
tu adres postu zbieżnego z twoim viewtopic.php?f=3&t=10073 pozdrawiam :drinkers: