NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » śr, 29 lis 2006, 21:32

No w samochodach ma się baaardzo dobrze. :D
Może więcej konkretów, jaki sprzęt dokładnie ?

motard
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: pn, 30 paź 2006, 17:13
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: motard » czw, 30 lis 2006, 10:26

o samochodach w tym dziale nie gadamy
chodzi mi o 525
slyszeliscie o firmie u nas pokrywajaca nikasilem
podobno zuzlowcy robia tam koszt 500-600zl
wie ktos cos o tej firmie czy to jakis wymysl

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » czw, 30 lis 2006, 10:56

Nie warto, bardzo szybko się zużyje. W tym motorze płaszcz tłoka jest w zasadzie szczątkowy. Nie ma prowadzenia odpowiedniego do żeliwnej tulei. Będzie to mocno skrobało po sciankach cylindra i narobisz sobie jeszcze większych kosztów. Tłok zaraz luzów dostanie, będzie grzechotał w środku i jeszcze coś się urwie.
Co do tego nikasilu po taniości, to może czeski. Słyszałem tylko negatywne opinie o nim, że się wygniata w pół sezonu, że może pękać - drobne odpryski. Może teraz się coś zmieniło, tego nie wiem.[/b]

motard
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: pn, 30 paź 2006, 17:13
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: motard » czw, 30 lis 2006, 14:33

wiadomo ze nikasil lepszy
najgorszy czas oczekiwania 4tyg
sam proces nakladania trwa kilka dni
trzeba bedzie przelozyc remont na styczen
moze moto do konca grudnia dozyje

fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » pn, 4 gru 2006, 15:26

Siemanko

Niechce zakładac nowego tematu,wiec zadam pytanko tutaj.

Panowie moj kumpel chce nowa warstwe NIKASIL'U,chłopak jezdzi KTM'om.

W zasadzie moto jest uzywane na torze,wiec ideea jakiejs tuleji wogole odpada,z wiadomych przyczyn.

I teraz ogolnie doradziłem mu zeby skorzystał z oferty znajdujacej sie w sklepie MOTOX.
Ale niedawno na allegro pojawił sie koleszka ktory za bardzo przyzwiota cene proponuje połozenie takiej warstwy.

http://moto.allegro.pl/item145956583_ni ... asil_.html

Czy ktos z was juz sprawdził goscia??Co powiedziec o jego robocie??Koles na allegro raczej jest ok,ale zawsze jest ryzyko ze cylineder nie wroci albo kasa w bloto......

Czekam na opinnie.
Pozdrawiam
FGH98

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » pn, 4 gru 2006, 15:56

Firma jest znana, solidna. Człowiek od lat jest zaangazowany w offroad.
Także jeśli chodzi o kwiestie, czy kasa zginie czy cylinder nie wróci, to bym się nie martwił.
Natomiast to jest blisko południowej granicy Polski, często u siebie gości zawodników stamtąd. Pewnie ma tez nikasil w Czechach robiony, Zadzwoń i dowiedz się, jak to jest z grawancją. Może teraz coś się zmieniło w jego jakości.
http://www.parthen.pl -to oni.

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » sob, 10 lut 2007, 17:05

Może ktoś wie ile ma mm warstwa nicasilu?
pozdr.
RS SERWIS

fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » ndz, 11 lut 2007, 00:04

Noooo ale w jakim moto???

2T czy 4T ??? wiem ze to jest roznica.

FGH98

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » ndz, 11 lut 2007, 09:43

Do 2t i do 4t.
pozdr.
RS SERWIS

kams
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 377
Rejestracja: śr, 15 mar 2006, 13:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa -wawer zb&art
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kams » ndz, 11 lut 2007, 11:05

około 2setek mm. 8)

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » ndz, 11 lut 2007, 13:31

0,02 mm ? A nikasil wyciera się wprost proporcjonalnie do zwiększania rozmiaru tłoka ? Jeśli tak to selekcja C i D czasami i E powinna jechać już po aluminium. Może chodziło o 0,2 mm.

Pozdro

jasio07
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: pt, 6 paź 2006, 08:22
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: jasio07 » czw, 15 lut 2007, 11:18

fgh98 pisze:Siemanko

Niechce zakładac nowego tematu,wiec zadam pytanko tutaj.

Panowie moj kumpel chce nowa warstwe NIKASIL'U,chłopak jezdzi KTM'om.

W zasadzie moto jest uzywane na torze,wiec ideea jakiejs tuleji wogole odpada,z wiadomych przyczyn.

I teraz ogolnie doradziłem mu zeby skorzystał z oferty znajdujacej sie w sklepie MOTOX.
Ale niedawno na allegro pojawił sie koleszka ktory za bardzo przyzwiota cene proponuje połozenie takiej warstwy.

http://moto.allegro.pl/item145956583_ni ... asil_.html

Czy ktos z was juz sprawdził goscia??Co powiedziec o jego robocie??Koles na allegro raczej jest ok,ale zawsze jest ryzyko ze cylineder nie wroci albo kasa w bloto......

Czekam na opinnie.
Pozdrawiam
FGH98
Właśnie odebrałem cylinder od tego gościa z allegro, wygląda przyzwoicie. Jak trochę pośmigam to dam znać jak wygląda cylinder. Całkowity koszt to 630 zł i trzy tygodnie czekania.
CZ 125-516
RM 125 '92
RM 250 '95
DR 650R '94
VFR 800 '98
RM 250 '2000
YZ 426 2001 - super fura

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”