NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Mateusz_MX » pt, 1 sty 2010, 13:38

Dokładnie. Tym bardziej że to 4T, cylindry są tańsze niż do 2T.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: pytlar » pt, 1 sty 2010, 14:18

tuleja - 300zł, nowy cylinder - ponad 1200zł, a motor i tak pewnie na wiosne sprzedam bo wracam na crossówke. Wogole wydawać półtora wypłaty na culinder a znając życie zaraz co innego padnie... to nie dla mnie...

A o motor-techu też sie naczytałem, w poniedziałek będe dzwonił i sie dogadać trzeba z kimś :]

mimo wszystko nicasyl to nicasyl... :roll: ta WR'ka to już mój drugi motor w którym obruszyła sie tuleja... :axe:
:)

RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: RafQ » pt, 1 sty 2010, 16:27

Kurcze nie zauważyłem że to cylinder 4t.W takim wypadku tak jak koledzy napisali - kupiłbym nowy.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen

Marcin17
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: wt, 8 wrz 2009, 19:33
Motocykl: RM 125 1995r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: okolice olsztyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Marcin17 » sob, 2 sty 2010, 08:05

Mam okazje kupi ten cylinder w linku wyrazcie swoje zdanie o nim i czy jest wart 500zl wlasciciel twierdzi ze ma rozmiar 54mm wiec selekcja A bo nominalny tlok ma 53.95.Aha i powiedzcie czy te kropki widoczne na zdjeciu sa szkodliwe?Widzialem cylinder z tzw.ospa ale ten nie ma tak wielkich dziur jak tamten.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/030 ... 9abc3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/777 ... e3aa0.html
Pozdrawiam
Pozdrawiam Marcin

Yzf 250
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 226
Rejestracja: śr, 16 gru 2009, 20:04
Motocykl: YAMAHA YZF 250 08'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Yzf 250 » sob, 2 sty 2010, 11:25

Witam mam pytanko ile może kosztować nowy cylinder do yzf 250 06r. Będę wdzięczny za odpowiedź....

Pozdro

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Mateusz_MX » sob, 2 sty 2010, 15:16

Witaj Marcinie,

Jeżeli tego cylindra nie weźmiesz do rąk, nie dowiesz się na prawdę w jakim jest stanie. Za 500zł nikt nie sprzeda "nominalnego" (54mm) cylindra. Podejrzewam, że ten wymiar był zdejmowany "na oko". Na Twoim miejscu, nie kupowałbym go za pośrednictwem internetu (każdy może wrzucić zdjęcie cylindra z powłoką w super stanie, a tak na prawdę wyśle Ci "szrot" do regeneracji, bądź co gorsza, na tulei).
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: WLD_Wlodi » sob, 2 sty 2010, 15:19

Jedź do gościa zmierzyć cylinder, będziesz mieć pewność że jest taki wymiar w 100%.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: amator » sob, 2 sty 2010, 15:56

Yzf 250 pisze:Witam mam pytanko ile może kosztować nowy cylinder do yzf 250 06r. Będę wdzięczny za odpowiedź....

Pozdro
800-900zł .

Marcin17
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: wt, 8 wrz 2009, 19:33
Motocykl: RM 125 1995r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: okolice olsztyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Marcin17 » sob, 2 sty 2010, 18:15

Nie no tamten cylinder z linku jest na nicasilu na pewno.Wlasnie tez sie boje ze szrot wysle.Tzn.on chce za niego 600zl ale w poniedziek mam do niego dzwonic i mysle ze do 500zl starguje :D
Pozdrawiam Marcin

backflip199
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: pn, 4 sty 2010, 22:04
Motocykl: ktm sx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: dolny śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: backflip199 » wt, 5 sty 2010, 18:38

mam tuleje w ktm sx 125 2003 r i moto zamula :( gaznik czyszczony motor jakby wskakuje na obroty i wtedy idzie jak wsciekły czy to wada tuleji czy da się to jakos ustawic ???/????moto ma przejechane 7 piątek paliwa po kapitalce np wczoraj jezdziłem po sniegu i moto bardzo sie zagrzał po 20min jazdy nie szło dotknac cylindra to normalne ???????????

kubas1994
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 19 lip 2008, 21:19
Motocykl: KTM SX-F 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kubas1994 » wt, 5 sty 2010, 21:19

Z tym ze zamula na wolnych to według mnie zawór wydechowy , może sie zawiesił albo urwała sie oska która nim steruje, a jeśli chodzi o przegrzanie to może masz juz wyjechana pompę lub zatkane węże, chłodnice albo standardowo tuleja w 125 NIE ROBI !!!!!
Serwis motocyklowy Tarnow 791 547 160

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 5 sty 2010, 21:36

NA tuleji MOGĄ się cuda dziać, znajomy ma i moto nie kręci się do końca, grzeje się jak mały piecyk, czasami mu odwala i często nie wie gdzie dalej szukac przyczyny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”