NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: enduroguy » wt, 17 lut 2009, 09:53

W setce wszystko dostaje po dupie na tuleji. Nie ma ani jednego plusa. Mase motocykli widzialem po zatarciach na nikasilu i na tuleji. W 9 przypadkach na 10 nikasil udalo sie uratowac. Wiekszosc osob sciaga gar, patrzy na niego i lapie sie za glowe.. i to jest blad ;) . Wiem, ze wyglada strasznie, ale to z reguly jest po prostu stopiony tlok! Troszke OSTROZNEJ zabawy z kwasem i mozna sie zdziwic, ze garnek wyglada jak nowy (serio mozna uratowac gar wygladajacy jak gowno ;) ). Trzeba tylko bardzo dokladnie wypalic to aluminium, bo inaczej moze przycierac nowy tlok.
Dla mnie wrzucanie tuleji do swiezych motocykli to najgorsze co mozna zrobic. Niszczymy w ten sposob cylinder i caly motocykl.
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

philips221
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 16 lut 2009, 17:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: philips221 » wt, 17 lut 2009, 23:09

Kolego masz na mysli zeby potraktowac kwasem miejsce w ktorym z pod nikasilu wyglada aluminium??To nie jest zbyt madry pomysl...a c z kompresja??nie ma mowy o takim rozwiazaniu chyba ze na sprzedaz takie "drutowanie" mozna zrobic...Poza tym tlok i tak zostanie zlapany bo tlok potrzebuje kontaktu z gladzia cylindra na calym jego obwodzie, i wysokosci,nie ma mowy o zadnym luzie ani o miejscowych wzerach.Pozdrawiam

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: enduroguy » śr, 18 lut 2009, 12:37

Wydawalo mi sie, ze dostatecznie zrozumiale to opisalem. Chodzi o stopiony tlok, ktory przykleja sie do nikasilu. Jak pod oknami wychodzi aluminium to juz sie nic nie poradzi, bo nikasil jest juz wytarty (przechodzil juz swoje ;) ).
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

sopelnysa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 258
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 10:02
Motocykl: zielona kawa :))
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nysa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: sopelnysa » pn, 2 mar 2009, 14:26

a ja mam u siebie tuleje i powiem wam ze moto lepiej jedzie niz kumpla yzf 250 2002 rok na nicasilu, tuleja tulejii nie rowna, moga byc zrobione z roznych materialow.
Nigdy nie mialem problemu z tuleja, typu przegrzanie itp, cylinder robiony byl w katowicach. Tlok spasowany jest na 5 setek.
#97

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: enduroguy » pn, 2 mar 2009, 20:47

to koledze z nikasilu aluminium chyba zostalo ;)
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

philips221
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 16 lut 2009, 17:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: philips221 » sob, 7 mar 2009, 15:57

Kolega kupił przedwczoraj setke yz 2003 ,motor bardzo ładny dółsilnika według sprzedającego nigdy nie rozbierany...jestem w stanie w to nawet uwieżyć bo nie ma śladów na żadnej śrubie motor naprawdę ładny oryginalna okleina i lakier na ramie.Co najlepsze cena...5000!!!W tym stanie taki rocznik trafia sie naprawse rzadko ,a sprowadzony w 2008 ze stanow pełna dokumentacja...Wszystko było ok dopóki nie pokusiliśmy się ściągnąć cylinder aby ocenić stan korby -korba ok lożyska super nowy tłok...ALE wewnątrz cylindra po stronie kanałów wylotowych a dokładnie na tej malutkiej/cieniutkiej przegrodzie która je dzieli dokładnie w połowie wgłebienie/dziura do samego aluminium...głebokośći nie da sie wyczuć palcem wiec są to setne milimetra a powierzchnia to 4x2 mm Tłok nośi lećiutkie ślady starcia w miejscu styku...Nie wiemy co robic\ć .Kompresja wspaniała jak na setkę motor na 4 idzie na koło.Czy to dyskwalifikuje cylinder ,czy moze byc przyczyną złapania tłoka??Sam nie wiem

landryss25
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: wt, 23 wrz 2008, 22:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: landryss25 » ndz, 8 mar 2009, 23:43

Jeśli dół silnika od 2003r nie był jeszcze rozbierany to niekoniecznie dobrze...

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: amator » pn, 9 mar 2009, 11:47

philips221 pisze:Kolega kupił przedwczoraj setke yz 2003 ,motor bardzo ładny dółsilnika według sprzedającego nigdy nie rozbierany...jestem w stanie w to nawet uwieżyć bo nie ma śladów na żadnej śrubie motor naprawdę ładny oryginalna okleina i lakier na ramie.Co najlepsze cena...5000!!!W tym stanie taki rocznik trafia sie naprawse rzadko ,a sprowadzony w 2008 ze stanow pełna dokumentacja...Wszystko było ok dopóki nie pokusiliśmy się ściągnąć cylinder aby ocenić stan korby -korba ok lożyska super nowy tłok...ALE wewnątrz cylindra po stronie kanałów wylotowych a dokładnie na tej malutkiej/cieniutkiej przegrodzie która je dzieli dokładnie w połowie wgłebienie/dziura do samego aluminium...głebokośći nie da sie wyczuć palcem wiec są to setne milimetra a powierzchnia to 4x2 mm Tłok nośi lećiutkie ślady starcia w miejscu styku...Nie wiemy co robic\ć .Kompresja wspaniała jak na setkę motor na 4 idzie na koło.Czy to dyskwalifikuje cylinder ,czy moze byc przyczyną złapania tłoka??Sam nie wiem
:arrow: To zalezy czy to "wglębienie" jak to nazywasz a "przetarcie powłoki nikasilowej" bardziej fachowo ma ostre krawędzie(kant) wyczuwalne paznokciem czy jest to lagodne przejście bez kantu (progu) :!: . Do pełnej weryfikacji co dalej robić trzeba dokładnie pomierzyć średnicówka średnice cylindra w 3 płaszczyznach . U góry , u dołu i na wysokości kanałów. wyniki pomiarów porównać z serwisówka i będzie wtedy wiadomo czy cylinder ma jajko czy tylko wytartą przegrode kanału wydechowego. :idea: Pomiar za 10 zł najlepiej zrobic w kazdym warsztacie szlifowania wałow i cylindrów. :arrow: Jeśli to przetarcie jest z ostrym kantem możliwe że nikasil od tego miejsca będzie sie dalej łuszczył tak w góre jak i w dół . na to jest tylko jedna rada nowy nikasil lub inny cylinder. :arrow: jeśli to przetarcie jest łagodne ,bez kantu jeżdzić normalnie pod warunkami : :!:
1 moto zawsze chwilę zagrzać przed ruszeniem
2 mieszanka co najmniej 1:30 z dobrym pełnym syntetykiem (np. Castrol R2, Mobil2t, Putoline mx5, itp)
3 Nie przeciągać czasookresu wymiany tłoka , nie dłużej jak 30- 40 godz przy amatorskiej jeździe
4 można to zrobić teraz jeśli zostawiacie tłok stary albo potem przy kazdej wymianie: pierścien tłokowy w miejscu gdzie przechodzi po przegrodzie kanału (tam gdzie jest to wytarcie) lekko dosłownie 3 ruchami drobnego pilnika fazować (stępić kanty pierscienia ) na tej wąskiej powierzchni . jest to doraźne wyjscie ale nie masz innego.
Tłoka na pewno ci nie załapie jeśli sie zastosujesz do tych wskazówek.
A na kolo idzie na 4 biegu bo siedzisz na końcu siedzenia :lol: jak przesiądziesz sie bliżej kierownicy to juz nie bedziesz czuł tego :shock: .
tu adres postu zbieżnego z twoim viewtopic.php?f=3&t=10073 pozdrawiam :drinkers:

philips221
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 16 lut 2009, 17:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: philips221 » pn, 9 mar 2009, 13:55

heheh:P tak jeśli siąść na baku to ciężko będzie mu stanąć na koło:P Ale motor jest na prawdę zdrowy szkoda go sprzedawać bo nie bardzo jest co kupić za te pieniądze, nawet za 7.5 ciezko trafić taki motor.Z przeznaczenia miał być to motor na handel:) ale po pierwszym kontakcie kolega zmienił zdanie;)To wgłębienie wygląda jak odprysk lakieru na masce samochodu, braliśmy pod uwagę taki scenariusz ze poprzedniemu właścicielowi skruszył się tłok i zrobił "zadrę"-ale w innych miejscach nikasil jest nie ruszony.tak jak by "wyszczerbany" kawałek nikasilu i ma właśnie raczej ostre ranty choć nie wyczuwalne palcem-wygląda to tak na pierwszy rzut oka ale jezdząc palcem nie da sie wyczuć ostrych krawędzi, właściciel twierdzi ze motor ma selekcje A,nie oddawaliśmy cylindra do zwymiarowania wiec mamy tylko jego słowo:/Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedz.

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: enduroguy » pn, 9 mar 2009, 18:44

Wg. mnie cos nie tak, bo dobra sete to sie z ostatniego biegu na gume ciagnie hehe ;)
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

adam77
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: śr, 17 wrz 2008, 18:31
Motocykl: KTM
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolnyślask
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: adam77 » pn, 9 mar 2009, 20:36

Może i sie ciągnie na gume , tylko zależy jakie kto ma założone przełożenia.

philips221
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 16 lut 2009, 17:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: philips221 » wt, 10 mar 2009, 21:39

Owszem staje na kolo na 6 ale musze siasc na blotniku:P a tak powaznie to daloby rade jesli siasc na koncu siedzenia i szarpnac go na obrotach:) Najmocniejsza setka jaka jezdzilem to sx rattry 2006 -to potwor nie motor:) i pije tez tyle co smok:P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”