yzf 250 2006 zawory !!???!!
-
Autor tematubajktomi
- Mistrz prostej
- Posty: 68
- Rejestracja: pt, 7 wrz 2007, 09:12
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
yzf 250 2006 zawory !!???!!
Zupełnie mnie to zrozbraja.
10mth sprawdzałem zawory w mojej yami i miałem za duży luz na dwóch zaworach dolotowych ,tych zawnętrznych.
Pierwszy zawór od stony wydechu miał 0.18 srodkowy był w normie 0.12 i ostatni miał 0.20 .
Płytki były 170 czyli takie po srodku skali (patrz tabele dobierania płytek)
Po 10 mth sprawdziłem zaworki i sytyłacja taka:
-pierwszy ( od wydechu) 0.15 , po regulacjach było 0.12
-środkowy bez zmian 0.12
-ostatni ( ten od strony dzwigni ssania ) 0.18 ,po regulacjach było 0.14
Myslałem że zawory powiny z czasem zmieniejszać luz.
Poprzedni właściciel mówił że wymieniali zawory w serwisie yamahy (anglia) bo była jakaś akcja z wadliwymi zaworami wiec yamaha wymieniała je za darmo .
Moto odpala bez problemu od pierwszego kopa czy zimne czy ciepłe ( po glebach tak za 4 razem )
Filtr powietrza zmieniam co wypadzik ( jak sie kurzy to co dwie sesje).
Olej tylko syntetyk Castrol Power Racing 10w40 zmiana co 3 do 4 mth (dwa wypady)
Dbam o mototo jak tylko moge i wszystko działa jak należy ,tylko te dwa zawory nie daja mi teraz spokoju .
Jak mysilicie czy mam zmieniac zawory ???
Czy musze wymieniac wszystkie 5 ,lub tylko dolotowe???
10mth sprawdzałem zawory w mojej yami i miałem za duży luz na dwóch zaworach dolotowych ,tych zawnętrznych.
Pierwszy zawór od stony wydechu miał 0.18 srodkowy był w normie 0.12 i ostatni miał 0.20 .
Płytki były 170 czyli takie po srodku skali (patrz tabele dobierania płytek)
Po 10 mth sprawdziłem zaworki i sytyłacja taka:
-pierwszy ( od wydechu) 0.15 , po regulacjach było 0.12
-środkowy bez zmian 0.12
-ostatni ( ten od strony dzwigni ssania ) 0.18 ,po regulacjach było 0.14
Myslałem że zawory powiny z czasem zmieniejszać luz.
Poprzedni właściciel mówił że wymieniali zawory w serwisie yamahy (anglia) bo była jakaś akcja z wadliwymi zaworami wiec yamaha wymieniała je za darmo .
Moto odpala bez problemu od pierwszego kopa czy zimne czy ciepłe ( po glebach tak za 4 razem )
Filtr powietrza zmieniam co wypadzik ( jak sie kurzy to co dwie sesje).
Olej tylko syntetyk Castrol Power Racing 10w40 zmiana co 3 do 4 mth (dwa wypady)
Dbam o mototo jak tylko moge i wszystko działa jak należy ,tylko te dwa zawory nie daja mi teraz spokoju .
Jak mysilicie czy mam zmieniac zawory ???
Czy musze wymieniac wszystkie 5 ,lub tylko dolotowe???
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: ndz, 16 gru 2007, 09:08
- Motocykl: KTM SXF 350
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: yzf 250 2006 zawory !!???!!
Kolego nie musisz wymieniać wszystkich zaworów, wystarczy że wymienisz te dwa. Ewentualnie aby nie robić później to wymień 3 dolotowe. Daj to komuś niech ci gniazda szlifnie pod nowe zawory i będzie dobrze wtedy.
A luz się zwiększył??? Kiedyś był taki przypadek że luz się zwiększył ale przez to że zawory były krzywe, a co zastanawia to moto też paliło i jeździło , dopiero po sprawdzeniu szczelności głowicy wyszło że zawory krzywe.
A luz się zwiększył??? Kiedyś był taki przypadek że luz się zwiększył ale przez to że zawory były krzywe, a co zastanawia to moto też paliło i jeździło , dopiero po sprawdzeniu szczelności głowicy wyszło że zawory krzywe.
-
Autor tematubajktomi
- Mistrz prostej
- Posty: 68
- Rejestracja: pt, 7 wrz 2007, 09:12
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yzf 250 2006 zawory !!???!!
Krzywe zawory
Możliwe to jest ???
Jaka cześć zaworu się krzywi ???
Słyszałem że ,a raczej wyczytałem na forum że wybijają się górne części zaworów ,te które stykają się z płytkami regulacyjnymi.
Możliwe że same popychacze dostały po dupie.
Teraz jadę na wakacje jak wrócę to rozbiorę moto i sprawdzę wszystko dokładnie.
Możliwe to jest ???
Jaka cześć zaworu się krzywi ???
Słyszałem że ,a raczej wyczytałem na forum że wybijają się górne części zaworów ,te które stykają się z płytkami regulacyjnymi.
Możliwe że same popychacze dostały po dupie.
Teraz jadę na wakacje jak wrócę to rozbiorę moto i sprawdzę wszystko dokładnie.