ts 125 jak ustawic zawór ?
-
Autor tematuSilverX
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 14:34
- Motocykl: Gas Gas EC 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
ts 125 jak ustawic zawór ?
Witam, mam ewidentnie przestawiony zawór wydechowy foto. Te prostokąty powinny nachodzić się na siebie, wtedy zawor otwierał by się do końca w przeciwnym razie przykrywka blokuje dalszy ruch zaworu foto. Odkręciłem tą widoczną śrubkę
foto, zdjąłem tę sprężyne z tulejką i podstawką foto. Dalej nic nie zrobie bo na tym wałku jest nacięcie aby poprostu podstawka i sprężynka się trzymała i tego nie przestawie. Wpadłem właśnie na pomysł, może to trzeba linkami regulować żeby ta sprężynka się rozciągneła (tak jak tu: http://www.bikepics.com/pictures/1599137) ? No ale nie wiem czy ten silniczek który napędza te dwie linki wytrzyma siłę tej sprężynki ? Bo raczej nad oknem wylotowym nic sie nie reguluje foto
foto, zdjąłem tę sprężyne z tulejką i podstawką foto. Dalej nic nie zrobie bo na tym wałku jest nacięcie aby poprostu podstawka i sprężynka się trzymała i tego nie przestawie. Wpadłem właśnie na pomysł, może to trzeba linkami regulować żeby ta sprężynka się rozciągneła (tak jak tu: http://www.bikepics.com/pictures/1599137) ? No ale nie wiem czy ten silniczek który napędza te dwie linki wytrzyma siłę tej sprężynki ? Bo raczej nad oknem wylotowym nic sie nie reguluje foto
2t is be(a)st
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: ts 125 jak ustawic zawór ?
Najpierw sprawdz kilka rzeczy:SilverX pisze:Witam, mam ewidentnie przestawiony zawór wydechowy foto. Te prostokąty powinny nachodzić się na siebie, wtedy zawor otwierał by się do końca w przeciwnym razie przykrywka blokuje dalszy ruch zaworu foto. Odkręciłem tą widoczną śrubkę
foto, zdjąłem tę sprężyne z tulejką i podstawką foto. Dalej nic nie zrobie bo na tym wałku jest nacięcie aby poprostu podstawka i sprężynka się trzymała i tego nie przestawie. Wpadłem właśnie na pomysł, może to trzeba linkami regulować żeby ta sprężynka się rozciągneła (tak jak tu: http://www.bikepics.com/pictures/1599137) ? No ale nie wiem czy ten silniczek który napędza te dwie linki wytrzyma siłę tej sprężynki ? Bo raczej nad oknem wylotowym nic sie nie reguluje foto
1. zdejmij linki z kólka i ręcznie spróbuj czy zawór otwiera się do maxymalnego
położenia,umyj też benzyna ekstrakcyjną całą komorę zaworu z nagaru i oleju.
2. dostań sie bezpośrednio do kólka napędowego na silniczku i spróbuj ręką pokręcić maxymalnie w prawo i w lewo, zobacz jaka jet potrzebna siła, chodzi o to ze linki potrafią sie przetrzeć w pancerzu i nie chodzą do końca .
3. przy zalozonych linkach na silniczek uruchom moto i daj na chwile duże obroty i porównaj
czy silniczek przekręca linki na taka długość jak ręcznie
4. regulować oczywiście jak sam dobrze myślisz przy pomocy linek
5 sprawdz czy silniczek nie ma podłużnych otworów żeby go ustawić w odpowiednim miejscu ?
Całość mechanizmu jest podobna jak w hondzie cr 250 pow.2002r.
w hondzie też na jednej z linek była zamontowana spręzynka która umożliwiała skrócenie pancerza kiedy silniczek ciągnął dalej jak trzeba było . sam nigdy nie miałem do czynienia z ts'ką ale miałem cr'ke własnie taką
Pozdrawiam amator :drinkers: