YZ 250 Problem Pomocy

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
pancho
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 19:48
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

YZ 250 Problem Pomocy

Post autor: pancho » wt, 28 lip 2009, 23:59

Witam
Mam taki problem z moja Yamaszka Yz 250, że na 5 biegu przerywa i to dosyć mocno. Na reszcie biegow czyli 1,2,3,4 smiga az miło a jak wrzuce 5 to zaczyna przerywac, na 4 lapie max obroty a na 5 przerywa co to może być? Prosze o pomoc bo mnie to strasznie denerwuje ze nie moge sobie na 5 przygazowac bo mi strasznie przerywa ze wogule sie nie da na 5 jechac bo szarpie mocno...
Pozdrawiam

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZ 250 Problem Pomocy

Post autor: pytlar » śr, 29 lip 2009, 07:05

bez rozbierania się nie obejdzie... albo tryby wyrobione już, albo wodziki sie wykrzywiły i nie dociskają 5. Ale pewnie zaokrąglone są już tryby i trzeba bedzie wymienic. Ostatni bieg w silniku ma zawsze najciężej bo tam są największe przełożenia wiec nie ma co sie dziwic :] to są poprostu efekty rzadkiej zmiany oleju w silniku, albo za małego go stanu...
:)

wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250 Problem Pomocy

Post autor: wardzioch » śr, 29 lip 2009, 08:20

Masz do wymiany dwie zębatki w skrzyni biegów, a dokładnie tryby zębatek i jeszcze możesz mieć też do wymiany jeden wodzik. Będziesz wszystko wiedział jak rozpołowisz silnik.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

JLB
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: ndz, 30 wrz 2007, 12:01
Motocykl: YAMAHA YZF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kwidzyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250 Problem Pomocy

Post autor: JLB » śr, 29 lip 2009, 10:14

Tak jak koledzy piszą najprawdopodobniej tryb ale może być też taka możliwość że brakuje 1, 2 podkładek i się tryby złe zazębiają. Pozdrawiam
" .MX jako żywioł pobierający w życiu bohaterów litry oktanów ... "

Autor tematu
pancho
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 19:48
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250 Problem Pomocy

Post autor: pancho » śr, 29 lip 2009, 14:57

heh ja myslalem ze to wina swiecy zaplonowej czy cos takiego... A tu taka powazna sprawa sie zrobila ile moze kosztowac mnie taka naprawa???

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZ 250 Problem Pomocy

Post autor: pytlar » śr, 29 lip 2009, 17:21

świeca :shock: 8)
a co do naprawy... pewnie wyjdzie coś w praniu dodatkowo... skrzynia albo używana w całości albo te 2 tryby z serwisu. Za całą skrzynie używke pewnie bedzie trzeba dac 700-800zł patrząc po allegro, z serwisu wyjdzie 400-500zł.
dodatkowo nie wiemy czy bedziesz robił sam, czy mechanik (ale jak obstawialeś tu swiece lepiej daj do mechanika) to weźmie pewnie z 300zł za robocizne. Przy okazji przydało by sie wymienić łożyska i uszczelniacze w silniku - ok 300zł, nowy olej, uszczelki - 150zł, a ciekawe jak tam wyjdzie tłok, korba... :roll:
Ostatnio zmieniony czw, 30 lip 2009, 08:09 przez pytlar, łącznie zmieniany 1 raz.
:)

Autor tematu
pancho
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 19:48
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250 Problem Pomocy

Post autor: pancho » śr, 29 lip 2009, 20:44

Tloczek jak i korba sa nowe, oraz uszczelniacze i lozyska na wale :)
To trzeba dac moto do mechanika i niech rozkreci silnik to sie dowiem co jest nie tak i powymieniam czesci aby wszystko bylo ok. Bo mozna jedzic na wszystkich 4 biegach oprocz 5 na ktorej tak przerywa ze nie idzie jezdzic. :cry: Na poczatku myslalem ze to motor pod obciazeniem na 5 biegu nie przepala mieszanki ale skoro mowicie ze to skrzynia to napewno musi tak byc a trzeba to sprawdzic :cry:

seteman
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 312
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
Motocykl: RM 250 '95
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250 Problem Pomocy

Post autor: seteman » śr, 29 lip 2009, 22:02

cos mam wrazenie ze to nie skrzynia biegów... mowicie ze 5 dostaje najmocniej..? hmmm ja mysle ze pierwsze 3 biegi dostają najmocniej. jakby to były tryby 5 biegu to by szarpało a nie przerywało.
moze spróbuj przepałowac ją na maxa tak zeby wykręcic ten 5 bieg po oporach. przepal ją dokładnie.




oczywiscie moge sie mylic ale zaczyna sie od rzeczy najtanszych w naprawie a nie od najdrozszych

PawelMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: wt, 30 gru 2008, 09:27
Motocykl: Honda CR 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250 Problem Pomocy

Post autor: PawelMX » śr, 29 lip 2009, 23:23

niejestem pewien czy to napewno te tryby. U mnie w CR kiedy padły tryby 3 biegu to moto nie przerywało tylko jak wyskaliwał bieg był jakby luz, moglem dawac gazu i dawac.... kiedy chcialem spowrotem wrzucic 3bieg to szarpało 3ba bylo odczekac az moto zejdzie z obrotów... wiec obczaj czy to napewno tryby bo po co rozbierac moto jesli moze byc inny powód ...

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZ 250 Problem Pomocy

Post autor: pytlar » czw, 30 lip 2009, 08:09

seteman pisze: mowicie ze 5 dostaje najmocniej..? hmmm ja mysle ze pierwsze 3 biegi dostają najmocniej.
3 biegu może i używasz najwięcej, ale zawsze im wyższy bieg tym większe przeciążenia na silniku :]

a co do tematu - to te moto tak poszarpuje czy w koncu jakby zanika mu iskra, paliwa nie dostaje?? czy jak to w koncu jest?? bo jak piszesz, ze dzieje sie to coś tylko na jednym biegu to pierwsze co nachodzi na myśl to właśnie, ze coś nie tak jest z tym biegiem.... :roll:
:)

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZ 250 Problem Pomocy

Post autor: Mateusz_MX » czw, 30 lip 2009, 09:51

Wina leży po stronie trybów 5 biegu i nie kombinujcie. Gdyby to była świeca, zapłon czy gaźnik to byłoby to także na 3,4. Mojemu koledze padł 4 bieg. Motor szedł na niskich, nie chciał się wkręcać na wyższe obroty. Reszta biegów ok. Tak więc nie szukaj dziury w całym tylko rozpoławiaj silnik. Prawdopodobnie 2 tryby od 5 biegu (ok. 600zł) i możliwe, że wygięty wodzik.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

seteman
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 312
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
Motocykl: RM 250 '95
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250 Problem Pomocy

Post autor: seteman » czw, 30 lip 2009, 10:26

wszystko ok ale moze niech własciciel okresli sie czy mu przerywa czy szarpie... bo to róznica

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”