tłok NAMURA

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
bodziu31
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 18 lut 2009, 22:35
Motocykl: RM 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

tłok NAMURA

Post autor: bodziu31 » pn, 20 lip 2009, 12:16

Witam! Mam pytanie odnośnie tłoków NAMURA czy ktoś z kolegów zakładał jak się spisują wiem że świetne są vertexa, wiesco, wosnera ale ten mogę mieć w dobrej cenie i się zastanawiam.
Dzięki za info
pozdrawiam :D

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tłok NAMURA

Post autor: grayfox » pn, 20 lip 2009, 21:16

Namury są to odlewane tłoki. Jak sądzę z USA je sprawdzasz, są tam o około 40% tańsze niż Vertex i spółka.
Z tego co wiem są one produkowane na Tajwanie.

Tyle wiem na ten temat.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: tłok NAMURA

Post autor: Mateusz_MX » wt, 21 lip 2009, 18:44

Ja bym się nie bawił w żadne Namury. Tak samo jak korby Royal itd. Kup Vertexa i tyle ;)
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tłok NAMURA

Post autor: grayfox » śr, 22 lip 2009, 00:18

Z drugiej strony sporo wysilonych silników lata na tych tłokach(bodajże głównie skutery śnieżne) więc czy to taka "lipa" to trzeba by się zastanowić. Ogólnie nie szukaj info. o tych tłoczkach na polskich forach bo u nas mało kto na nich jeździ. Wklepaj w google frazę dotyczącą opinii na ich temat i szukaj po anglojęzycznych forach.

Osobiście znam jeden przypadek kiedy gość miał namure w RM 250, pękną mu ten tłoczek po 30h(wg. niego). Dodatkowo moto było na tulei, nie wiem czy to akurat miało jakiś wpływ. Aczkolwiek nie sugerowałbym się tym jedynym przypadkiem bo nieraz się słyszy o pękających Vertex-ach.

Awatar użytkownika
bandogge1980
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 138
Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
Motocykl: Husqvarna TE610IE
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tłok NAMURA

Post autor: bandogge1980 » śr, 22 lip 2009, 00:56

O tłokach:

Widziałem przypadki Vertexów (podstawowe modele Replica odlewane) zmielonych na makaron (2 KTM sx 125 i Kawasaki KX250) zaznaczam ze była to normalna eksploatacja i fachowy serwis.Takze jakos nie jestem do Vertexa przekonany. Nie naskoczcie zaraz na mnie, pisze co widziałem na własne oczy.

Tłoki Proxa są odlewane w tych samych odlewniach co tłoki oryginalne wiekszosci firm Japonskich ( mają sygnature ART ) i jak na razie nie było przypadku rozsypania sie Proxa na szczepy aczkolwiek zauwazyłem ze dosc mocno tracą na wymiarze po okreslonej ilosci motogodzin w stosunku do innych i mają czasem wzdłuzne paski co swiadczy o tym ze ich materiał jest dosc miekki co ma pewno swoje plusy i minusy (łatwiej dopasowuje sie do cylindra o lekkim owalu ale szybciej sie zuzywa i traci wymiar).

Jesli chodzi o najtrwalsze tłoki to stawiam na Wiseco. Kute twarde tłoki niestety Wiseco nie przewiduje tłoków nadwymiarowych pod Nicasil i to jest cała bolączka.Robia tylko jeden wymiar i okreslają srednice cylindra nominalnego a pozniej robia tłoki pod tuleje zeliwną (w praktyce zadko stosowane). Jesli Nicasil jest w swietnym stanie, nie ma odchyłek, wytarc i nie jest wygnieciony to mysle ze jest to najlepszy wybór. Jesli jednak wystepuje zuzycie rzedu kilku setek to te tłoki sie nie nadają.. Co z tego ze wymieni sie tłok jak bedzie hałasował i telepał sie w cylindrze. Spadków kompresji nie bedzie bo pierscienie w tłokach nie zaleznie od selekcji mają ten sam wymiar (oczywiscie tylko w przypadku tłoków pod Nicasil).

Bardzo dobrym wyjsciem jest firma Wossner. Robia tłoki odkuwane i mają całą tabele wymiarów pod rozne selekcje. Co do trwałosci to bez zastrzezen, nie widziałem jeszcze popękanego lub tym podobne. Wymiar raczej trzymaja. Jesli ktos widział jakies usterki opinie mile widziane.

Co do samej Namury na zyczenie klienta zakładałem kilkakrotnie ale jako takiej opinii nie znam, nie dla tego ze nie pytałem ale dla tego ze nie mam bezposredniej stycznosci z klientami, nie wiem jak dbają o filtr powietrza czy jakiej jakosci olej stosuja.
Tel: 792 808 123

danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: tłok NAMURA

Post autor: danzel » śr, 22 lip 2009, 07:34

nie liczac namury wszystko to samo, jesli sie go wymieni na czas. Czołowy zawodnik MP MX1 jezdzi jako jedyny na 2t i wertexa wsadza, prowadzi rowniez serwis, miałem wszystkie procz wiseco (bedzie okazja to wezme) i wszystkie tak samo dobrze pracowały w wyznaczonym czasie
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

Autor tematu
bodziu31
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 18 lut 2009, 22:35
Motocykl: RM 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tłok NAMURA

Post autor: bodziu31 » śr, 22 lip 2009, 19:12

Dzięki za informację oraz fachowe porady już zamówiłem tloczka wiesco!
pozdrawiam

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: tłok NAMURA

Post autor: amator » czw, 23 lip 2009, 22:01

bodziu31 pisze:Dzięki za informację oraz fachowe porady już zamówiłem tloczka wiesco!
pozdrawiam
wydaje mi sie że nie za bardzo zrozumiałes podpowiedzi a szczególnie te uwagi które napisał bandogge1980.
powtórze jeszcze raz Wiseco produkuje tylko tłoki nominalne a ty nie sądze zebys miał nie zużyty cylinder :wink:

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: tłok NAMURA

Post autor: Mateusz_MX » pt, 24 lip 2009, 09:48

amator ma jak najbardziej rację. Teraz będzie jazda..zwracaj ten tłok i bierz Wossner'a, Prox'a lub Vertex'a.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

kobra_1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: sob, 23 lip 2011, 13:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tłok NAMURA

Post autor: kobra_1 » pn, 25 lip 2011, 21:54

Witam
montuje te tłoki i uszczelki - Namura -w warsztacie od 2008 roku i nie z nimi żadnych problemów. Jakość wykonania rewelacyjna a cena jakieś 30% niższa niż innych więc nie widzę sensu przepłacać

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: tłok NAMURA

Post autor: amator » wt, 26 lip 2011, 23:42

kobra_1 pisze:Witam
montuje te tłoki i uszczelki - Namura -w warsztacie od 2008 roku i nie z nimi żadnych problemów. Jakość wykonania rewelacyjna a cena jakieś 30% niższa niż innych więc nie widzę sensu przepłacać
szanowny kolego! jesli montujesz te tloki i nie ma z nimi problemu to jaki tlok z firmy Namura
proponowałbyś zamontować do hondy cr 250/02 na nikasilu gdzie już zjeździły sie 4 tłoki .
2x 66,34 oraz 2x66,35? :idea:
Pozdrawiam amator

kobra_1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: sob, 23 lip 2011, 13:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tłok NAMURA

Post autor: kobra_1 » ndz, 4 wrz 2011, 17:03

Witam
na ich stronie jest oferta
http://namura.pl/honda-1.html
tam masz selekcje 66,36mm
pozdrawiam
kobra_1

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”