Wymiana oleju YZF/WR 250/400/426/450

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Wymiana oleju YZF/WR 250/400/426/450

Post autor: Isbi » wt, 29 sie 2006, 21:51

mam glupie pytanie... w ksiazce nie znalazlem odp ani na necie wiec pytam was uzytkownikow yamahy wr/yz 250/450 jak zmienicie olej to ktoredy go wlewacie?? bo sa dwa koreczki jeden w ramie u gory z miernikiem ( ja tedy wlewam ale to dlugo trwa jush sobie zrobilem specjalny lejek nawet ) ale jest tesh w pokrywie silnika... w ksiazce pisze ze ten u gory to "tank cap" a tren na dole "filter cap" tank to raczej tam sie wlewa i mam pytanie czy mozna wlewac tam do silnika ?? bo ja zawsze wlewam do ramy ale to troche dlugo trwa zanim wleje sie 1,4 litra...
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » wt, 29 sie 2006, 22:06

Ja zawsze leję od góry.

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » wt, 29 sie 2006, 22:07

najpierw spuszczasz olej z silnika potem odkrecasz korek w ramie i spuszczasz ze zbiornika w ramie

potem zakrecasz korki i wlewasz olej oczywiscie 1,4l bedzie ponad kreska na mierniku ale gdy odpalisz silnik i pompa zacznie pracować bo wciagnie olej do skrzyni i silnika :wink:
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » wt, 29 sie 2006, 22:34

Zamomnialeś o srubie spustowej w silniku na dole.
I jeszce o 3 srubach od filtra oleju wiper ta na imbus 5 a potem te dwie na 8 klucz i wyciagasz filtr. Pamietaj ze jak bedziesz przykrecał srubke ta spustowa od filtra oleju zeby z wyczuciem dokrecac bo idzie bardzo latwo zerwać tam gwint.
pozdr.
RS SERWIS

Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » wt, 29 sie 2006, 22:44

heh nie o to mi chodzi bo wiem jak sie spuszcza i wymienia filter bo robilem to jush wiele razy tylko chodzi mi o to ktoredy go lac bo ja zawsze leje gora a zastanawialem sie czy mozna dolem przes silnik bo szybciej by bylo
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » wt, 29 sie 2006, 22:47

którędy przez silnik?
normalnie wlewa sie od góry :P
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » wt, 29 sie 2006, 22:52

a ty kotmx pewnie mowisz o 426 ale to inna bajka bo od 2003 jest inaczej!!! ja mam jeszcze z prawej stromny koreczek na silniku i w ramie u gory tesh ale tam jest taka mala dziurka i wolno sie przez nia nalewa
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » wt, 29 sie 2006, 23:01

kotmx pewnie mowisz o 426 ale to inna bajka bo od 2003 jest inaczej

no tak :roll: :oops:

to wlewasz przez silnik (tyle ile wyleci przy spuszczaniu) a reszte do zbiornika w ramie :P
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » wt, 29 sie 2006, 23:08

Wlewasz od strony dzwigni zmiany biegów w ten duży korek ;]
Ja nalałem 1.6 i mam zadużo musze troche spuścic oleju bo nawet mi nic nie przepalił.
pozdr.
RS SERWIS

Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » śr, 30 sie 2006, 10:00

hmmm noi a jak sie wleje tam to w ramie jak sie to znajdzie przepompuje ?? ja zawsze wlewalem tam przez rame od gory
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » śr, 30 sie 2006, 10:09

Tamten otwór służy tylko do pomiaro. Nadodatek tego ta jest kiebski dostęp
do tego otworu. Zawsze się lej na dole właczy sie silnik to przepompuje i po sprawie. A z reszta jak moto stoi np. tydzien to cały olej spływa do silnik i wychodzi na to samo jak napoczatku sie nalewa oleju.

A jak sprawdzacie pozim oleju. Bo ja odpalam silnik na 2 min. wyłanczam i sprawdzm na bagnecie nie wkrecajac go tylko przykładając.
pozdr.
RS SERWIS

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » śr, 30 sie 2006, 10:16

Ja tez leje przez rame olej. (juz 5 razy tak zmienialem wiec chyba mozna) spuszczam pierwsze korkiem w ramie potem korek z silnika. Potem wszystko zakrecam i nalewam 1,4l od gory. Czasem troche wiecej, az sie nie bedzie dobrze ;p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”