HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: piotrgurski » czw, 16 lip 2009, 08:39

Patriic pisze:kolega z forum "fifi", mówił, abym nie wstawiał tulei tylko wsadził nowy tłok i to wszystko, proszę zobaczcie sami i określcie czy nicasil jeszcze jest i się nadaje do użytku...
http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C07%5 ... 97-200.jpg[/img][/url]
To prawda ale to było zanim widziałem zdjęcie :!: Teraz po tym widoku nie jestem tego taki pewny. Zależy od głębokości tych rys/przebarwień owalizacji cylindra oraz luzu na który da rade dobrać tłok. Przez neta i parę zdjęć nikt Ci nie jest wstanie określić przydatności takiej części jak cylinder.
ADV/Adventure

wo09
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 2 paź 2006, 19:30
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: wo09 » czw, 16 lip 2009, 08:49

Moim zdaniem to szkoda kasy na wkładanie nowego tłoka, cylinder jest już w kiepskim stanie. Oczywiście możesz włożyć nowy tłok i być może pojeździsz trochę, ale ile ? na to pytanie nikt ci nie odpowie. A czy motor nie przerywał w górnym zakresie obrotów przy takim stanie cylindra ?. Mój brat miał wcześniej RM 125 i też trochę nikasil był przytarty ( ale nie tak jak u ciebie) i motor już się nie wkręcał na obroty tylko przerywał.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: grayfox » czw, 16 lip 2009, 10:43

Nowy Nicasil, nie tuleja, jeżeli chcesz tym motocyklem polatać ze 2 sezony.
Nie wiem jaki jest sens wstawiania tulei. Nie da się zaprzeczyć że Nicasil>Tuleja.
Do tego tak:

Tłoki pod żeliwo są droższe, Woryna za tłok do setki pod żeliwo powiedział mi kiedyś 400zł.
Na Nicasilu zjeździć więcej tłoków.
Na Nicasilu nie masz problematycznego szlifowania cylindra tylko zmieniasz tłoki na większe.

Jedyną zaletą tulei jest to iż jest tańsza na początku(lecz dzieląc koszta przez liczbę tłoków które zjeździsz jest droższa), oraz szybciej dostaniesz cylinder.

Na twoim miejscu załatwiłbym sobie tłok marki MITAKA z UK, są o ponad polowe tańsze niż Vertex i spółka. I nawet jeśli pojeździsz tylko do końca wakacji to i tak sporo liźniesz z tego sezonu przy nie takich wysokich kosztach.

Oczywiście najlepiej od razu robić nicasil lecz na moto siądziesz dopiero końcem wakacji.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: Mateusz_MX » czw, 16 lip 2009, 20:51

Patriic pisze:właśnie przerywał na wysokich obrotach, w innym poście zamieszczałem zdjęcie tłoka...
jest to dość stary sprzęt i nie wiem czy jest sens wydania tylu pieniędzy na nicasil, więc chyba jestem zmuszony wbić tuleję...
jeżeli chodzi o tłoki to Wossner'a 6 selekcji:
53,95 mm (8020DA) - selekcja A
53,96 mm (8020DB) - selekcja B
53,97 mm (8020DC) - selekcja C
53,98 mm (8020DD) - selekcja D
54,45 mm (8020D050) - selekcja E
54,95 mm (8020D100) - selekcja F
i wygląda na to, że 2 ostatnie tłoki są na tuleję żeliwną, ale zastanawiam się czy gdybym wstawił tuleję to dopasować selekcje A a potem E i potem F, czy od razu dopasowywać do selekcji E, bo może jest inny tłok/inne pierścienie...
a cena tłoku to 355zł + 20zł przesyłka kurierem, więc 375zł kosztuje - ostatnio kupowałem tłok do DT 125 R - zamawiałem w internecie na stronie www.wossner.pl w firmie Heidemann.
słyszałem, że podobno firma Wiseco robi tłoki typowo pod tuleję...
co wy o tym myślicie?

Nie ważne, że motocykl stary. Wymieniłeś już pewnie masę części. Zrób więc ten Nicasil i nie kombinuj z tulejami. Będziesz miał cylinder jak nówkę i zaczniesz od selekcji A.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: superpimp » czw, 16 lip 2009, 22:13

Miałem moto na tulei i porównywałem z tym samym na nicasilu o niebo lepiej chodził po 30mth niż mój zaraz po dotarciu!!! Teraz mam na nicasilu fakt udało mi się kupiłem na selekcji A. Nicasil wygrywa pod każdym względem koszt nie jest taki straszny ko,lega ostatnio robił generalkę z nicasilem) i w olek motocykle dał za tłok korbę nicasil wyważanie wału 1500+- bo przy takich zakupach olek da spory rabat ;) . Ja bym się nie pchał w tuleje miałem na tuleji i to jest szajs!!! Jak dla mnie czas czekania na tuleje + czas docierania tuleji bo dociera sie to wieki,,,, to nie tak strasznie dłużej wychodzi ten nicasil szczególnie w sezonie gdzie nie dużo osób robi teraz remonty.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: grayfox » czw, 16 lip 2009, 22:18

54,45 mm (8020D050) - selekcja E
54,95 mm (8020D100) - selekcja F
Tak to są tłoki pod tuleję. 0.5 mm się zbiera. Także sam widzisz, max 4 tłoki zjeździsz a na nicasilu masz 2 tłoki na każdą selekcje przy amatorskiej jeździe.

Zrób moto porządnie i masz sprzęt na kilka sezonów.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: grayfox » pt, 17 lip 2009, 15:56

Ile na tym motocyklu chcesz polatać?

1 sezon =-> to rób tą tuleje jak się uparłeś
>1 sezon => nicasil

AxE
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: sob, 10 paź 2009, 15:26
Motocykl: Honda CR 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: AxE » ndz, 15 sie 2010, 20:09

Elo. Panowie mam problem podobny to tytułu posta, tylko że mi motor przerywa na biegu jałowym (po 2 s dodaniu full gazu motor zaczyna przerywać) oraz podobnie dzieje się z jedynka, na innych biegach wszystko jest OK... Wątpię żeby była to wina tłoka bo ma przelatanie dopiero 5-6 mh, mieszankę leje 1:40. Macie pomysły co może być przyczyną?

ktm_Martin_sx_125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 106
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 10:48
Motocykl: Yamaha yz250f' 08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuczno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: ktm_Martin_sx_125 » ndz, 15 sie 2010, 22:20

Co do przerywania, to się nie wypowiem, ale lej mieszankę 1:30 :wink:

AxE
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: sob, 10 paź 2009, 15:26
Motocykl: Honda CR 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: AxE » pn, 16 sie 2010, 18:43

Wątpię żeby to była wina mieszanki, jutro zmniejszę dawkę paliwa na iglicy choć myślę, ze to nic nie pomoże, bo motor przerywa na wysokich obrotach, ale spróbuje zobaczymy co się będzie dziać ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”