HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Sobek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: Sobek » ndz, 14 cze 2009, 20:53

Witam, jestem nowy na forum proszę o wyrozumiałość.

Mianowicie problem tego typu: Moja Honda cr 125 z 94 odpala bez problemu podczas jazdy nei wkreca sie tak jak powinna pierdzi(przerywa nie ma takiej mocy) z góry mówie że to nie tłok.
Honda CR 125 - 1994r. - przerywa na wysokich obrotach. na jałowym biegu ładnie się wkręca.
osłabła. gdy jadę jest polowa mocy, wątpie żeby to był tłok. Proszę o pomoc. Oczywiscie swiece zmieniłem paliwo dochodzi.

Prosze o pomoc

Ps. swiece zmienione paliwo dochodzi.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 14 cze 2009, 21:31

Witaj,

A jaki kolor ma ta świeca po jeździe? Możliwe, że trzeba ustawić odpowiednio gaźnik. Może też być, że poziom iglicy jest zły, dostaje wtedy za mało paliwa na wyższych obrotach.

Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Adziowy
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 49
Rejestracja: czw, 18 wrz 2008, 14:56
Motocykl: Honda Cr 125, Suzuki LTZ 400
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: Adziowy » ndz, 14 cze 2009, 22:14

Ja miałem tak samo, musisz przepalić świece,

Autor tematu
Sobek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: Sobek » ndz, 14 cze 2009, 23:13

No tak ale 2 dni temu jeździłem nie ryjąc nic przy iglicy. świeca jest czarna.

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: pytlar » ndz, 14 cze 2009, 23:37

miałem podobnie w CR'ce i winny był zawór wydechowy... trzeba było dziada ustawić odpowiednio.
:)

krukENDURO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: czw, 13 lis 2008, 16:01
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: krukENDURO » pn, 15 cze 2009, 09:17

Sobek pisze:No tak ale 2 dni temu jeździłem nie ryjąc nic przy iglicy. świeca jest czarna.
jeśli świeca jest czarna to mieszanka jest za bogata

Autor tematu
Sobek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: Sobek » pn, 15 cze 2009, 11:29

Zawór wydechowy przestawi sie tak sam z siebie?

Przepraszam za te głupie pytania ale jestem nowy.


Na czym polega regulacja zaworu wydechowego? - odkrecam tą "kape" od cylindra i co tam robie?

Pozdrawiam zielorz

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 21 cze 2009, 18:49

Wg. mnie tego się nie reguluje. Jeżeli jest stary i posiada luzy to się go wymienia.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: pytlar » pn, 22 cze 2009, 14:11

a w CR'ce sie reguluje dziada :] bo są nawet tam 2 zaworki... i jak kupilem motor to nie wiem czemu ale byly kompletnie rozregulowane!! jeden byl troche otwarty cały czas a drugi luźno latał, że sie nie otwierał do końca... ustawiłem tak, że ostwierały sie jednocześnie i nie ten motor odrazu :D
:)

kfilipek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
Motocykl: RM250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: kfilipek » pn, 22 cze 2009, 20:42

Sobek pisze:No tak ale 2 dni temu jeździłem nie ryjąc nic przy iglicy. świeca jest czarna.
Ale jest czarna i sucha czy czarna i zaolejona? Jeżeli czarna sucha może to być wina:

1. złej regulacji gaźnika-było dobrze więc małe prawdopodobieństwo
2. niewłaściwa ciepłota świecy- wymieniałeś
3. zanieczyszczony filtr powietrza- nic o nim nie piszesz?
4. źle ustawiony zapłon- mało prawdopodobne żeby się sam przestawił

Czarna mokra świeca:
1. zużycie elementów układu tłokowego
2. przedostawanie się cieczy chłodzącej do cylindra-problemy z uruchamianiem
3. niewłaściwa mieszanka

W tej chwili takie rzeczy przychodzą mi do głowy. A może jakieś paliwo do dupy zalałeś, bo z tym to u nas różnie :?:

Modest
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: ndz, 18 mar 2007, 19:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: Modest » wt, 23 cze 2009, 10:44

Kup nową świecę i wymień, jeśli to nie to to przynajmniej będziesz miał zapasową.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: HONDA CR 125 - PRZERYWA NA WYSOKICH OBROTACH

Post autor: amator » wt, 23 cze 2009, 12:00

przyczyna leży w zaworze wydechowym.
1. zatarly sie w prowadnicach -brak odpowiedniego smarowania (mieszanka1:40 lub1:50), zaolejone ,wyschniety olej nagar nie pozwala odpowiednio pracowac zaworom w prowadnicach.
Zdjąc boczne dekielki , po prawej zdjąc cięgło steujące . sprawdziść ręcznie czy te suwaki wysuwaja sie , sprawdzić czy samo ciegło ma luz -pracuje góra dół ,założyć cięgło, uruchomic silnik , energicznie dodawać gazu i obserwować zawory po obu stronach , po dodaniu gazu powinny sie wysuwać na zewnątrz.
2 ciegło sterowania zaworem założone żle ( przewarznie tak sie dzieje po zdjęciu dużego dekla od sprzęgła i potem nieodpowiednim zalożeniu )
Zdjąc duży dekiel, ciegło przed montażem ustawić tak żeby było skierowane na górną część gumki zaślepiającej otwór w deklu i wtedy nasuwać na tulejki
3. uszkodzony regulator obrotów sterujący cieglem.
naprawa tylko przez fachowca lub wymiana na nowy
4 bardzo zużyte łożyska pod reglatorem (2szt. 608 po 5zł)
wymiana nie skomplikowana ale potrzebna spawarka żeby wyjąc z kartera małe łożysko
przy okazji należy wymienić również łożysko od pompy wodnej ( demontaż jak wyżej )
5 dochodzi regulacja jak pisał pytlar
powodzenia :?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”