Zacierajacy sie wał w WR 400

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
mario1989
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 13:41
Motocykl: YZF 426
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zawiercie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Zacierajacy sie wał w WR 400

Post autor: mario1989 » sob, 13 cze 2009, 09:42

Witam
Mam niesamowity problem proszę was wszystkich o pomoc :( Mianowicie co moze byc przyczyna zacierania sie walu w WR w przeciagu 3 miesiecy zatarlem 3 korbowody !!!! Smarowanie jest docieralem kazda korbe 3 baki i bez rezultatu czy moze to byc wina malo fachowego przekucia korby bo robila mi to firma martinmotocykle a z tego co slyszalem nie sa oni jakimis majstersztykami w tym co robia ???

Awatar użytkownika
G_r_a_c_u_s
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: ndz, 7 gru 2008, 14:50
Motocykl: YZ 250F 2008
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zacierajacy sie wał w WR 400

Post autor: G_r_a_c_u_s » sob, 13 cze 2009, 12:12

Cześć.
A jakiej firmy korbe zakładasz?

Awatar użytkownika
Autor tematu
mario1989
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 13:41
Motocykl: YZF 426
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zawiercie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zacierajacy sie wał w WR 400

Post autor: mario1989 » sob, 13 cze 2009, 13:16

pierwsza ktora sie zatarla to byl orginal yamahy on nie wytrzymal nawet jednego baku paliwa a ta co mi siadla wczoraj do korba proxa zdechła na 4 baku paliwa ;/ dodam ze te 3 pierwsze baki wyjezdzilem naprawde delikatnie przy rownych obrotach nie za niskich i nie z awysokich olej nigdzie nie ucieka zalana troszke ponad stan castrolem 10w50 ktory zostal wymieniony po dwoch bakach na nowy ...

Awatar użytkownika
tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zacierajacy sie wał w WR 400

Post autor: tonku » sob, 13 cze 2009, 15:50

zaciera się tylko na dole?jak odebrałeś wał,to rozumiem że korba obracała się bez żadnego oporu?a jak włożyłeś w kartery,to wał też lekko chodził?po zatarciu,nie można ruszyć korby?łożysko się rozsypało?nie ściągneło korby w którąś strone?
wydaje mi się,że to coś ze smarowaniem.mało prawdopodobne żeby 3 razy poszło coś nie tak przy wymianie korby.

Awatar użytkownika
wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zacierajacy sie wał w WR 400

Post autor: wardzioch » sob, 13 cze 2009, 17:59

Pompa oleju sprawdź szczelinomierzem zużycie na zębach wyrobione zęby i podaje za niskie ciśnienie oleju, druga sprawa może być taka że masz pozatykane/niedrożne kanały olejowe ,fajnie zatykają się przez sylikon i zbyt rzadko wymieniany filer oleju , a wr 400 ma to do siebie że dużo produkuje opiłków z silnika.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

Awatar użytkownika
Autor tematu
mario1989
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 13:41
Motocykl: YZF 426
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zawiercie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zacierajacy sie wał w WR 400

Post autor: mario1989 » sob, 13 cze 2009, 22:05

Tak chlopaki smarowanie jest na 1000 % OK rozkrecilem wszystko pompe sprawdzilem kanaly wszystkie drozne .. Silikon odpada bo ten silnik nigdy go nie widzial ... Tak wal zaciera sie na dole na lozysku ... Kiedy odbieralem z serwisu krecil sie leciutko w karterach tak samo najgorsze jest to ze nie widac na wale zadych sladow przegrzania tak jakby zacieralo sie to w momecie a nie przez jakis proces tarcia ... nie ma przebarwien ani nic ;/ Tak wiem ze WR produkuja duzo opilkow ale to raczej tez odpada bo z przyzywczajenia dbam bardzo o sprzet olej i filtr wymieniam bardzo czesto ;/ A jak myslicie moze to byc spowodowane tym ze lalem dosyc zadki olej bo bylo to w sumie syntetyk 10w50 a ktos mi mowil ze na docieranie powinno zalac sie 10w40 ewentualnie 20w40 . Sciaganie korby tez odpada ... W ogole powiem ze wczoransze zatarcie bylo bardzo dziwne wrocilem z lasu trasa okolo 25 kilometrow dojechalem do bramy zgasilem motocykl i wszystko do tego momentu bylo cycus glanc . za jakies 15 min chcialem go znowu odpalic a tu juz starter stoi ...

Awatar użytkownika
wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zacierajacy sie wał w WR 400

Post autor: wardzioch » ndz, 14 cze 2009, 06:47

Nie olej dobry sam latam na 10w50 i nic mi się nie dzieje.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

Awatar użytkownika
zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zacierajacy sie wał w WR 400

Post autor: zielorz » pn, 29 cze 2009, 22:29

Ja w 426 po takim remoncie nic nie docierałem ;) Gdzieś w silniku tkwi problem, ale przez internet nikt ci tego nie naprawi, zawieź to do dobrego mechanika.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
KTMracer
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: sob, 20 cze 2009, 21:41
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zacierajacy sie wał w WR 400

Post autor: KTMracer » ndz, 12 lip 2009, 16:07

Ja bym stawiał na wał, moprze jest lekko przegiety? Jak ściagałeś magneto? Sciągaczem czy domowymi metodami. Nie miałeś jakiejś gleby z padniętym lewym albo prawym deklem? W sportach tak często bywa po slizgu i rozwalonym deklem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”