awaria ktm lc4 600 (620) 1992r proszę o pomoc!!!

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
samblaster
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: czw, 9 paź 2008, 21:23
Motocykl: honda cr 500af sm
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: złotokłos - okolice warszawy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

awaria ktm lc4 600 (620) 1992r proszę o pomoc!!!

Post autor: samblaster » ndz, 31 maja 2009, 12:52

witam jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość, jakiś czas temu sprzedałem moją honde cr 480r a teraz kupiłem sobie ktm-a lc4 92r 600 przerobiony na 620 to znaczy góra silnika; głowica, cylinder i tłok pochodzi od modelu 620cm3 wszystko fajnie ale motocykl kupiłem jako uszkodzony, awaria polega na zatarciu wału korbowego w miejscu łożyskowania korby oddałem wał do regeneracji a gość który mi tłumaczył przez telefon że nie będzie problemu na miejscu powiedział że korbę można tulejować założć nowy sworzeń ale łożyska igiełkowego o wymiarach 50 x 40 x 23mm nie ma i nie wie z kąd takie wziąć i tu pojawia się moja prośba o pomoc jeżeli ktoś jest w stanie odsprzedać mi takie łożysko albo wie gdzie można takie kupić to proszę o informacje, pewnie wiele osób powie kup zestaw naprawczy i owszem mają racje ale nowa korba kosztuje około 700zł + wymiana a ja mam mały budżecik a mam jeszcze kilka innych rzeczy do wymiany. Odnośnie części to mam jeszcze kilka małych problemów bo szukam; np. filtra oleju papierowego tego w silniku i tak zwanego mikro filtra znajdującego się w pojemniku umieszczonym nad silnikiem potrzebuje jeszcze zębatki zdawczej i tylnej (łańcuch mam nowy) tylne klocki hamulcowe linkę do sprzęgła przedni reflektor osłony chłodnic i wiele innych
podsumowując jeżeli ktoś ma jakieś zbędne graty do lc4 albo ma jakiś dobry namiar na dydtrybutora części do takiego motocykla to proszę o kontakt
pozdrawiam
ps. załączam zdjęcie mojeko motorka
Załączniki
ktm.jpg
ktm.jpg (237.5 KiB) Przejrzano 15560 razy
ktm.jpg
ktm.jpg (237.5 KiB) Przejrzano 15560 razy
Ostatnio zmieniony czw, 4 cze 2009, 21:45 przez samblaster, łącznie zmieniany 1 raz.

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: awaria ktm lc4 600 (620) 1992r proszę o pomoc!!!

Post autor: gajowy » pn, 1 cze 2009, 11:22

witam jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość, jakiś czas temu sprzedałem moją honde cr 480r i a teraz kupiłem sobie ktm-a lc4 92r 600 przerobiony na 620 to znaczy góra silnika; głowica, cylinder i tłok pochodzi od modelu 620cm3 wszystko fajnie ale motocykl kupiłem jako uszkodzony, awaria polega na zatarciu wału korbowego w miejscu łożyskowania korby oddałem wał do regeneracji a gość który mi tłumaczył przez telefon że nie będzie problemu na miejscu powiedział że korbę można tulejować założć nowy sworzeń ale łożyska igiełkowego o wymiarach 50 x 40 x 23mm nie ma i nie wie z kąd takie wziąć i tu pojawia się moja prośba o pomoc jeżeli ktoś jest w stanie odsprzedać mi takie łożysko albo wie gdzie można takie kupić to proszę o informacje, pewnie wiele osób powie kup zestaw naprawczy i owszem mają racje ale nowa korba kosztuje około 700zł + wymiana a ja mam mały budżecik a mam jeszcze kilka innych rzeczy do wymiany. Odnośnie części to mam jeszcze kilka małych problemów bo szukam; np. filtra oleju papierowego tego w silniku i tak zwanego mikro filtra znajdującego się w pojemniku umieszczonym nad silnikiem potrzebuje jeszcze zębatki zdawczej i tylnej (łańcuch mam nowy) tylne klocki hamulcowe linkę do sprzęgła przedni reflektor osłony chłodnic i wiele innych
podsumowując jeżeli ktoś ma jakieś zbędne graty do lc4 albo ma jakiś dobry namiar na dydtrybutora części do takiego motocykla to proszę o kontakt
pozdrawiam
ps. załączam zdjęcie mojeko motorka
Filtr oleju papierowy w silniku (ten mały koło iskrownika) pasuje od każdej LC4, z kazdego rocznika, dostępny w Larssonie, jakieś grosze.
Filtr oleju ten drugi, w tej puszeczce za cylindrem-dostępny tylko w oryginale.
Zębatka zdawcza-teoretycznie w tym silniku co masz jest starszego typu, praktycznie pasuje z kazdego nowszego LC4 tylko trzeba dać ciut dłuzszą tulejke pod simmering (ta tulejka co jest pod zębatka, po jej drugiej stronie jest o-ring), pasuje też z kazdego EXC, róznica jest tylko w długości tej tulejki.
Tylna zębatka-jest na piastę starszego typu. tą wilgaśną z dużym mocowaniem. Ja kupowałem takie zebatki tylne PBR od Rabbitsporta, dostepne tylko stalowe z 50 zębami, brał bodajże od "olka motocykle".
Tylne klocki hamulcowe no problem, brałem z Larssona.
Linka sprzegła dość tania w oryginale (koło 90 PLN), z teflonowym pancerzem w śordku, brałem od LC4 tych bez sprzęgła na hydraulike Magury, pasowało.
Przedni reflektor-jak rozbiłem w drzazgi swoj reflektor, brałme akcesoryjny Polisporta, najtaniej wychodziło. Co do osłon chłodnicy-zapoytam brata, bo sprzedałem mu taka LC4 jak Twoja z akcesoryjnym zbiornikiem Acerbisa, i wiem ze stary mały zbiornmik z tymi owiewkami mu sie gdzies wala po garażu :)
Jedna rzecz jakazauwazyłem-Twój silnik to starsza genereacja bez wałka wyrównowazającego, ta wersja nie miała wyjścia na drugi filtr oleju (mikrofiltr za cylindrem), ma tylko jedną pompe oleju. Widze ze masz podłaczony ten mikrofiltr, nei wiem czy aby nei jest tak ze ta jedna pompa oleju ma niewyróbkę przez to, i czy aby nei jest tak ze awaria łozyska wału korbowego nei jest spowodowana przez tą przeróbke.
Ogólnie nie ma dystrybutora na częsci do tej starszej KTMy, trzeba myszkowac, szukać ale jest do opanowanai.
Napisz co jeszcze potrzebujesz, 4 lata smigałem na takim modelu, jest nadal w rękach mojego brata (dokupił teraz Husqę TE 450), znam ten model jak własny dom hehehehhe.
Pzdr.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Autor tematu
samblaster
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: czw, 9 paź 2008, 21:23
Motocykl: honda cr 500af sm
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: złotokłos - okolice warszawy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: awaria ktm lc4 600 (620) 1992r proszę o pomoc!!!

Post autor: samblaster » pn, 1 cze 2009, 22:30

witam ponownie z tego co się rozglądałem po allegro to wszystkie lc4 jakie widziałem począwszy od 91r a skończywszy na 2000r i niezależnie czy to jest 600 620 czy też 640cm3.... maja mikro filtr, u mnie jest przynajmniej dla mnie dziwny układm smarowania gdyż jak wspomniałeś mam jedną pompę oleju która zaciąga olej z skrzyni biegów i tłoczy go do pierwszego papierowego filtra z owego filtra wychodzą dwa węże jeden prowadzi do dyszy 0,8mm natryskującej olej na gładź cylindra i na górny czop korbowodu jak się nie mylę jest to tak zwany "podlewak" a drugi wąż prowadzi do puszki z mikro-filtrem z tegoż filtra olej jest dostarczany poprzez czop wału i odpowiednie kanały w nim na dolny sworzeń korbowodu u mnie z tego co zaobserwowałem ktoś dłubał w silniku i podczas nieumiejętnego składania uszkodził simmering odpowiadający za wprowadzanie oleju w czop wału korbowego od strony sprzęgła przez to olej nie trafiał na sworzeń korby i to moim zdaniem doprowadziło do uszkodzenia, co do części to jestem zdumiony że do lc4 620 można kupić wszystko a jak piszę do sprzedawców z allegro że mam 600 to oznajmiają że nic nie mają albo mają jakieś drobiazgi a ja chciałbym kupić wszystko za jednym zamachem i wziąć się za naprawę ale jak na razie to najbardziej zależy mi na tych filtrach oleju z resztą jakoś wybrnę
pozdrawiam i proszę o wszelkie wskazówki i rady odnośnie tego modelu jeszcze raz pozdrawiam i dzięki za pomoc do zobaczyska :D

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: awaria ktm lc4 600 (620) 1992r proszę o pomoc!!!

Post autor: gajowy » wt, 2 cze 2009, 13:06

Masz silnik starszej generacji (600), który był robiony do bodajże 92`-nie masz wałka wyrównowazajacego, jak jest ten wałek to jest inna obudowa sprzegła, z innym karterem.
W tych silnikach przewód ciśnieniowy oleju był doprowadzony z pompy do filtra, i drugim przewodem szedł w górę do głowicy.
Rocznikami na allegro nie przejmuj się :mrgreen:
Jak zrobisz fotę motocykla z drugiej strony to moze i jakieś ciekawostki jeszcze wychwycę :)
Lagi masz jakby faktycznie od modelu od 92` w górę (masz regulacje ja kwidzę), ale one wychodziły juzna innych plastikach i innej ramie, ta czerwona rama z palstikami, plus duża tylna piasta ewidentnie jakby z modelu 88-91.
Ja już dość dawno sprzedałem swoją LC4, ale z tego co pamiętam tłok w LC4 600 (chyba) jest ten sam w modelu SXC 540 z końcówki lat 90`, musiałbyś podrazyc temat, podbnie z korbą, kojarzę ze ten silnik SXC 540 był jakby takim mixem LC4 starego i nowego typu, specjalnie przekalibrowanym w dół z pojemnoscią zeby wchodził w klasę FIM. Dokładnei juz nie pamiętam, rzucam trop, podraż temat moze coś przydatnego znajdziesz, w każdym razie pisze to co mi sie kojarzy ze starych dziejów.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Autor tematu
samblaster
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: czw, 9 paź 2008, 21:23
Motocykl: honda cr 500af sm
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: złotokłos - okolice warszawy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: awaria ktm lc4 600 (620) 1992r proszę o pomoc!!!

Post autor: samblaster » wt, 2 cze 2009, 18:51

witam ponownie co do wałka wyrównującego to rzeczywiście nie ma go w moim silniku i jak zapewne się domyślam silnik będzie generował dość spore wibracje????? dodaje zdjęcia otrzymane od poprzedniego właściciela gdyż ja już rozebrałem mój motor na części a i mam takie małe pytanie co to właściwie za model bo oprucz ktm lc4 600 oznacza się je jakimiś skrótami literowymi przyda się to w poszukiwani części???? a i mam pytanie odnośnie nica-silu ile to może kosztować i czy to opłacalne bo warsztat zajmujący się regeneracjami silników zaproponował mi wstawienie tulei żeliwnej za około 300zł????? tak więc czy coś przemawia bardziej za nikasilem czy lepiej wprowadzić oszczędności i wstawić tuleję?????
pozdrawiam
Załączniki
ktm1.jpg
ktm1.jpg (116.08 KiB) Przejrzano 15226 razy
ktm1.jpg
ktm1.jpg (116.08 KiB) Przejrzano 15226 razy
ktm2.jpg
ktm2.jpg (90.75 KiB) Przejrzano 15233 razy
ktm2.jpg
ktm2.jpg (90.75 KiB) Przejrzano 15233 razy

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: awaria ktm lc4 600 (620) 1992r proszę o pomoc!!!

Post autor: gajowy » wt, 2 cze 2009, 21:40

witam ponownie co do wałka wyrównującego to rzeczywiście nie ma go w moim silniku i jak zapewne się domyślam silnik będzie generował dość spore wibracje????? dodaje zdjęcia otrzymane od poprzedniego właściciela gdyż ja już rozebrałem mój motor na części a i mam takie małe pytanie co to właściwie za model bo oprucz ktm lc4 600 oznacza się je jakimiś skrótami literowymi przyda się to w poszukiwani części???? a i mam pytanie odnośnie nica-silu ile to może kosztować i czy to opłacalne bo warsztat zajmujący się regeneracjami silników zaproponował mi wstawienie tulei żeliwnej za około 300zł????? tak więc czy coś przemawia bardziej za nikasilem czy lepiej wprowadzić oszczędności i wstawić tuleję?????
pozdrawiam
Z wałkiem czy bez, LC4 trzęsie się podobnie, serio wielkiej różnicy nie ma :)
Ten model wygląda na ER 600 oprócz silnika (i przedniego zawiasu) który wygląda mi na składankę, daj numer z ramy to coś może powiem, jakbym miał fote ramy z tylna pompa hamulcową i dźwignią hamulca to też dużo da. Możliwe ze to jakaś przejściówka modelu ER600 na późniejsza LC4 620 już bez tej kultowej czerwonej ramy.
Nicasil robi sklep MotoX, ja dawałem własnei przez nich (nie do LC4, do innego motocykla), powiedza koszta indywidualnie. Tuleja-wiadomo że tuleja to nie nicasil ale jak budżet napiety to swoje można mówić co lepsze/gorsze a i tak sie robi tak jak każe budżet, cudów nie ma.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Autor tematu
samblaster
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: czw, 9 paź 2008, 21:23
Motocykl: honda cr 500af sm
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: złotokłos - okolice warszawy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: awaria ktm lc4 600 (620) 1992r proszę o pomoc!!!

Post autor: samblaster » śr, 3 cze 2009, 20:24

witam ponownie załączam dodatkowe zdjęcia, a co do nica-silu to ile mniej więcej może kosztować zapewne więcej niż 300zł??? w sumie to mam w dobą i gładką powierzchnie ale ciekawe ile by kosztowało odnowienie tej powłoki????
pozdrawiam
Załączniki
ktm 3.jpg
ktm 3.jpg (177.43 KiB) Przejrzano 15168 razy
ktm 3.jpg
ktm 3.jpg (177.43 KiB) Przejrzano 15168 razy
ktm 4.jpg
ktm 4.jpg (154.36 KiB) Przejrzano 15168 razy
ktm 4.jpg
ktm 4.jpg (154.36 KiB) Przejrzano 15168 razy

Autor tematu
samblaster
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: czw, 9 paź 2008, 21:23
Motocykl: honda cr 500af sm
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: złotokłos - okolice warszawy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: awaria ktm lc4 600 (620) 1992r proszę o pomoc!!!

Post autor: samblaster » sob, 6 cze 2009, 18:54

witam ponownie czy ktoś mi może powiedzieć czy przedstawiony wyżej model to nie przypadkiem ktm lc4 600 EGS????
a i czy ktoś zna jakiegoś dobrego sprzedawcę wysyłkowego który ma części takie jak zębatki filtry oleju klocki hamulcowe itp do ktm lc4???

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: awaria ktm lc4 600 (620) 1992r proszę o pomoc!!!

Post autor: gajowy » sob, 6 cze 2009, 21:31

Zapomnij o tym ze dostaniesz wszystko w jednym miejscu i wysyłkowo i jeszcze sprzedawca bedzie w temacie LC4 z początku lat 90 i będzie miał wszystko na miejscu.
Cudów nie ma, wszystko kupisz ale nikt nie powiedział że będziesz kupował w takim komforcie jak części do np YZ 250F.
Powiedziałem Ci juz ze klocki, filtr (mały) dostaniesz w Larssonie, maja od ręki, wysyłają. Co do nicasilu też pisałem-zadzwon, zameiluj do sklepu MotoX, i masz inforamcję z pierwszej reki.
Ramę na bank masz po roku 90`, poznaję po mocowaniu tylnej pompy hamulcowej.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: awaria ktm lc4 600 (620) 1992r proszę o pomoc!!!

Post autor: motocyklecross » pn, 8 cze 2009, 01:09

czesc a jednak cuda sie zdarzaja;D moge ci pomoc z tymi czesciami termin realizacji okolo tygonia ;)
jesli chodzi o rocznik
jesli w nr silnika 1 cyfra to np 2 to jest rocznik 92
1 to 91
0 90r
9 89r itd
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Autor tematu
samblaster
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: czw, 9 paź 2008, 21:23
Motocykl: honda cr 500af sm
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: złotokłos - okolice warszawy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: awaria ktm lc4 600 (620) 1992r proszę o pomoc!!!

Post autor: samblaster » wt, 16 cze 2009, 21:01

Witam. Co do numeru ramy to zaczyna się tak KTM 920901XXX, a dziś dorwałem od niego niemiecki brift i tam wyczytałem że to KTM ER 600 LC4 i wszędzie pojawia się rok 1993, nie podchodziłem do tego papierka ze słownikiem ale pewnie kiedyś się pokuszę i to przetłumaczę, wracając do moich problemów to jak na razie jest nieźle praktycznie mam już wszystkie części ale teraz znowu mam problem, wycieka mi olej z prawej lagi. Kupiłem już uszczelniacze ale nie wiem jaki i ile oleju mam wlać, na siłę sprawdzę ile było w tej ladze z której nie wyciekał olej i naleję tyle samo, pod warunkiem że tam było wszystko ok?
Jaki olej proponujecie, konkretnie jaką gęstość zastosować?
Pozdrawiam Michał
Ostatnio zmieniony pt, 19 cze 2009, 20:59 przez mały, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”